رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ خرداد ۱۳۹۴

تمایل کارآفرینان اروپایی برای سرمایه گذاری در چابهار

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۰۲-به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، حامد علی مبارکی که به دعوت اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان در همایش ‘سرمایه گذاری و کارآفرینان مطرح آلمانی’ در راس هیاتی از مدیران این سازمان و دیگر مناطق آزاد کشور به آلمان سفر کرده بود، در تشریح دستاوردهای این سفر افزود: سرمایه گذاران شرکت کننده در این همایش علاوه بر آلمانی ها از دیگر کشورهای اروپایی نیز برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران به ویژه چابهار ابراز تمایل و علاقه مندی کردند.

به گفته وی ، منطقه آزاد چابهار به عنوان منطقه آزاد برتر در ارایه بسته های سرمایه گذاری و اطلاع رسانی این همایش شناخته شد.

وی بیان کرد: در حاشیه این همایش، از مراکز و اماکن مختلف کشور آلمان بازدید به عمل آمد که با الگو برداری از درآمدزا بودن روستاهای تاریخی آن کشور در زمینه گردشگری به زودی بخشی از تجربیات آنان در روستای تاریخی تیس واقع در محدوده این منطقه به صورت الگو پیاده سازی خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این که در این سفر با شرکت های مختلف عضو اتحادیه اروپا مذاکراتی برای همکاری و سرمایه گذاری صورت پذیرفت، افزود: مذاکره با شرکت های فعال در زمینه تولید انرژی های نو از جمله انرژی های بادی و خورشیدی، شرکت های تامین کننده فناوری و تجهیزات صنایع پتروشیمی به ویژه روش تبدیل MTO به الفین و مذاکره با شرکت های بروکری، بازاریابی و پورت فولیو در زمینه جذب سرمایه گذار، جذب خطوط کشتیرانی و کالا و تجار بزرگ اروپا با هدف تجارت برد – برد برای طرفین از جمله این مذاکرات بود.

وی از دیگر برنامه های انجام شده در این سفر را مذاکره با شرکت های فعال آلمانی در زمینه بازاریابی، سرمایه گذاری خارجی به منظور تامین فاینانس برای پروژه های زیربنایی منطقه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکت های فعال در زمینه آب شیرین کن و انتقال تجربیات آنها برای بهره برداری و ایجاد صنایع جانبی مرتبط با آب شیرین کن با فن آوری جدید عنوان کرد.

مبارکی گفت: تفاهم نامه ای میان سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار و اتاق بازرگانی ایران – آلمان به منظور توسعه تجارت سودمند و روابط اقتصادی برای همکاری در زمینه ایجاد و افزایش روابط تجاری و صنعتی در چارچوب شرایط در ۱۱ ماده به امضا رسید.

وی تصریح کرد: مهمترین مفاد این تفاهم نامه توسعه کارآفرینی بین ایران و آلمان، همکاری اقتصادی، فنی و علمی بین جوامع بازرگانی، تجارت خارجی و سرمایه گذاری در راستای منافع متقابل به طور منظم و تبادل اطلاعات و تشویق ، حمایت و تسهیل بازدید هیات های تجاری طرفین و همکاری در سازماندهی یا مشارکت در نمایشگاههای محلی، ملی و بین المللی و تخصصی، دفاتر اطلاعاتی، سمپوزیوم، کنفرانس و مراسم هستند که بر انجام آنها تاکید شد.

1442 تمایل کارآفرینان اروپایی برای سرمایه گذاری در چابهار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *