رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ آذر ۱۳۹۴

جهش ۷۰ درصدی آمار ورود گردشگران خارجی به اصفهان

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۹/۰۸-به گزارش ایرنا، « فریدون اله یاری » در نشست علمی و فرهنگی نقش جوامع میزبان در توسعه گردشگری در تالار شهروند اصفهان گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۸۰ هزار گردشگر از شصت کشور جهان به اصفهان سفر کرده اند که این رقم نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.
وی، اعمال سیاست های تنش زدایی توسط دولت تدبیر و امید را عامل افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران بویژه اصفهان بیان کرد و افزود: امروز شاهد تلاشهای بی وقفه دولت برای توسعه گردشگری هستیم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان با تقدیر از دانشجویان برگزار کننده نشست علمی و فرهنگی نقش جامعه میزبان در توسعه گردشگری استان اصفهان، گفت: توسعه صنعت گردشگری بدون فرآیند کامل علمی و منطقی امکانپذیر نیست دراین فرآینده بازاریابی و تبلیغات نقش مهمی دارد.
وی گفت: با انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی د سال جاری و حضور ایران پس از ۵۰ سال در شورای جهانی صنایع دستی همچنین انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی، فرصتهایی مناسب برای ترسیم چهره ایران فرهنگی و جذب گردشگر در اختیار ما قرار داده است.
اله یاری اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تلاش دارد با شرکت در نمایشگاههای بین المللی گردشگری و اجرای برنامه های صحیح و اصولی، اصفهان را به نحو شایسته به جهانیان معرفی کند.
وی با اشاره به توسعه مناسبات ایران با کشورهای جهان در پی تلاش های دولت تدبیر و امید، گفت: با هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه، برای گردشگران ۱۹۰ کشور جهان در فرودگاههای جمهوری اسلامی ایران ویزا صادر می شود و این گام مهمی برای توسعه گردشگری کشور است.
نشست علمی و فرهنگی نقش جوامع میزبان در توسعه گردشگری شنبه شب در تالار شهروند اصفهان برگزار و در این نشست و مشکلات فراروی صنعت گردشگری استان بررسی شد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است همچنین جاذبه های طبیعی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
همچنین در حال حاضر ۱۷۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳۰ دفتر در شهرستان اصفهان فعال است.

246 جهش 70 درصدی آمار ورود گردشگران خارجی به اصفهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *