رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ دی ۱۳۹۵

جابه‌جایی بحث‌برانگیز معاونت صنایع‌دستی تهران

لینک این مطلب کپی شد!

جابه‌جایی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تهران در روزهای گذشته با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است. به گفته مسوولان این اداره کل جابه‌جایی این معاونت از خیابان ویلا به ولنجک به‌دلیل کمبود جا بوده است.

مدیر روابط عمومی این اداره کل در این‌باره به «ایسنا» توضیح داده است: «به‌دلیل کمبود جا در ساختمان اداره کل میراث فرهنگی استان تهران (خیابان ویلا)، معاونت صنایع‌دستی که در طبقه دوم این ساختمان مستقر بود، به ساختمان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شمیران واقع در ولنجک منتقل شد. قرار است بخش شکایت که در خانه «رضاخان» مستقر بود، نیز به اداره کل میراث فرهنگی تهران (خیابان ویلا) و معاونت میراث فرهنگی از این ساختمان به خانه «رضاخان» منتقل شود.» به گفته وجیهه قاسمی، قرار است نخستین موزه زنده سفال و صنایع دستی در ساختمان ولنجک راه‌اندازی شود و برای این کار، ۴۰۰ میلیون تومان بودجه دریافت کرده‌اند. براساس اظهارات وی، به‌جز ساختمان ولنجک جای دیگری برای راه‌اندازی این موزه وجود ندارد و به همین دلیل معاونت صنایع‌دستی هم به همان به ساختمان منتقل شد، زیرا آن ساختمان نسبت به ساختمان اداره کل تهران بزرگ‌تر است. این اتفاق البته با واکنش هنرمندان صنایع‌دستی و مسوولان سازمان میراث فرهنگی نیز همراه بوده است. حسین بختیاری، دبیر شورای ملی تشکل‌های صنایع‌دستی کشور روز ۱۴دی‌ماه در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعتراض شورای ملی تشکل‌های صنایع دستی کشور را نسبت به این جابه‌جایی اعلام کرد.

در همین حال معاون صنایع‌دستی کشور نیز با اشاره به گزارشی درباره جابه‌جایی از سوی معاونت صنایع‌دستی که طی جلسه‌ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی ارائه شده، گفت: «رئیس سازمان نیز تصمیم‌هایی قطعی را در این زمینه گرفته و به‌زودی این تصمیم‌ها از سوی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها ابلاغ خواهد شد.» معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این خصوص به «ایسنا» اعلام کرد: «چون اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با کمبود جا روبه‌رو است، ‌اعلام جابه‌جایی کردند؛ اما رئیس سازمان دستور داد، این معاونت فعلا در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بماند تا با هماهنگی مدیرکل و معاون صنایع‌دستی استان تهران، تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.» میرهادی قره سید رومیانی درباره اینکه براساس اعلام مسوولان، معاونت صنایع دستی اسباب‌کشی کرده و به ساختمان ولنجک منتقل شده نیز خاطرنشان کرد: «اگر هم این اتفاق افتاده باشد، باید به جای قبلی برگردند.»

Reza-khan-House جابه‌جایی بحث‌برانگیز معاونت صنایع‌دستی تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *