رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ تیر ۱۳۹۴

حیات آیین‌های باستانی نیازمند تبلیغات ‌

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۰۶-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی آیین‌های سنتی و باستانی برای ماندگار شدن و شناخته شدن نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی هستند.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با اشاره به جشن تیرگان که ابتدای تیرماه در فراهان برگزار شد، برگزاری این جشن را بستری برای انسجام و اتحاد هرچه بیشتر مردم در ادوار گذشته ارزیابی کرد و گفت: گذشتگان ما برای اجرای هر آیینی اهدافی که ریشه در سرشت ناب انسانی داشته‌ را در نظر می‌گرفتند.

وی برخورداری از دارایی‌های معنوی و مادی یکدیگر را از جمله ویژگی‌های این رسم کهن عنوان و بیان کرد: امروزه با برگزاری جشن تیرگان و توسعه آن سعی شده این حرکت مردمی حفظ شود.

حسینی برگزاری و پرداختن به آیین‌هایی همچون جشن تیرگان را بستری مناسب جهت احیا و بازتاب بیشتر اینگونه آیین‌ها دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی برگزاری هر چه پرشورتر این مراسم را در بازتاب آن مؤثر دانست و اظهار کرد: سال‌های گذشته این جشن با گردهمایی مردم و پخت ناهار و بساط دستفروش‌ها انجام می‌شد که ‌سعی کردیم با حفظ بعد سنتی این مراسم در کنار حضور مردم، جشن را به گونه‌ای برگزار کنیم که جامعه بیشتر با این آیین آشنا شود.

حسینی ثبت ملی این آیین در سال ۱۳۸۸ را گامی جهت حفظ آن برشمرد و افزود: تمامی آیین‌های سنتی نوعی جاذبه‌اند که می‌توان با کمک گرفتن از آن‌ها شاهد جذب گردشگر با محوریت این گونه آیین‌ها باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که این سازمان برنامه‌ای جهت برگزاری این جشن در سطح ملی دارد یا خیر تصریح کرد: قطعا هدف ما برگزاری این مراسم در سطح ملی است و در این خصوص باید تبلیغات وسیع‌تر و منسجم‌تری انجام شود تا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتری در این مراسم باشیم و در این خصوص رسانه‌ها می‌توانند کمک شایانی ‌داشته باشند.

2035 حیات آیین‌های باستانی نیازمند تبلیغات ‌

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *