رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ تیر ۱۳۹۶

جذب گردشگر فوتبالی از ایران هدف روس ها

لینک این مطلب کپی شد!

مسکو – ایرنا – روسیه با توجه به صعود زودهنگام تیم ملی فوتبال ایران به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ ، جذب هرچه بیشتر گردشگر فوتبالی از جمهوری اسلامی را هدف قرار داده که در رسانه های این کشور هم بازتاب یافته است.

به گزارش ایرنا، مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در ۱۱ شهر مسکو، سن پترزبورگ، سوچی، یکاترینبورگ، کالینینگراد، سارانسک، روستوف، قازان، نیژنی نووگورود، سامارا و ولگاگراد برگزار خواهد شد.
روسیه برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات پرطرفدار یک ماهه جام جهانی فوتبال که ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد، تدارکات ویژه ای در نظر گرفته است.

** قانون ویژه سفر بی روادید به روسیه برای جام جهانی:
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اردیبهشت ماه سال جاری قانونی را امضا کرد که بر اساس آن تماشاگران فوتبال دارای کارت ویژه تماشاگری می توانند، برای دیدن رقابت های جام فوتبال کنفدراسیون ها در تابستان آینده و جام جهانی سال ۲۰۱۸، بدون روادید به این کشور سفر کنند.
مطابق این قانون، سفر بدون روادید به روسیه با برخورداری از کارت شناسایی ویژه طرفداران هر تیم موسوم به «Fan-Id» ممکن خواهد بود و تماشاگران خارجی باید مدارک هویتی معتبر و نخست گذرنامه داشته باشند.
دولت روسیه در جریان مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ نیز برای تماشاگران خارجی چنین فرصتی را فراهم کرده بود.
روسیه سعی می کند، همزمان با ارتقای جایگاه بین المللی این کشور بویژه ورزش در جریان رقابت های جام جهانی، گردشگران بیشتری را هم جذب کند.

** تبلیغ رسانه ای برای جذب گردشگران فوتبالی از ایران:
رسانه روسی اسپوتنیک که پیش از این هم نوشته بود، «هواداران فوتبال ایران ورزشگاههای روسیه را برای تماشای بازی های جام جهانی پر خواهند کرد»، از امروز(سه شنبه) سلسله گزارش های ویژه ای را برای معرفی بیشتر روسیه، سفر به این کشور و جام جهانی برای مخاطبان ایرانی منتشر می کند.
این رسانه نوشته است: قصد داریم شما را با کشور روسیه و شهرهایی که میزبانی این دوره از مسابقات را بر عهده دارند، آشنا کنیم.
اسپوتنیک افزوده است: به دلیل همسایگی و روابط نزدیک دو کشور شاید سال آینده ایرانیان بیشتری برای تماشای بازی های تیم ملی جمهوری اسلامی در مسابقات جام جهانی، راهی روسیه شوند.
رسانه روسی نوشته است: می خواهیم با اطلاعات ارائه شده در مورد روسیه و شهرهای میزبان رقابت های جهانی، (ایرانیان) با کمترین مشکل بتوانند روزهای به یادماندنی فوتبالی برای خود رقم بزنند.
پیشتر هم اسپوتنیک در باره تاریخ حضور و مسابقات ایران در رقابت های جام جهانی مطالبی را منتشر کرده بود و از سوی دیگر، راهیابی زودهنگام تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی به جام جهانی ۲۰۱۸ در رسانه های مختلف روسیه بازتاب داشت.

** ایرانیان در جمع بیشترین شمار گردشگران در روسیه:
همسو با افزایش روابط گردشگری بین ایران و روسیه، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که ایرانیان در جمع پرشمارترین گردشگران در روسیه قرار دارند.
برپایه گزارش جمعبندی وزارت خارجه روسیه که دیروز (دوشنبه) انتشار یافت، بیشترین میزان روادید گردشگری توسط کنسولگری های این کشور در آلمان، چین، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، ایران، بریتانیا ، اسپانیا، فنلاند و ژاپن صادر می شود.

** توافق گردشگری گروهی بی ویزا افزایش دهنده روابط بین ایران و روسیه:
امضای پیمان گردشگری گروهی (توری) ۵ تا ۵۰ نفره بدون درخواست روادید فردی که هشتم فروردین ماه در جریان مذاکرات حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه در کاخ کرملین مورد توافق گرفت، نیز زمینه ساز رشد این مناسبات بین تهران و مسکو خواهد بود.
این توافق هم اکنون مورد تائید قرار گرفته که با اجرای آن شمار گردشگران مسافر بین دو کشور به صورت متقابل افزایش خواهد یافت و حتی گردشگری فوتبالی برای جام جهانی ۲۰۱۷ را نیز بسیار بیشتر خواهد کرد.
این روال جدید در چارچوب موسسه ها و سازمان های گردشگری مورد تائید دو کشور صورت خواهد گرفت که سفر در قالب تورهای مجاز را برای گردشگران بدون روادید انفرادی ممکن می کند.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

-فوتبالی جذب گردشگر فوتبالی از ایران هدف روس ها

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *