جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تصویر ایران در آیینه هفتمین نمایشگاه گردشگری کیش

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ – کیش- ایرنا- هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی در جزیره کیش این روزها به کانونی برای معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان های مختلف کشورتبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه بین المللی شامگاه سه شنبه گشایش یافت و شامگاه جمعه به کار خود پایان می دهد.

سفیران کشورهای اتریش، ژاپن، کویت، تایلند و دبیر اول سفارت مالزی در تهران کارت دعوت مسوولان منطقه آزاد کیش در دولت تدبیر و امید را اجابت کردند و در آیین گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.

حضور شرکت های خارجی از کشورهای ارمنستان، آمریکا (ایرانیان مقیم ایالات متحده)، تاجیکستان، آلمان، تایلند، ترکیه و مالزی در کنار شرکت ها و اتحادیه های داخلی در این نمایشگاه بین المللی سبب شد این نمایشگاه به کانونی برای تعامل بین فعالان گردشگری این کشورها تبدیل شود.

مناطق آزاد تجاری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، شرکت های گردشگری الکترونیک، هتل ها ، موسسات مالی و اعتباری، بانک ها و بیمه ها، تولیدکنندگان تجهیزات و لوازم سفر، مبلمان و دکوراسیون هتل ها، سفره خانه ها و مراکز پذیرایی سنتی، نشریات تخصصی گردشگری، آموزشگاه ها و دانشکده های گردشگری، موسسات گردشگری سلامت ، سفارتخانه ها و موسسات اکوتوریسم در این نمایشگاه در فضایی به وسعت بیش از هفت هزار مترمربع دستاوردها و توانمندی های خود را عرضه می کنند.

همزمان با گام های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه گردشگری در کشور، شاید بتوان گفت حضور دو و نیم برابری بخش خصوصی در هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش نسبت به سال گذشته از نمایش اراده و عزم مشترک دو بخش دولتی و خصوصی برای ارتقای این صنعت در کشور حکایت دارد.

گفت و شنود خبرنگار ایرنا با شرکت کنندگان در نمایشگاه های امسال و سال قبل نیز از اعلام رضایت آنان از تدارک و سطح برگزاری نمایشگاه امسال حکایت داشت، ضمن آن که شماری از این افراد پیشنهادهایی برای ارتقای سطح این نمایشگاه نیز داشتند.

مدیر دفتر وزارت گردشگری مالزی در ایران از جمله افرادی است که نمره قبولی به هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش می دهد.

فرهاد جعفری می گوید: نمایشگاه سال جاری با کیفیت بسیار مناسب و با تنوع زیاد در زمینه حضور فعالان حوزه های مختلف گردشگری در کیش در حال برگزاری است و ما از این روند رضایت داریم.

وی اظهار کرد: نمایشگاه سال گذشته را بخش خصوصی به تنهایی برگزار کرد که از نتیجه و سطح برگزاری آن رضایت نداشتیم.

یک ایرانی مقیم ایالات متحده آمریکا که از شرکت کنندگان در این نمایشگاه است، شعار گردشگری ایران تضمین کننده صلح در خاورمیانه است را برای غرفه خود برگزیده است.

حسام الدین مشتاقیان که تجربه شرکت در نمایشگاه های بین المللی زیادی را دارد، می گوید: نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رضایت بخش بود و میهمان نوازی خوبی را از مسوولان برگزاری نمایشگاه شاهد بودیم.

مدیر آژانس مسافرتی آرتمیس افزود: انتظاری نیست که نمایشگاه بین المللی کیش در مقطع کنونی قابل مقایسه با نمایشگاه های معتبر گردشگری خارجی باشد چرا که آن نمایشگاه های خارجی از جمله اکسپوی شانگهای چین از عظمت خاصی برخوردار هستند و از طرفی سازوکار مالی قوی به منظور توسعه گردشگری دارند.

وی گفت: به عنوان نمونه، ده سال قبل ۲۰۰ نفر از شهرداران آمریکا به نمایشگاه اکسپوی شانگهای دعوت شدند و همه هزینه ها توسط دولت چین تقبل شد و حاصل آن این بود که از آن مقطع زمانی گردشگری در چین متحول شد.

مشتاقیان اظهار کرد: اگر به دنبال اثربخشی نمایشگاه های ایران در توسعه گردشگری هستیم باید افراد تاثیرگذار در هر یک از کشورها را به کشورمان دعوت کنیم تا از جاذبه های ایران و نمایشگاه گردشگری ما دیدن کنند.

این ایرانی مقیم آمریکا در ادامه گفت: انتظار داشتم که تبلیغات بیشتری از نمایشگاه گردشگری کیش در سطح این جزیره از جمله مقابل بازارهای بزرگ ببینم اما این گونه نبود البته در خصوص سایر ابزارهای تبلیغی اطلاعی ندارم، شاید از طریق رسانه ها اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفته باشد.

در این میان یکی از پایه گذاران و سهامداران اصلی پارک ˈکیبل اسکیˈ کیش که می گوید نخستین پارک از این نوع را در منطقه خلیج فارس در این جزیره راه اندازی کرده است نیز نظرات مشابهی در زمینه موفق بودن هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش دارد.

علی خوش باطن می گوید: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته به شکل بهتری برگزار شد و برنامه های متنوع زیادی به عنوان برنامه های جانبی اجرا شد.

وی افزود: صنایع دستی که با موضوع گردشگری ارتباط تنگاتنگ دارد و سال ها در نمایشگاه گردشگری کیش جای خالی آن احساس می شد، امسال در مجاورت نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش برپا شده است که اقدامی در خور تقدیر است.

از سوی دیگر، پیشنهادهایی نیز برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه در سال های آینده وجود دارد.

مدیر روابط عمومی منطقه سه شرکت پگاه از جمله افرادی است که در نمایشگاه های مختلف داخلی وخارجی حضور یافته است.

عبدالرضا شکری پور می گوید: با توجه به این که برپایی نمایشگاه ها برای جذب گردشگر از برنامه های منطقه آزاد کیش عنوان شده است، باید گفت که اگر هتل هایی با این ماموریت تعریف شوند به تحقق این هدف کمک می کند.

وی در توضیح پیشنهاد خود افزود: با توجه به فاصله نمایشگاه تا مرکز شهر، اگر هتل های مشخصی میزبانی شرکت کنندگان و غرفه داران نمایشگاه را برعهده داشته باشند و خدمات حمل و نقل بین این هتل ها و محل نمایشگاه ارایه شود تاثیر مثبتی در شرکت دوباره آنها در نمایشگاه کیش خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی منطقه سه شرکت پگاه همچنین بر این باور است که باید مکان های مناسبی برای انبارداری محصولات شرکت ها و غرفه ها در نزدیکی مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش ایجاد شود.

در این میان، یک غرفه دار که حاضر به معرفی خود نشد گفت: در خارج کشور، هزینه های نمایشگاه را با هزینه های برخی خدمات یکجا دریافت می کنند و خدماتی مانند پذیرایی و گشت گردشگری داخل شهر میزبان را به ظاهر رایگان عرضه می کنند و حال آن که هزینه آن را قبلا محاسبه و دریافت کرده اند ولی این موضوع برای غرفه داران و شرکت کنندگان رضایت بخش است.

وی افزود: در نمایشگاه کیش با توجه به دوری از مرکز شهر، بهتر بود افرادی برای ارایه خدمات مانند پذیرایی ماموریت می یافتند و به میان غرفه ها می آمدند و می گفتند که چه نیازی دارید و بهای کالا یا خدمت خود را نیز دریافت می کردند و حال آن که در نبود این نوع خدمت، ما نمی دانستیم که شام گرم کارکنان شرکت خود را در نمایشگاه چگونه تهیه کنیم.

برخی غرفه داران براین باورند که بی توجهی به این پیشنهادهای هرچند جزئی می تواند به بی اقبالی غرفه داران و صاحبان شرکت ها برای حضور در نمایشگاه های سال های بعد منجر شود.

با این حال، این موضوعات حاشیه ای خدشه ای به اصل موضوع برپایی هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه صنایع دستی در جزیره کیش وارد نمی کند.

یک خبرنگار ساکن کیش می گوید: مردم به عنوان مخاطب اصلی برنامه های توسعه گردشگری در نمایشگاه امسال به شکل گسترده تر از سال های قبل حضور یافته اند و این موضوع نشانه ای بزرگ بر موفقیت نمایشگاه هفتم کیش در آشتی دادن مردم با مفهوم گردشگری است.

فرصت بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش تا شامگاه جمعه یازدهم بهمن ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش فراهم است.

گزارش: سید احمد نجفی
81018382 5459442 تصویر ایران در آیینه هفتمین نمایشگاه گردشگری کیش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *