جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تدوین سند گردشگری دروازه های آذربایجان غربی را به روی گردشگران می گشاید

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۷-موید حسینی صدر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی ظرفیتها و توانمندیها، برنامه ریزی برای جذب توریست و بسترسازی برای ورود آسان گردشگران به استان از اهداف اصلی تدوین سند توسعه گردشگری آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از ظرفیت بالای گردشگری، داشتن مفاخر فرهنگی بی نظیر و بناهای تاریخی ارزشمند می تواند در جذب گردشگر گامهای بلندی بردارد.

وی اضافه کرد: مقوله گردشگری و توجه به این صنعت تاکنون آن چنان در این استان مورد توجه قرار نگرفته و این صنعت ارزشمند و درآمدزا در غفلت و فراموشی مانده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: رقم گردشگران آذربایجان غربی علیرغم برخورداری از ظرفیتهای بالای گردشگری هم اکنون زیر ۲۰۰ هزار نفر است.

حسینی صدر گفت: به ازای ورود هرگردشگر به استان برای سه نفر زمینه اشتغال فراهم می شود و این وضعیت کمکی بزرگ به حل مشکل بیکاری و پایان دادن به پدیده شوم قاچاق است.

نماینده مردم خوی در خانه ملت افزود: همچنین با ورود ۱۰ هزار گردشگر به استان زمینه اشتغال برای ۳۰ هزار نفر فراهم می شود و اگر دو میلیون گردشگر به استان وارد شوند بدون تردید زمینه شغلی برای تعداد زیادی فراهم می شود و با اشتغال زایی جمعیت بیشتری از استان بی شک بیکاری و قاچاق از استان رخت بربسته و زندگی سالم و آرام نصیب مردم استان می شود.

حسینی صدر یادآوری کرد: گردشگری درآمد مناسبی نصیب استان می کند و تقویت زیرساختهای آذربایجان غربی را موجب می شود.

وی مرزی بودن را فرصتی مناسب برای رشد صنعت گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: گشودن دروازه های استان به روی گردشگران خارجی رمز رشد و بالندگی استان در عرصه های مختلف است.

آذربایجان غربی از ظرفیتهای بالای رشد صنعت گردشگری با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و طبیعت زیبایش برخوردار است.

حدود ۱۴۷۰ اثر تاریخی اعم از تپه، بنا و محوطه تاریخی در آذربایجان غربی در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری نیز از ظرفیتهای مهم جذب گردشگر استان است.

365 تدوین سند گردشگری دروازه های آذربایجان غربی را به روی گردشگران می گشاید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *