رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

تور مشهد ۹۷

اشتراک گذاری

• تاریخچه ایران
زمانی که سخن از تاریخ کهن ایران زمین میشود، نکته حائز اهمیت این است که آیا منظور تاریخ اقوامیست که از آغاز تاریخ این سرزمین تا به اکنون در قلمرو مرزهای سیاسی ایران امروزی زندگی کرده اند، یا تاریخ مردمانی که خود را به نحوی از نزاد ایرانی می‌خوانده‌اند و در جغرافیایی که دربرگیرندهٔ ایران امروز و سرزمین‌هایی که از نقطه نظر تاریخی جزئی از خاک ایران بزرگ بوده‌است زندگی کرده اند. بعضا سرآغاز تاریخ ایران را بعد از ورود قوم آریایی که نام ایران هم از این قوم گرفته شده میدانند.
اما این مساله بدین معنا نیست که تا پیش از ورود قوم کهن آریایی فلات ایران متروکه بوده و یا کسی در آن نمیزیسته ، گفته میشود پیش از ورود آریایی ها تمدنهای بسیاری در این نقطه از جهان متولد شده و به شکوفایی رسیده و سپس در گذر زمان کمرنگ و کمرنگتر شده و یا حتی برخی از این تمدنها هنوز پس از ورود قوم آریایی به این سرزمین شکوفا بوده.
تمام تاریخ شناسان سراسر دنیا تاریخ ایران را به دو بخش کلی تقسیم میکنند . تاریخ ایران قبل از اسلام، تاریخ ایران بعد اسلام ( این دو بخش خود به چندین بخش تقسیم میشود) .

تور مشهد تور مشهد 97

• تاریخ ایران پیش از اسلام
این دوره وسیع، خود به چندین بخش تقسیم میشود که در این متن از آن عبور میکنیم.
• تاریخ ایران بعد از اسلام
بعد از ورود دین اسلام به ایران که در نتیجه حمله اعراب مسلمان و پیروزی آنها بر ایرانیان اتفاق افتاد تحولات عمیقی در عرصه مذهبی سیاسی و اجتماعی تاریخ ایران رخ داد.
مردم آن دوره از تاریخ ایران که از فاصله طبقاتی عمیقی در جامعه خود رنج میبردند اسلام را به عنوان دین رسمی خود که منادی عدالت میان اقشار جامعه بود پذیرفتندو بعد از پذیرش اسلام شاهد حکومتهای بسیاری از سوی اعراب مسلمان بر خود بودند در طی این حکومتها وابستگان مذهبی بسیاری پای به ایران گذاشتند و مکانهای مذهبی بسیاری در جای جای این سرزمین شکل گرفت که از جمله شهر مذهبی مشهد و قم و شهر ری میتوان اشاره کرد.
• تاریخچه شهر مشهد
پس از شهادت حضرت رضا (ع) در سال ۲۰۲ ه-ق بدست مـامون عباسی آن حضرت را در حوالی محلی از توابع توس بنام سناباد بخاک سپردند و به همین دلیل به آن محل مشهد رضا (محل شهادت) نامیدند.
شهر مشهد در حوضه رودخانه کشف رود شکل گرفت در واقع از تاریخ این شهر قبل از فتح آن بدست مسلمانان اسناد زیادی در دست نیست ، شهر توس که در نزدیکی شهر مشهد فعلی واقع است در زمان خلافت عثمان بدست اعراب فتح شد و حکومت آن را بدست گرفتند. بعد از ویرانی شهر توس بدست مغولان در قرن هفتم هجری مردم آن دیار به شهر مشهد مهاجرت کردند. شهر مشهد که در ابتدای امر، بقعه ای در سناباد نوقان بود کم کم جغرافیا و آبادانی روز افزونی پیدا کرد و به سرعت توسعه یافت و به شکل امروزی خود درآمد و بالاخره در تاریخ ۸/۸/۱۳۸۸ در سالروز ولادت حضرت رضا (ع) توسط رئیس جمهور وقت کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر مشهد رسما (پایتخت معنوی ایران) انتخاب شد.

تور مشهد تور مشهد 97

• خصوصیات و آداب و رسوم مردم مشهد
باتوجه به تور مشهد ۹۷ و مهاجر پذیر بودن شهر مشهد (خراسان رضوی) خصوصیات و آداب و رسوم مردم مشهد و شهرهای اطراف آن بسیار به هم نزدیک است. شهر مشهد که به دلیل عشق به پیشوای هشتم ما شیعیان امام رضا (ع) شکل گرفت مهد ادب و فرهنگ ایران زمین بوده و هست .
از آداب و رسوم رایج مردم این خطه بارانخواهی، نقاره زنی و کشتی است،همانطور که از نام بارانخواهی پیداست مراسمی بوده که مردم بخصوص زنان و دختران برای بارش باران با ساختن عروسکهای دست ساز دعا و شعر میخواندند و در انتها در بالای تپه نماز جماعت میخواندند.
مراسم نقاره زنی در حرم رضوی از سالیان پیش مرسوم بوده و حتی آن را به دوران غزنویان نسبت میدهند. برای نقاره زنی از چهار نوع طبل،‌ کرنا و لوازم وابسته دیگر آن استفاده می شود. تمام این ساز ها در خود شهر مشهد ساخته شده و در هنگام نقاره زنی مناجات خاصی همزمان با دمیدن در کرناها خوانده میشود. آهنگ این کرناها از سالها قبل سینه به سینه نقل شده و تغییر زیادی نکرده است..
آیین جوانمردی و پهلوانی از رسوم کهن مردم خراسان در شهر توس و مشهد فعلیست ،پهلوانان در مراسم کشتی با چوخه که نام خود را از لباس مخصوص پهلوانی به همین نام گرفته شرکت میکردند . هدف از این مراسم حفط آمادگی جسمانی و اشاعه فرهنگ جوانمردی در بین جوانان بوده است.
• اقتصاد شهر و تور مشهد ۹۷
شهر مشهد از نقطه نظر اقتصادی و صنعتی در جایگاه دوم کشور قرار دارد به گونه ای که دومین قطب تولیدات خودرو و از مراکز اصلی تولید چرم در کشور محسوب می شود .مشهد شهری صنعتی و همچنین دارای باغات و مراتع حاصلخیز و دامپروری است. زراعت اصلی مردم مشهد گندم، جو، چغندر قند، پنبه و …است و باغات میوه این شهر نیز از وسعت خوبی برخوردار بوده و محصولات عمده آنها سیب، هلو، گوجه فرنگی، گیلاس،گلابی، آلبالو و… است. اما قابل ذکر است که بخشی از اقتصاد این شهر وابسته به صنعت گردشگری بواسطه حضور زائران مشهد رضا است.

تور مشهد تور مشهد 97

• آب و هوا و طبیعت و تور مشهد ۹۷
تور مشهد نوروز ۹۷ و یا تور مشهد بهار ۹۷ یکی از به یاد ماندنی ترین مسافرت ها خواهد بود چرا که آب و هوای مشهد بدلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه دارای خصوصیات ویژه ای است. بخش اعظم دشت مشهد که بین شمال و جنوب استان خراسان قرار دارد دارای اقلیم سر دو خشک و بخش کوچکتر این دشت دارای آب و هوای نیم خشک و سرد و بخش دیگر این دشت که مربوط به ارتفاعات بینالود است دارای اقلیم مرطوب و سرد میباشد ، در تور مشهد ۹۷ و مجموع شهر مشهد آب و هوای متغییری و متمایل به سردو خشک دارد و تابستان های گرم و خشک و زمستانهای سردو مرطوب دارد. رودخانه مهم شهر مشهد کشف رود است که از شاخه‏های مهم آن رادکان، طرقبه، جاغرق، دهبار، زشک، گلستان و دولت آباد است. منابع تأمین آب زیرزمینی مشهد شامل چشمه، قنات، چاه‏عمیق و نیمه عمیق است. اگر قصد مسافرت با تور مشهد تابستان ۹۷ و یا تور مشهد زمستان ۹۷ را دارید بهترین پیشنهادات را در سایت تور مشهد می توانید مشاهده نمایید.

• مراکز تفریحی و تور مشهد ۹۷
پس از حرم مقدس امام رضا (ع) این شهر مجموعه ای پربار از مکانهای تفریحی و دیدنی را در خود جای داده که دیدن آنها خاطرات بیاد ماندنی را از سفر به این شهر برای مسافرین و زائران رقم میزند . از جمله این مراکز میتوان به باغ پرندگان که بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور است اشاره کرد که گونه های بسیاری از پرندگان کمیاب را در خود جای داده و با آبشارها و درختان و گلهای زیبا مناظر بی بدیلی را بوجود آورده .
از دیگر مراکز دیدنی مشهد میتوان به پارک و شهربازی ملت، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کوه سنگی، دهکده ییلاقی شاندیز، طرقبه، سد چالیدره، ارامگاه فردوسی، موزه نان ، حمام مهدی قلی بیک، پارک علمی پرفسور بازیما، آبشار آبگرم، و مکانهای دیگری که دیدن آنها خالی از لطف نیست اشاره کرد.

تور مشهد تور مشهد 97

• مراکز مذهبی و تور مشهد ۹۷
وقتی سخن ار زیارت اماکن مذهبی ایران به میان می آید مشهد و رضا اولین انتخابی هر ایرانیست ، ارادت مردم ایران بخصوص مشهد به امام رضا (ع) هشتمین خورشید تابناک ولایت سبب شده تا هر ساله ۲۰ میلیون زائر از این مکان زیارت کنند. پس میتوان به وضوح نتیجه گرفت که حرم رضوی مهمترین و قطب مراکز مذهبی مشهد و حتی ایران محسوب میشود.
مشهد الرضا
مشهد الرضا بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی از مهمترین مراکز مذهبی و فرهنگی دنیای اسلام محسوب میشود.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشهد به قطب زیارتی ایران تبدیل شد و از امکانات فرهنگی ، رفاهی و خدماتی گسترده ای بهرهمند شد و سرعت پیشرفت و ترقی آن دو چندان شد بطوری که امروزه شهر بزرگی چون خراسان رضوی در اطراف مدفن الرضا شکل گرفته است.
پس از حرم مقدس امام هشتم شیعیان مراکز مذهبی بسیاری در مشهد و شهرهای اطراف آن وجود دارد که هر ساله زائران مدفن الرضا را به سوی خود میبرند که از جمله این مکانها میتوان به آرامگاه شیخ بهایی که داخل حرم مقدس رضوی جای گرفته اشاره کرد .
هرکس که یکبار به حرم رضوی قدم بگذارد بعد از رواق وسیع امام خمینی با مزار سنگی شیخ بهایی روبرو میشود که با قابی شیشه ای خودنمایی میکند. زائران حرم امام رضا (ع) چه بعد و چه قبل از زیارت فاتحه ای نثار روح این عالم و دانشمند ایرانی فرحیخته میکنند .
بنای این مزار با آینه کاری ها و کتیبه نویسی های کم نظیر که پیش از مرگ او محل تدریس این عالم بزرگ بوده به زیبایی مزین شده است. در وصف این دانشمند ایرانی همین بس که یونسکو سال ۲۰۰۹ را به افتخار او سال نجوم و شیخ بهایی نامگذاری کرد.

تور مشهد تور مشهد 97

مزار خواجه ربیع
مزار خواجه ربیع که در اصل باغ ربیع بوده در شمال غربی مشهد و در انتهای خیابان خواجه ربیع آرامگاه زیبا و باشکوه ایشان قرار دارد که به توصیه عالم بزرگ شیخ بهایی ساخته شد و مربوط به دوره صفویه میباشد. خواجه ربیع از صحابه مورد احترام پیامبر بوده و به گفته تاریخ نویسان امام رضا (ع) پس از ورود به توس و شهر مشهد به زیارت مزار این صحابه پیامبر رفته است.
مزار خواجه ربیع به دلیل داشتن بناهای تاریخی و زیبا و کتیبه نویسی های مربوط به دوره صفوی به یکی از مکانهای تاریخی زیبا تبدیل شده و مورد توجه مسافران و زائران بوده است.

امام زادگان عبادالله صالحین
از دیگر مکانهای مذهبی این شهر میتوان به امام زادگان عبادالله صالحین در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر، آرامگاه شیخ طبرسی، روستای میامی، آرامگاه امام زادگان بی بی صنوبر و میرسبحان ولی، آرامگاه کلنل پسیان، آرامگاه شیخ حر عاملی، گنبد سبز، مقبره پیر پالاندوز، مسجد جامع حنفی، مسجد ۷۲ تن، خواجه اباصلت و روستای ازغد و … اشاره کرد .
نمیتوان به مشهد سفر کرد و ازین مکانهای زیارتی دیدن نکرد ، حال و هوای روحانی این مکانها روح انسان را سیقل داده و قلب انسان را سرشار از آرامش میکند فضای روحانی و معماری اسلامی ایرانی این مکانهای مذهبی هر ساله گردشگران زیادی را از داخل و خارج از ایران به سوی خود جذب میکند ، اگر قصد سفر به مشهد را دارید ما به شما توصیه میکنیم تا روح خود را در فضای روحانی و آرامش بخش این اماکن برای دقایقی از قید مادیات و مشکلات رها کنید و این حس دلنشین را تجربه کنید.

تور مشهد تور مشهد 97

• هتل های مشهد در تور مشهد ۹۷
به واسطه تور مشهد ۹۷ هرساله بواسطه مکانهای زیارتی و تفریحی پذیرای ۲۰ میلیون توریست می باشد که زائران معمولا با تور مشهد ۹۷ از سراسر ایران و بعضا جهان بوده است، به همین دلیل واضح این شهر باید پتانسل بالایی برای خدمات رسانی به این مسافران و زائران با هر ملیت و فرهنگ و زبان را داشته باشد.هر مسافر پس از ورود به این شهر باید تمام امکانات مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشد و لازمه ی این امر تدارک این امکانات توسط افراد متخصص و باتجربه این امور برای مسافرارن و زائران میباشد.
در نگاه اول هر شهر توریستی به هتل هایی با سطح امکانات متفاوت برای اقشار مختلف مسافران با سلایق گوناگون احتیاج دارد.شهر مشهد نیز یکی از شهرهای مذهبی پر بازدید ایران نیز این قائده مهم را رعایت کرده است . پس از ورود به این شهر میتوانید هتل های گوناگونی را در سطح شهر مشاهده کنید که آماده پذیرایی از مسافران و زائران حرم رضوی هستند.
بصورت منطقی این هتل ها اطراف حرم رضوی ( مدفن الرضا) تراکم بالاتری دارند و زائران بیشتر تمایل دارند در هتل های نزدیک به حرم اقامت کنند تا راحتر بتوانند از فضای معنوی حرم استفاده کنند و رفت و آمد سریعتر و راحت تری هم به آن داشته باشند.بسیاری از این هتل ها با چشم انداز گنبد طلایی حرم در سوئیتهای خود این امکان را به شما میدهند تا بتوانید در هر ساعت از شبانه روز شاهد گنبد طلای بارگاه رضوی باشید .

تور مشهد تور مشهد 97

در این متن به برخی از این هتل ها اشاره میکنیم :
هتل توریست توس، هتل فردوس، هتل الماس، هتل سی نور، هتل الماس ۲، هتل کوثر ناب، هتل قصر طلایی ، هتل میامی، هتل درویشی، هتل رضویه، هتل قصر بین المللی، هتل هما ۱، هتل آپارتمان، هتل الماس نوین، هتل پارمیدا، هتل هما ۲، هتل پردیسان، هتل فردوسی، هتل پارس، هتل ایران، هتل پارسیس، هتل جواهر شرق و بسیاری دیگر که از نام بردن آنها در این بخش چشم پوشی میکنیم ، لیست کامل این هتل ها با مشخصات کامل و تصاویر و ویدئو ها را میتوانید در صفحه هتل های مشهد بطور کامل مشاهده کنید.
مسلما با اقامت در این هتل ها خاطره خوب و بیاد ماندنی از سفر به این شهر مذهبی بزرگ و زیبا برای خود و خانواده و دوستان رقم خواهید زد.
• لیست شهرهای مشهد و تور مشهد ۹۷
تور مشهد ۹۷ یا همان خراسان رضوی بخش کوچکی از استان خراسان است که مرکز آن شهر مشهد میباشد. خراسان رضوی به شهرهای متعددی تقسیم میشود که دیدن از هرکدام با جاذبه ها و ویژگی های خود خالی از لطف نیست . شهر مشهد که بارگاه ملکوتی امام هشتم ما شیعیان در آن قرار دارد در احاطه شهرهای سرخس، کرات ،چناران، درگز، نیشابور، بینالود، فریمان، تربت جام و تربت حیدریه قرار دارد که بسیاری از گردشگران تور مشهد ۹۷ برای دیدن جاذبه های این شهرها به آنها نیز سفر میکنند.
• شهرهای دیگر خراسان رضوی:
سبزوار ، خواف، کاشمر، گناباد، باخرز، داورزن، جوین، خلیل آباد، رشتخوار، قوچان، فیروزه، بردسکن، زاوه، تایباد، مه ولات و جغتای از شهرهای خراسان رضوی هستند و دیدار از آنها در سفر به مشهد خالی از لطف نیست ، این شهرها با طبیعت بکر و بی همتای و تاریخ کهن خود هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *