جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جشنواره کلوت‌های شهداد

تاریخ بروزرسانی :
۹ خرداد ۱۳۹۴

در شهداد جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد که میزبان علاقمندان زیادی است, از مهمترین جاذبه‌ها می‌توان به کلوت‌های زیبای شهداد اشاره کرد که جذاب‌ترین پدیده کویر به شمار می‌روند.
در ۲۵ کیلومتری شرق شهداد، شهری وجود دارد که در آن شاهد مناظر بدیع، حیرت آور و شگفت انگیزی از زاییده‌های طبیعت هستیم,این شهر شهر کلوت‌ها است.
کلوت‌ها از لحاظ شکل ناهمواری و شرایط پیدایش در دنیا بی‌نظیرند و اسرار بی‌شماری درباره اصول و خواص پیدایش آن‌ها وجود دارد.
از دور دست که به کلوت‌ها نگاه می‌کنیم، شهری بزرگ با آسمان خراشهای فراوان را تداعی می‌کند و همین امر باعث شده که تا برخی جهانگردان خارجی از آن به عنوان «شهر ارواح» یاد کنند.
کلوت‌ها عارضه‌های کلوخی هستند که در اثر فرسایش بادی و آبی در کویر شکل گرفته اند مساحت آن‌ها به ۱۱ هزار کیلومترمربع می‌رسد و از دور به شهری بزرگ شباهت دارد.
زیباترین کلوت‌ها در ۴۰ تا ۶۰ کیلومتری شهداد قرار دارند, جاده آسفالته شهداد به خراسان جنوبی از میان کلوت‌ها می‌گذرد,همچنین برای اقامت شبانه و امن در کویر می‌توان به کمپ گردشگری کویر رفت.
جشنواره کلوت‌های شهداد نیز با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری این مناطق و بناهای تاریخی منحصر به فرد اجرا میشود.
کویرنوردی، مسابقات موتورکراس، شتر سواری، اسب دوانی و نمایش‌های رزمی و باستانی از جمله برنامه‌های ورزشی و مفرح این جشنواره هستند.
برپایی سیاه چادرهای عشایری، انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری سنتی، اجرای موسیقی‌های جدید و سنتی، رقص چوب و دعوت از هنرمندان سینمایی و موسیقی کشوری به عنوان دیگر برنامه‌های این جشنواره هستند.
همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط هلال احمر، استقرار مرکز بهداشت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، راه اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی، عرضه محصولات و داروهای گیاهی توسط جهاد کشاورزی، دیگر اقدامات حاشیه ای در زمینه برگزاری جشنواره کلوت‌های شهداد است.
پرواز پاراگلایدر، اجرای موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع دستی و جنگ شادی نیز برنامه‌های قابل اجرا در این جشنواره هستند.

1645 جشنواره کلوت‌های شهداد

1646 جشنواره کلوت‌های شهداد

1647 جشنواره کلوت‌های شهداد

1648 جشنواره کلوت‌های شهداد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    يك جشنواره عالي است براي انواع سليقه ها با امكانات و تفريح هاي جذاب

    ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    كلوت شهداد و سازه هاي شني آن را حتما تجربه كنيد و تا هميشه از اين تجربه لذت ببريد

    ۱۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *