رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ شهریور ۱۳۹۲

جای « ایرانگردی » در کتاب‌های درسی خالی است

لینک این مطلب کپی شد!

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو گفت: محوری‌ترین بحث در حوزه میراث فرهنگی، ایرانگردی در تمامی ابعاد است که در حال حاضر جای خالی آن در کتاب‌های درسی مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا مجیدی، در نخستین همایش ملی باستان‌شناسی ایران در بیرجند، اظهار کرد: شایسته است در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان‌ها گنجانده شود.

وی با اشاره به غنای فرهنگی و تاریخی ایران، گفت: هر چند جهانگردی و آشنایی با فرهنگ ملل یک امر پسندیده و ارزشمند تلقی می‌شود؛ اما با توجه به غفلت‌های گذشته‌ی تاریخی، مردم ایران بیش از هر چیز به ایرانگردی نیازمندند.

k2323011 جای « ایرانگردی » در کتاب‌های درسی خالی است

مجیدی افزود: از سوی دیگر حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی و الهام از شکل معماری آن‌ها در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ی شهری بسیار مهم است که این نکته نیز باید مورد توجه دست‌اندرکاران همایش و مسوولان اجرایی کشور قرار گیرد.

وی در ادامه با انتقاد از برخوردهای دوگانه جامعه‌ی بین‌الملل نسبت به مواریث فرهنگی و تاریخی مسلمانان، گفت: مهمترین خروجی و پیامی که می‌تواند این همایش به جامعه‌ی جهانی داشته باشد، انتقاد و اعتراض نسبت به تخریب و نبش قبر «حجربن عدی» صحابه جلیل القدر پیامبر اعظم (ص) و یار وفادار حضرت علی بن ابیطالب (ع) به منظور پیشگیری از تکرار چنین وقایعی است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *