رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ آبان ۱۳۹۲

تور ایرانگردی مد اروپا شود

لینک این مطلب کپی شد!

خبرگزاری میراث فرهنگی ‌- گردشگری – بهار عربی و خیزش‌ها و اعتراضاتی که این روزها در کشورهای جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا همچون بحرین، عمان، اردن ، تونس و مراکش به راه افتاده از یک سو، درگیری‌های مصر و ترکیه از دیگر سو سبب شده‌‌ تا گردشگران اروپایی در تصمیمات خود برای انتخاب مقصد سفر در خاور میانه تامل بیشتری به خرج دهند.

بیشتر فعالان حوزه گردشگری معتقد هستند، ایران باید از این فرصت برای جذب گردشگران بهره جوید چراکه با در نظر گرفتن تمهیداتی درخصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری و تبلیغ ایران می‌توان جای خالی مصر و ترکیه را در بازار گردشگران اروپایی باز کرد.

«سید امیر ناصر طباطبایی» رییس جامعه هتل‌داران یزد با اعتقاد برآنکه زمان حاضر بهترین فرصت برای معرفی و جایگزین کردن تورهای ایرانگردی در سبدهای گردشگران اروپایی است به خبرنگار CHN گفت: «از آنجایی که مد یکی از مهمترین دغدغه‌های اروپاییان است باید تور ایرانگردی را تبدیل به مد گردشگری در اروپا بکنیم. این مهم نیز جز با حضور پر رنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی و جوامع امکان پذیر نخواهد بود.»

او با تاکید برآنکه به دلیل درگیری‌های بوجود آمده در مصر و ترکیه، تورهای گردشگری این کشورها در اروپا کم رنگ تر شده تصریح کرد: «العان زمان حضور ایران در بازارهای جهانی است. باید خودی نشان دهیم و در تبلیغ جاذبه‌های گردشگری کم نگذاریم. حضور قوی ما در نمایشگاه‌های گردشگری آلمان، ایتالیا و فرانسه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در معرفی و جذب گردشگر داشته باشد. در نبود رقبا و خالی بودن بازار می‌توانیم بازار را بدست آوریم.»

به گفته این فعال گردشگری اگر برنامه‌ریزی دقیقی درخصوص حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام شود در اولین زمان پر مسافر در دولت یازدهم که اردیبهشت و مهر سال ۹۳ خواهد بود، خواهیم توانست حداقل دوبرابر تعداد گردشگران امسال گردشگر جذب کنیم.

طباطبایی با اعتقاد برآنکه بخش خصوصی در طول سالهای گذشته به دلیل نبود گردشگر ضعیف شده‌است خاطرنشان کرد:‌ «با توجه به آنکه به دلیل مشکلات سال‌های گذشته دیگر توانی برای بخش خصوصی باقی نمانده از این رو نیازمند حمایت دولت است. اگر دولت بتواند تمهیداتی برای گرفتن غرفه و زمین در نمایشگاه‌های خارجی بیاندیشد بخش خصوصی خواهد توانست با توان باقی مانده حضور خود را ثابت کند.»

جامعه هتل‌داران یزد که سال گذشته یکی از غرفه‌داران نمایشگاه ایتالیا بود این حضور را بسیار تاثر گذار ارزیابی کرده‌است چنانکه حداقل افزایش ۲۰ درصدی تعداد گردشگران در یزد گزارش شده‌است.

به گفته طباطبایی با اختصاص ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومان بودجه می‌توان جان دوباره‌ای به بخش خصوصی تزریق کرد. در این میان نباید زمان را از دست داد و درخصوص شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی تعلل کرد.

رییس جامعه هتل‌داران یزد تاکید کرد: «ما به بازار دسترسی نداریم و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی شاه راه توسعه گردشگری است.»
IMAGE634842651504350876 تور ایرانگردی مد اروپا شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *