رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توسعه جنگل فندقلو در قالب طرح جامع جنگل‌داری

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ شهریور ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۷- معاون فنی منابع طبیعی و ‌آبخیزداری استان اردبیل از توسعه‌ی جنگل فندقلو در قالب طرح جامع جنگل‌داری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی اردبیل،«احد حسن‌زاده» در حاشیه‌ی همایش ملی پاکسازی تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری بین جاده‌ای در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جنگل فندقلو جزو ذخیره‌گاه‌های جنگلی کشور است، گفت: هم‌اکنون با دقت و مراقبت نسبت به حفاظت از آن اقدام می‌شود.

وی افزود: مجوزی برای ساخت مرکز اقامتی و هتل در این جنگل صادر نمی‌شود و در نظر داریم در قالب طرح جامع جنگل‌داری این جنگل را توسعه دهیم.

حسن‌زاده با بیان این‌که جنگل فندقلو دارای ۱۹ سامان و در مجموع ۲۱ هزار هکتار است، تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از تخریب جنگل و تغییر کاربری اراضی آن می‌کوشیم مشارکت گروه‌های مردمی به‌ویژه ساکنان اطراف آن را جلب کنیم.

معاون فنی منابع طبیعی و‌آبخیز داری استان از برنامه‌ریزی جهت کاشت ۱۵۰ هزار اصله درخت فندق در فندقلو طی سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد برابر با توسعه جنگل به اندازه ۲۰۰ هکتار است و در صورت تأمین اعتبار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تشویق ساکنان و کشاورزان منطقه به کاشت درخت فندق، گفت: این کار می‌تواند علاوه‌بر احیای جنگل فندقلو به معیشت ساکنان نیز کمک کند.

1524 توسعه جنگل فندقلو در قالب طرح جامع جنگل‌داری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *