رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ آبان ۱۳۹۲

تله کابین لاهیجان اولین تله کابین مدرن کشور

لینک این مطلب کپی شد!

مدیرعامل تله کابین لاهیجان با بیان اینکه تله کابین لاهیجان اولین تله کابین مدرن کشور است، گفت: به زودی در کنار بزرگترین چرخ فلک شمال کشور که در بام سبز وجود دارد، طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز می‏‌کنیم.

سید نورالدین نعمتی ‌در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)- منطقه گیلان، گفت: تله کابین لاهیجان دارای ۳۶ کابین ۶نفره است که در مدت ۲۰ دقیقه مسافت ۱۵۵۰متر را از بام سبز لاهیجان تا قله سرسبز تاج خروس را در مسیر رفت و برگشت طی می‏‌کند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده استان گیلان از سهامداران این تله کابین هستند که این از افتخارات بزرگ این بخش خصوصی محسوب می‌‏شود، ولی متاسفانه به سهامداران سودی پرداخت نشده است، زیرا هنوز به مرحله سوددهی نرسیده‌‏ایم‌.

وی افزود: تله کابین احرار لاهیجان به عنوان تنها تله کابین مدرن کشور محسوب می‏‌شود، زیرا داری سیستم کششی هیدرولیک، کنترل کاملا خودکار، دارای سیستم چشمی تنظیم حرکت و اندازه گیری فاصله بین کابین‏‌ها، دارای فیوز چک‏ کننده قرار گرفتن صحیح کابل روی دکل، دارای یک موتور و ۳ سیستم اضطراری مجزا از برق در صورت بروز مشکل و در نهایت دارای ژنراتور بسیار قوی برق اضطراری است‌.

نعمتی خاطرنشان کرد: تله کابین لاهیجان از مزایای فراوانی برخوردار است، از جمله نزدیکی به مرکز استان، عدم محدودیت زمانی برای برگشت و ارتفاع مناسب که مناظر زیبایی از استخر لاهیجان و کل شهر را می‌‏توان در یک نگاه شاهد بو‌د.

وی گفت: ما تلاش داریم تا فضای تفریحی و اقامتی مناسبی را برای گردشگران فراهم آوریم و در فازهای بعدی این تله کابین ایجاد هتل کوهستانی و سوئیت‏‌های اقامتی و همچنین به روز کردن مبلمان و سرویس‌‏های بهداشتی و نمازخانه و افزایش ظرفیت پارکینگی از برنامه‌‏های اولویت‏‌دار ماست.

وی همچنین متذکر شد: در حال حاضر با همکاری بخش خصوصی در ایستگاه اول تله کابین مجموعه تفریحی و پذیرایی را برای رفاه حال گردشگران و همشهریان ایجاد کرده‌‏ایم که این مجموعه شامل شهربازی سرپوشیده ویژه کودکان، رستوران، کافه سنتی و فروشگاه صنایع‏‌دستی است .

نعمتی افزود: به زودی در کنار بزرگترین چرخ فلک شمال کشور که در بام سبز وجود دارد، قرار است طرح مطالعاتی ایجاد سورتمه را آغاز کنیم و همچنین ایجاد باغ پرندگان از اولویت‌های دیگر به شمار می‏‌آید.

وی به مشکل برق در ایستگاه دوم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از عمده‌‏ترین مشکلات برای توسعه در ایستگاه دوم (ارتفاعات تاج خروس) نبود کابل‏‌های برق است که درحال حاضر برق لازم توسط موتورهای فشار قوی برق تامین می‏‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این تله کابین می‏تواند به ۱۰ هزار نفر سرویس دهد، در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد مراجعه کننده داشته‏‌ایم، ولی در شش ماهه دوم و ایام غیر پیک که تعداد مراجعه‌‏کنندگان کمتر است، تلاش داریم با ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای کارکنان تمامی ارگان‏‌ها و سازمان‏‌ها و همچنین تهیه پکیج زمستانه با تخفیفات ۲۰ تا ۳۰ درصدی جهت استفاده از تمامی امکانات موجود در این مجموعه تفریحی و پذیرایی بتوانیم عملکرد مناسبی را هم در گردشگری و هم در ارائه خدمات مناسب در پرونده این شرکت ثبت کنیم.
11-179 تله کابین لاهیجان اولین تله کابین مدرن کشور

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا لذت داره سوار اين تله كابين شدن و مشاهد كوه ها جنگل هاي سرسبز

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *