جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خانه‌ای از پلاستیک در تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ آبان ۱۳۹۶

امیر منعم از جمله طراحان و اساتید دانشگاهی کشور است که با طراحی و ساخت لوازم مصرفی از ضایعات قابل استفاده در راستای فرهنگ سازی مصرف صحیح زباله های پلاستیکی قدم برداشته است و با تولید و نمایش لوازم خانگی از بطری های پلاستیکی و اختصاص منزل شخصی خود به نمایشگاه این فرایند، قدم جدی در راستای فرهنگ سازی در مصرف بهینه زباله های پلاستیک برداشته است.

طراح و پایه گذار خانه محیط زیست در تهران در این رابطه گفت: ضایعات بخشی از ثروت جامعه هستند و می توان با آن آثار ماندگار و آموزشی برای استفاده در مقاطع مختلف سنی تهیه کرد.

پایه‌گذار خانه محیط زیست بیان کرد: بسیاری از وسایلی که در این مجموعه محیط زیستی به نمایش گذاشته شده از مواد بازیافتی و ضایعات شهری تهیه شده است و با ایجاد و بازگشایی موزه محیط زیست می‌خواهیم به هموطنان و آیندگان نشان دهیم که چگونه از مواد زائد و دور ریختنی می‌توان وسایل و ابزارهای مفید تهیه کرد.

منعم افزود: در خانه محیط زیست از وسایل بازیافتی آثاری در حوزه طراحی آپارتمان، معماری، معماری داخلی، محوطه سازی و طراحی صنعتی از بزری های پلاستیکی، شیشه، فلز و کاغذ تولید شده است که مبلمان و ظروف از جمله این اثار هستند.

وی ادامه داد: در این موزه طرح ها و مدل های متفاوت از منابع طبیعی، تاریخی، فرهنگی و علمی و تفریحی ارائه می شود که اشکالی از حیوانات، پرندگان و سایر جانداران از نمونه های بارز در حوزه منابع طبیعی و زیست محیطی است برای تقویت تفکر محیط زیستی در بین بازدیدکنندگان بدون پوشش رنگی به نمایش در آمده است.

این طراح و مدرس دانشگاه تاکید کرد: موزه و خانه محیط زیست تهران برای به نمایش گذاشتن باز آفرینی وسایل بازیافتی پایه گذاری شده است وتلاش می شود با اموزش در مقاطع مختلف سنی و در تمام رشته ها نگاه و توجه مردم نسبت به ضایعات، مواد دوریز و پسماند عوض شود.

خانه محیط زیست که با تایید میراث فرهنگی و گردشگری به موزه محیط زیست ارتقا پیدا کرده است در تهران، رودبار، قصران، اوشان، خیابان دکتر بهشتی، خیابان سپهر راول، کوچه صدا و سیما پلاک ۲ واقع است.

این طراح و مدرس دانشگاه تاکید کرد: موزه و خانه محیط زیست تهران برای به نمایش گذاشتن باز آفرینی وسایل بازیافتی پایه گذاری شده است وتلاش می شود با آموزش در مقاطع مختلف سنی و در تمام رشته ها نگاه و توجه مردم نسبت به ضایعات، مواد دوریز و پسماند عوض شود.

خانه محیط زیست 1 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 2 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 3 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 4 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 5 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 6 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 7 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 8 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 9 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 10 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست 11 خانه‌ای از پلاستیک در تهران

خانه محیط زیست خانه‌ای از پلاستیک در تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا زيبا وديدني ساخته شدن و باعث فرهنگ سازي ميشه و بايد از سازنده هاي اين اثار زيبا تشكر كرد بسيار خلاقانه ساخته شدن

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد