جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ثبت درخت کهنسال روستای فلار الموت در فهرست آثار ملی طبیعی

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ آذر ۱۳۹۶

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بخشداری الموت غربی، اکبر رحمتی روز چهارشنبه افزود: با توجه به ثبت درخت چنار کهنسال روستای فلار در فهرست آثار ملی و وجود امامزاده اسماعیل(ع) در این روستا و قرارگیری آن در نزدیکی مجموعه تفریحی کاسپین از این روستای زیبا می‌توان به عنوان یکی از مناطق گردشگری زیارتی، تاریخی و طبیعی بخش الموت غربی نام برد.
بخشدار الموت غربی، ثبت درختان کهنسال در فهرست آثار ملی را از جمله برنامه های پیش بینی شده جهت توسعه گردشگری این بخش دانست و گفت: هم اکنون کار ثبت چهار درخت گردو و یک اصله درخت چنار در منطقه در دست اجرا است که با نهایی شدن آن تعداد درختان ثبت شده در این بخش به ۱۴ اصله خواهد رسید.
وی اظهار کرد: بخش الموت غربی با توجه به قرار گرفتن قلعه لمبسر به عنوان بزرگترین قلعه اسماعیلیه در کشور و سرچشمه های خارود و نینه رود و شاهرود به عنوان پرآب ترین چشمه ها و رودخانه آب استان قزوین و طبیعت زیبای رشته کوه های البرز از مهم ترین مناطق گردشگری استان قزوین به شمار می رود.
تاکنون هشت اصله از درختان کهنسال این بخش شامل ۲ اصله گردو، چهار اصله چنار و ۲اصله اُرس در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده اند.
الموت غربی به مرکزیت رازمیان یکی از بخش های شهرستان قزوین است که در شمال شرقی استان قرار دارد.

ثبت درخت کهنسال روستای فلار الموت در فهرست آثار ملی طبیعی ثبت درخت کهنسال روستای فلار الموت در فهرست آثار ملی طبیعی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد