رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ خرداد ۱۳۹۵

جشنواره‌ای برای کشف استعدادهای نوظهور روستایی

لینک این مطلب کپی شد!

اولین جشنواره روستایی ژئوپارک قشم با هدف توسعه اقتصاد محلی و فرهنگ بومی با تقدیر از فعالان و کارآفرینان روستایی، برگزار شد.

حمیدرضا محسن‌پور، مدیر ژئوپارک قشم درباره‌ی این جشنواره به خبرنگار گردشگری ایسنا، توضیح داد: توسعه پایدار و ارتقای اقتصاد جامعه محلی یکی از اهداف ژئوپارک قشم است که پرونده‌ی آن تا بازگشت به فهرست جهانی یونسکو راه چندانی در پیش ندارد، برای همین سلسله جشنواره‌هایی در روستاهای محوری قشم برگزار می‌شود تا جامعه محلی، روحیه خودباوری و مشارکت پیدا کنند.

وی گفت: رویکرد اصلی جشنواره روستایی ژئوپارک قشم، توسعه اقتصاد محلی و فرهنگ بومی برای کشف استعدادهای نوظهور و خلاق در مناطق روستایی است، برای همین نخستین جشنواره در «زیرانگ»، یکی از روستاهای قشم که دور از دسترس گردشگران است، برگزار شد که با اجرای بازی‌های محلی، جشنواره‌های غذا و کودکان، همه‌ی اقشار و گروه‌های روستایی را درگیر کرد.

به اعتقاد او، برگزاری چنین رویدادهایی به افزایش روحیه‌ی خودباوری کمک می‌کند و فرصتی ایجاد می‌شود تا استعدادهای ناشناخته خود را بروز دهند و تجربیات‌شان را به دیگران منتقل کنند. علاوه‌بر این با اجرای برنامه‌های بومی، بازی‌های محلی و آداب و رسومی که از بین رفته‌اند، احیا می‌شود و شادی و نشاط در جامعه روستایی جریان پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در ژئوپارک تنها مساله‌ی حفاظت از طبیعت مطرح نیست، برای حفاظت از طبیعت باید انسان‌هایی که در آن محیط زندگی می‌کنند را آموزش داد تا آن‌ها هم به جریان حفاظتی وارد شوند و این کار تنها با اعتمادسازی رخ می‌دهد.

محسن‌پور، نیروی انسانی را بخشی از زیرساخت دانست و افزود: ما باور داریم مشارکت جامعه محلی در پرونده ژئوپارک و به نتیجه رسیدن برنامه‌های آن تاثیر مثبتی دارد.

266 جشنواره‌ای برای کشف استعدادهای نوظهور روستایی

267 جشنواره‌ای برای کشف استعدادهای نوظهور روستایی

268 جشنواره‌ای برای کشف استعدادهای نوظهور روستایی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *