رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

تعاونی‌های گردشگری با توجه به ظرفیت روستاها گسترش می‌یابد

لینک این مطلب کپی شد!

‌رئیس نمایندگی اتاق تعاون شهرستان قشم با اشاره به اینکه صنعت گردشگری گزینه مناسبی برای تولید و اشتغال است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در روستاهای جزیره قشم، تعاونی‌های گردشگری گسترش می‌‌یابد.

‌به گزارش ایسنا، غلامرضا پاسلاری در حاشیه همایش تعاونی‌های جزیره قشم در جمع خبرنگاران، افزود: جزیره تعاونی‌ها سرشار از پتانسیلهای طبیعی و بومی در حوزه‌های گردشگری است که با توجه به ظرفیتهای بالا، هنوز به جایگاه واقعی استفاده از توانمندی‌های خود نرسیده است.

وی اضافه کرد: تعاون بعنوان یکی از مردمی‌ترین بخش‌های اقتصادی می‌تواند در توسعه گردشگری جزیره با دیدگاه مردمی در راستای بهره‌مندی از توانمندیهای صنعت گردشگری نقش مهمی را ایفا نماید.

پاسلاری به فعالیت شش تعاونی گردشگری در جزیره اشاره و خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها در سواحل شمالی و جنوبی گردشگران را در مناطق دیدنی جابجا میکنند اما قایق‌های تفریحی در این سواحل شایسته گردشگران نیست و برای جذب گردشگر از داخل و خارج کشور این قایقها نیاز به نوسازی و مدرن شدن دارند.

وی تصریح کرد: برای مدرن شدن قایق‌های تفریحی برنامه ریزی شده و تا نیمه اول امسال آنها مجهز به موتورهای چهارزمانه و برقی خواهند شد.

رئیس اتاق تعاون قشم با اشاره به فعالیت ۵۰۰ تعاونی در جزیره قشم، اضافه کرد: صد درصد حمل و نقل دریایی بار و مسافر توسط شناورهای مدرن و لندینگرافت، حمل و نقل جاده ای،صید و صیادی، مسکن، گردشگری، مرزنشینان و ساخت شناورها در قالب تعاونی‌ها انجام می‌شود و با توجه به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری جزیره که عضو تعاونی‌ها هستند، از نظر آماری دو برابر این جمعیت عضو تعاونی‌ها هستند که این امر نشان از علاقه مردم این منطقه به کارهای جمعی و تعاون دارد.

پاسلاری در ادامه از تعامل و همکاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که در دولت تدبیر و امید خدمات ارزندهای به مردم مومن این جزیره ارائه کردند، تقدیر کرد و گفت: در مدیریت‌های قبلی خدمات ارایه شده توسط منطقه، محدود به ۳۰۰ کیلومتر مربع که بعنوان منطقه آزاد تعریف شده، بوده اما در دوره مدیریت مهندس مومنی این توجه و خدمات در دورترین روستاها مشهود است.

این مقام مسئول بیان کرد: با تعامل، همکاری و همفکری می‌توان تولیدات جزیره را در قالب تعاونی‌ها صادر کرد و شعار “ما می‌توانیم” را عملی کرد و در نتیجه آن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز محقق خواهد شد.

وی در پایان خواستار حضور تعاونی‌ها در انتخابات شد و گفت: تعاونی‌ها همان گونه که در تمامی عرصه‌های اقتصادی حضوری فعال دارند با شرکت در انتخابات نیز تبلیغات مسموم دشمن را خنثی خواهند نمود و مردم ولایتمدار قشم گوش به فرمان امام و مقتدایشان هستند.

به گزارش ایسنا، در راستای بهبود، توسعه و ترویج صنعت گردشگری در جزیره قشم، تفاهمنامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد قشم( مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) و رئیس اتاق تعاون قشم به امضا رسید.

برنامه ریزی و هماهنگی در جهت ارتقاء کیفی اسکله های گردشگری، ایجاد هماهنگی لازم با دستگاهها و نهادهای ذیربط برای تامین امنیت، برگزاری تورها و ارائه سایر خدمات به گردشگران داخلی و خارجی در مدت اقامت، بررسی طرح‌ها و راهکارهای تشویقی به منظور توسعه گردشگری داخلی، برنامه ریزی به منظور شناخت بازارهای هدف و بررسی روش‌ها و مکانیسم‌های ارتقاء منابع درآمد دو طرف، برنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان های حمل و نقل دریایی و زمینی گردشگری شهرستان و واگذاری زمین‌ها و محل‌های گردشگری تاریخی و غار نمکدان جهت احداث مجتمع و کمپینگ گردشگری تفریحی و درمانی به اتاق تعاون از مفاد این تفاهم نامه است.

واگذاری ساحل درنظر گرفته شده جهت احداث مکان فعالیت برای شنای بانوان و آقایان به اتاق تعاون، واگذاری ساحل‌های ماسه ای جهت احداث کمپینگ ماسه درمانی و زمینهای ورزشی به اتاق تعاون، برنامه‌ریزی در جهت حمایت از توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و هنرهای صنعتی شرکت تعاونی بویژه در حوزه صادرات، هماهنگی در جهت جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و دولتی در جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در تولید و بازاریابی صنایع دستی شرکتهای تعاونی با واحدهای ذیربط و برنامه ریزی برای ایجاد پایگاههای اطلاع رسانی به منظور معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر قشم در سطح ملی و بین المللی از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

این تفاهم نامه در پنج ماده و یک تبصره به مدت چهار سال بین سازمان منطقه آزاد قشم(‌مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) و رئیس اتاق تعاون قشم به امضا رسید.

 تعاونی‌های گردشگری با توجه به ظرفیت روستاها گسترش می‌یابد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *