جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توصیه های بهداشتی برای مسافران کیش

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مهر ۱۳۹۲

اغلب گردشگران به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی کیش علاقمند به استفاده از دریا و آفتاب هستند که احتمال بروز آفتابزدگی و گرمازدگی را به وجود می آورد لذا به منظور جلوگیری از صدمات احتمالی آفتاب و گرما توصیه های زیر اعلام می گردد:

۱- بهترین زمان جهت در معرض نور خورشید قرار گرفتن ساعت ۹ صبح یا ۳ بعداز ظهر است. بیشترین شدت تابش نور آفتاب در وسط روز می باشد و چنانچه در این ساعات در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد دچار آفتاب سوختگی خواهید شد.

۲- افرادی که دارای پوست و چشمان روشن و موهای طلایی یا خرمایی کمرنگ هستند، بیشتر در معرض آفتاب سوختگی هستند و نباید برای مدت طولانی (بیش از ۱۵ دقیقه) در هر بار در معرض نور خورشید قرار بگیرند و باید از کرم های ضدآفتاب استفاده نمایند.

۳- برای جلوگیری از بیماری های پوستی ناشی از تابش مستقیم آفتاب در هنگام حمام آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست از ضدآفتاب های دارای SPF خاص استفاده نمائید. برای کارهای روزانه ضدآفتاب دارای ۸- SPF 15و فعالیت در محیط های باز ضدآفتاب دارای ۱۵-۳۰ SPF توصیه می شود. کرم ها و ژل های ضدآفتاب تا چند ساعت از خود را حفظ می کنند ولی توصیه می شود ضدآفتاب ها حداقل ۳ تا ۴ ساعت یکبار تجدید شوند.

۴- توصیه می شود برای پیشگیری از گرمازدگی ازلباس های آزاد با رنگ روشن و کلاه لبه دار استفاده نمائید. غذا و نوشیدنی خنک استفاده کنید و در هوای داغ به حد کافی آب بنوشید. پس از نیم ساعت ورزش در هوای گرم حداقل ده دقیقه استراحت کنید.

علائم گرمازدگی:

الف) سردرد، سرگیجه، تهوع، ضعف و کاهش هوشیاری

ب) غش کردن، تعریق شدید، بی اشتهایی

ج) گشاد شدن مردمک ها، نبض تند و ضعیف، تنفس سریع و سطحی

د) رنگ پریدگی پوست، دردهای احتمالی عضلات، اشکال در راه رفتن

قبل از انتقال بیمار به مراکز درمانی او را به محل خنک انتقال دهید و کمپرس خنک به صورت او بمالید. تا آنجا که می توانید لباس هایش را کم کنید و به بیمار محلول آب نمک بدهید (یک قاشق چایخوری در هر لیوان) اگر بیمار استفراغ کرد سریع او را نزد پزشک برسانید.

۵- برای جلوگیری از اسهال مسافرتی هرگز از آب ناسالم، مانند آب های چاه، شیرهای موجود در فضای سبز (مخصوص آبیاری) و منابعی که به سلامت آنها مطمئن نیستید، ننوشید. از مصرف یخ و نوشیدنی های خنک که ممکن است با آب مخلوط شده باشد، خودداری کنید.

۶- ۸۳۲ عامل انتقال بیماری از حیوانات به انسان تاکنون شناسایی شده است، پیشگیری از انتقال این بیماری ها سبب می شود تا از درد و رنج ناشی از آن در امان بمانیم لذا در حین مسافرت استفاده از مواد غذایی با منشأ حیوانی را به نحو مناسبی کنترل نمائید:

الف) از مصرف جگر و گوشت خام و یا نیمه پخته خودداری نمائید.
ب) از مصرف شیر و مواد لبنی غیرپاستوریزه خودداری نمائید.

ج) دقت نمائید که نگهداری گوشت در فروشگاه مطابق موازین بهداشتی و سلامت باشد.

د) با نصب توری جلوی درب ورودی و استفاده از پشه بند استاندارد از ورود حشرات موذی به داخل محل اقامت جلوگیری می کند.

هـ) از تماس کودکان با حیواناتی که از سلامت آنها اطلاع ندارید جلوگیری نمائید.

و) در صورت اقامت در محیط های باز بصورت کمپینگ دقت نمائید در مجاورت لانه حشرات قرار نگیرید.
ز) سعی نمائید فقط در پلاژهای مخصوص شنا کنید.

۷- سعی نمائید با دوری از محل زندگی و تجمع حشرات از گزش آنها در امان بمانید و از استراحت در مکان سرباز حتی الامکان خودداری کنید. اگر نمی توانید جلوی مواجهه با حشرات را بگیرید، روی بدن خود مواد دور کننده حشرات بمالید و لباس مناسب برای محافظت از گزش یا نیش حشرات بپوشید.

واکنش پوست به گزش حشرات به صورت برجستگی قرمز در پوست ظاهر می شود که معمولا” در عرض چند دقیقه پس از گزش یا نیش ایجاد می شود، اما بعضی مواقع هم شش تا دوازده ساعت طول می کشد تا ظاهر شوند. علائمی مانند خارش و سوزش نیز در بعضی موارد وجود دارد. بعضی از افراد دچار تهوع یا استفراغ،‌سردرد، تب، سرگیجه، احساس سبکی در سر و تشنج می شوند. واکنش های آلرژیک مثل خارش چشم ها، برافروخته شدن صورت، سرفه خشک، خس خس سینه و احساس خفگی در گلو و سینه در موارد شدید ایجاد می شود.

خاراندن محل گزیدگی حشرات در برخی موارد ممکن است بهبودی را تا چند هفته به تأخیر بیاندازد و در برخی مواقع عفونت باکتریایی ثانویه در محل گزیدگی یا نیش ممکن است باعث تورم گره های لنفاوی در گردن، زیربغل، کشاله ران یا آرنج شود و گاهی شوک آلرژیک ناشی از گزیدگی نیز امکان دارد جان بیمار را به خطر اندازد.

در صورت گزیدگی که موجب ناراحتی و درد شود باید ناحیه ناشی از گزیدگی را پاک کنید و روی آن کیسه یخ بگذارید و برای کاهش خارش از کمپرس آب سرد و از آنتی هیستامین های خوراکی در موارد خفیف می توان استفاده کرد و از ترکیبات موضعی استروییدی هم می توان برای کم کردن التهاب طبق نظر پزشک استفاده نموده در صورت وجود سابقه حساسیت و بروز علائم شدید مانند تنگی نفس و تپش قلب، بالا رفتن درجه حرارت بدن بیش از ۳۸/۳ عدم بهبودی علائم بعد از دو تا سه روز، قرمز، متورم و حساس شدن ناحیه گزیده شده باید به پزشک مراجعه کرد.

۸- از نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی در طول سفر خود خودداری فرمائید و به تاریخ مصرف مواد غذایی کنسرو شده توجه فرمائید. کلیه فروشگاه ها و اماکن پذیرایی جزیره کیش باید دارای مجوز فعالیت اقتصادی و مجوزهای لازم بهداشتی و کارت سلامت کارکنان باشند

فهرست مراکز پزشکی و مطبهای پزشکان در کیش

مراکز پزشکی
بیمارستان کیش
ششصد دستگاه، بیمارستان کیش،

شماره تماس : تلفن ها: ۴۴۲۳۷۱۱ (۰۷۶۴)، ۴۴۲۳۸۱۱ (۰۷۶۴)، ۴۴۲۲۲۱۱ (۰۷۶۴)

مرکز بهداشت

میرمهنا، بلوار خاتم الانبیاء، خیابان اقبال، ساختمان مرکز بهداشت
تلفن: ۴۴۲۰۸۸۵-۰۷۶۴
تلفن: ۴۴۳۰۸۲۲-۰۷۶۴

کلینک خانواده
روبروی بازار پردیس یک، مستقر در ویلاهای فردوس
تلفن: ۴۴۲۰۴۹۸-۰۷۶۴

رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر نوید توفیقی راد
بیمارستان کیش
تلفن: ۴۴۲۳۸۱۱-۰۷۶۴

آزمایشگاه تشخیص طبی
تلفن: ۴۴۲۳۸۳۷-۰۷۶۴

آزمایشگاه تشخیص طبی
دکتر اعطایی
تلفن: ۴۴۲۳۸۱۱-۰۷۶۴

فیزیوتراپی
دکتر منیژه ضمیر آزاد
۵۰ دستگاه، لاین ۲، پلاک ۱-۲۳۰
تلفن: ۴۴۲۳۶۳۷-۰۷۶۴
تلفن: ۲۱۹۹ ۷۶۹ ۰۹۳۴

 

داروخانه ها
داروخانه پردیس کیش
مرکز خرید حافظ
تلفن: ۴۴۲۲۴۱۹-۰۷۶۴

داروخانه دکتر عمید
جنب بیمارستان کیش
تلفن: ۴۴۲۳۱۲۸-۰۷۶۴
تلفن: ۴۴۲۳۱۲۹-۰۷۶۴

داروخانه سها
خیابان سنایی، جنب مجتمع بانک ها
تلفن: ۴۴۲۴۵۳۷-۰۷۶۴

داروخانه کیش
تلفن: ۴۴۲۰۸۲۰-۰۷۶۴

داروخانه مرکز بهداشت

میرمهنا، بلوار خاتم الانبیاء، خیابان اقبال، ساختمان مرکز بهداشت
تلفن: ۴۴۲۰۸۸۵-۰۷۶۴
تلفن: ۴۴۳۰۸۲۲-۰۷۶۴

داروخانه پایگاه هوایی
کلینک شهید ستاری

%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C %DB%8C%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C %DA%A9%DB%8C%D8%B4 %D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86 توصیه های بهداشتی برای مسافران کیش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    كار جالبي كه در ساحل قسمت پلاژهاست فروش آب دوغ خيار است
    اين غذاي ساده اما پر فايده ايراني از گرمازدگي جلوگيري كرده و شما را خنك مي كند
    نوش جان

    ۲۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    بیشترین بیماری که تو کیش وجود داره میشه گفت همون گرمازدگی و بعد از اون دل پیچه و اسهاله. مخصوصاً کسانی به این موارد دچار می‌شوند که در شهرشان گرمای کمتری هست و دریا ندارد

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *