رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آبان ۱۳۹۲

حضور گردشگران ۱۵ کشور جهان در مراسم عزاداری در یزد

لینک این مطلب کپی شد!

مدیر‌عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از حضور گردشگران خارجی ۱۵ کشور جهان در استان یزد برای شرکت در آیین‌های عزاداری حضرت امام حسین(ع) شامل سینه‌زنی، تغزیه خوانی و نخل‌برداری در شهرستان‌های یزد، مهریز و تفت برای پنجمین سال متوالی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد، “سیدحسن حسینی” گفت: این گردشگران که عمدتاً از کشورهای اروپایی به یزد سفر کرده بودند به مستندسازی این مراسم نیز پرداختند.

وی افزود: این گردشگران قبل از حضور در این تور گردشگری مذهبی، در جلسات توجیهی از سوی روحانیون مسلط به زبان انگلیسی حضور یافتند و ضمن آشنا شدن با فلسفه قیام عاشورا، پاسخ سوالات خود را از روحانیون همراه دریافت کردند.

حسینی اظهار کرد: حضور آنها در آیین‌های عاشورایی استان یزد شامل مراسم پخت آش نذری، سینه زنی و تعزیه‌خوانی در حسینیه شاهزاده فاضل، حسینیه حاجی یوسف، حسینیه ثارالله، حسینیه کربلایی‌ها، تغزیه خوانی شهرستان مهریز و نخل‌برداری در حسینیه شاه ولی تفت بود.

مسئول خانه فرهنگ اسلام و ایران گفت: حضور این سفرای فرهنگی از کشورهای بلژیک، مجارستان، هلند، کره جنوبی، ژاپن، نیوزیلند، سوئد و آلمان در این مراسم معنوی بسیار تاثیرگذار بود به طوری که انقلاب درونی غیرمنتظره‌ای در برخی از آنها که تا به حال این مراسم را ندیده بودند، ایجاد شده بود و به گفته خودشان این آیین‌ها وصف‌ناشدنی بود.

وی افزود: گردشگران حاضر در این تور مذهبی که برخی از آنها برای دومین بار در این مراسم حضور داشتند، همگی خواستار اطلاع‌رسانی این آیین‌های عاشورایی در جهان شدند چرا که جذابیت لازم برای حضور گردشگران زیادی را داشته و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مسئول خانه فرهنگ اسلام و ایران در پایان تاکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری زیادی در دارالعباده یزد در زمینه ترویج فرهنگ اسلام و تشیع وجود دارد که جذب تورهای خارجی و آشنایی گردشگران خارجی با آنها نقش گسترده‌ای در معرفی این دیار و رسوم و آیین ساکنان آن خواهد داشت که در رونق اقتصادی و توسعه صنعت توریسم هم تاثیرگذار خواهد بود.
ISNA (7 of 10)-4 حضور گردشگران 15 کشور جهان در مراسم عزاداری در یزد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *