رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حضور اقوام ایرانی در یک جشنواره

تاریخ بروزرسانی :
۶ دی ۱۳۹۴

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ – تهران-ایرنا- نمایندگان قومیت های مختلف ایرانی در جشنواره هنری پیوند پوشاک اقوام ایرانی گردهم آمدند تا مخاطبان را با غنای فرهنگی سرزمین خود آشنا کنند.
حضور اقوام ایرانی در یک جشنواره
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین افتتاحیه جشنواره هنری پیوند پوشاک اقوام ایرانی با نمایش نمادین عروسی از کهکیلویه و بویر احمد در مجموعه فرهنگی هنری آسمان برگزار شد.
در این جشنواره علاوه بر اجرای آئین های عروسی اقوام مختلف با گویش و موسیقی محلی به صورت زنده، مجموعه ای متمرکز شامل نمایشگاه البسه، زیور آلات و ابزارها و مصنوعات مرتبط با پوشاک اقوام در طول قرن ها، نمایشگاه عکس، و کارگاه های پوشاک اقوام نیز به نمایش در آمد.
همچنین در کنار برپایی نمایشگاه های متمرکز نشست تخصصی- پژوهشی برگزار شد و اطلس کامل پوشش های قومیت های ایرانی منشر شد.
این جشنواره با حضور نمایندگان قومیت های ایران و شمار زیادی از هنرمندان ، طراحان پارچه و لباس، استادان و پژوهشگران حوزه پوشاک، دانشجویان و علاقه مندان هنر و فرهنگ ایران برگزار شد.
دبیر جشنواره پیوند در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در حاشیه این مراسم اظهار داشت: نخستین جشنواره تخصصی شناخت و آموزش لباس های محلی ایران اسلامی به منظور جلوگیری از منسوخ شدن پوشاک ایلات ایران در اردیبهشت ماه سال ۹۴ در شیراز برگزار شد .
وی ادامه داد: احیای لباس با توجه به دغدغه رهبری درباره پوشش و لباس و رویکرد رییس جمهوری که اتاق فرهنگی تشکیل داده بود بر آن شدیم تا دومین دوره این جشنواره را نیز برگزار کنیم.
وی افزود: هدف از این جشنواره حفظ ،احیا وتوسعه مهارت های بومی وسنتی است تا فرزندان ما بدانند اصل لباس چه بوده و باور این را داشته باشیم که لباس های ریشه در اصالت دارد و آن را باید حفظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این دوره ۲۳ استان حضور دارند گفت: این جشنواره با بکارگیری فرهنگ ها و آئین های سنتی در قالب معرفی لباس های اقوام ایرانی تلاش دارد ارتباط منطقی بین سنت های رایج در کشور مبتنی بر الگوهای ایرانی اسلامی را معرفی و ترویج کند.
باغبان باشی افزود: نمایشگاه پوشاک اقوام ایرانی نیز با هدف معرفی لباس اقوام ایرانی و ترکیب لباس در سنت های ایرانی و همچنین تبیین و تعریف نقش لباس در این سنت ها برپا شده است.
رییس سازمان فنی و حرفه ای نیز در این جشنواره گفت: جشنواره پیوند پوشاک اقوام ایرانی باعث احیای سنت های قدیمی که به ارائه ارزش ها و اصالت های فرهنگی می پردازد.
محمد امین سازگارنژاد در آیین افتتاحیه دومین جشنواره پیوند پوشاک اقوام ایرانی افزود: حفظ تجربه های ملت امر بسیار مهم است که می تواند در الگو، سبک زندگی تاثیر مثبت داشته باشد که این جشنواره با احیای این سنت ها کار مهمی در حفظ آن کرده است.
وی اظهارداشت: نمایش لباس اقوام ایرانی باعث می شود در کنار آن با جامعه ارتباط برقرار کنیم تا همه احساس ها و عواطف سراسر مردم ایران حفظ شود.
وی بیان داشت: سازمان فنی و حرفه ای هدفش این است که مجموعه دستاوردها را در کنار استانداردهایی که امیدبخش، شورانگیز و نشاط آور زندگی هستند را تدوین کنند تا از نسل موجود به نسل های دیگر منتقل شود.

81896476-70405649 حضور اقوام ایرانی در یک جشنواره

            Share
Telegram Instagram WhatsApp Email
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *