جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حضور ایران در نمایشگاه جهانی گردشگری جاتا ۲۰۱۳ ژاپن

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ شهریور ۱۳۹۲

مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی با حضور دبیر کل سازمان گردشگری ملل متحد (UNWTO) و وزیران تعدادی از کشورهای آسیایی همچون مالزی، ترکمنستان، یمن، تونس، تایلند و دست اندرکاران بخش گردشگری و مقامات ژاپنی و برخی سفرای کشورهای خارجی مقیم ژاپن از جمله رضا نظر آهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، در محل سالن این نمایشگاه برگزار شد.

در این دوره سه روزه نمایشگاه بین‌المللی، موسسات شرکت کننده شامل سازمان‌های ملی و منطقه‌ای گردشگری، خطوط هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های حمل و نقل از ۱۵۴کشور و منطقه در بیش از ۷۳۰ آژانس و ۱۳۵۳ غرفه به عرضه جاذبه‌های گردشگری در کشورهای خود و نیز خدماتی که بخشهای مختلف صنعت گردشگری نظیر ایرلاین‌ها، هتلها و تورگردان‌ها برای جذب گردشگران ارایه می‌کنند، می‌پردازند.

مسئولین نمایشگاه ضمن خرسندی از استقبال بی نظیر شرکتهای خارجی در نمایشگاه اذعان داشتند که ۷۰% از شرکتها و آژانس‌های متعلق به کشورهای خارجی بوده و۳۰% دیگر شرکت کنندگان از کشور ژاپن می‌باشد و امیدوارند طبق سنوات گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید، بعمل آورند.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه به همراه تعدادی از شرکتهای گردشگری داخلی و مقیم ژاپن نیز در این نمایشگاه جهانی گردشگری جاتا که از جمله معتبرترین نمایشگاه‌های موسسات مرتبط با صنعت گردشگری در سطح جهان محسوب می‌شود، حضور دارد.

انجمن شرکت‌های گردشگری ژاپن جاتا در ژوئن سال ۱۹۵۹ میلادی توسط وزارت حمل و نقل ژاپن به منظور توسعه صنعت گردشگری و ایجاد هماهنگی بین موسسات گردشگری در داخل و خارج این کشور تشکیل شده است. از سال ۱۹۷۷ هر دو سال یکبار با عناوین مختلف اقدام به برپایی نمایشگاه کرده و با رشد سریع این صنعت از سال ۲۰۰۳ با عنوان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جاتا هرساله این نمایشگاه برگزار می‌شود.

نمایشگاه امسال با حمایت و پشتیبانی از وزارت گردشگری کشور مالزی و چند وزارتخانه و شرکتهای ژاپنی از قبیل وزارت امور خارجه ژاپن، وزارت زمین، زیرساخت‌ها، حمل و نقل و آژانس گردشگری، استانداری توکیو، فرودگاه بین‌المللی ناریتا و شرکت‌های کارت اعتباری برگزار شده است.

این انجمن با برگزاری نمایشگاه جهانی جاتا تلاش دارد ضمن جذب و گسترش صنعت توریسم و افزایش توریستهای ژاپنی به خارج و بالعکس، نسب به آشناسازی ژاپنی‌ها با توانمندی‌های گردشگری کشورهای جهان، اقدام کند.

نمایشگاه جاتا به دلیل شمار زیاد شرکت کنندگانش محلی مناسب برای مذاکره و رایزنی بین آژانسها، نهادها و شرکتهای مرتبط با صنعت گردشگری و جهانگردی در سطح داخلی و جهانی شمرده می‌شود و امسال نیز مسئولین نمایشگاه به منظور همکاریهای بین‌المللی با سازمان گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) در صدد تنظیم یاداشت تفاهم توسعه صنعت گردشگری می‌باشند.

در این نمایشگاه غرفه‌های کشورهای مختلف ضمن توزیع انواع پوستر، بروشور، لوح فشرده (سی.دی) و نمایش فیلم و در مجموع ارایه آخرین اطلاعات و اخبار در مورد ظرفیتها و جاذبه‌های گردشگری کشورهایشان، تلاش دارند به نوعی توجه بازدیدکنندگان از جمله دست اندرکاران صنعت گردشگری را به خود جلب کنند.

نظر آهاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه ۲۰۱۳ ژاپن و از غرفه ایران ضمن قدردادنی از برگزار کنندگان غرفه ایرانی خواستار حضور مداوم شرکتهای توریستی ایران در این نمایشگاه شد.

حضور ایران در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ضمن آشنا شدن با امکانات و بهره برداری از زمینه‌های تعامل با دیگر آژانس‌ها، به رشد صنعت گردشگری کشورمان کمک کند.

جاتا1 حضور ایران در نمایشگاه جهانی گردشگری جاتا ۲۰۱۳ ژاپن

منبع : فارس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *