رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ آذر ۱۳۹۳

تحویل هتل آپادانا به صندوق احیا

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۶- مجموعه هتل آپادانای تخت‌جمشید بعد از مدت‌ها کشمکش بالاخره تحویل صندوق احیا شد.
انجام نشدن تعهدات شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای طرف قرارداد و تخلفات آنان از برخی مقررات قانونی و تعهدات قرارداد و امتناع از پرداخت اجاره‌بها طی مدت قرارداد، منجر به طرح دعوی از سوی صندوق احیا مبنی بر خلع ید و مطالبه اجاره بها از بهره‌برداران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء، پس از طرح دعوی در شعبه سوم دادگاه عمومی (حقوقی دادگستری شهرستان مرودشت) ریاست این دادگاه پس از بررسی‌های تفصیلی با استناد به مواد ۱۰ و ۲۰۹ قانون مدنی و مواد مربوطه در قانون آیین دادرسی مدنی، حکم بر محکومیت شرکت مربوطه داده، نماینده آن را موظف به پرداخت اجور معوقه و همچنین پرداخت هزینه دادرسی، حق‌الوکاله و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ ۲۵/۳/۱۳۹۳ کرد که درنهایت منجر به تحویل هتل آپادانا به صندوق احیا شد.
مدیرعامل صندوق احیاء در این رابطه گفت: عدم دقت لازم در واگذاری اماکن تاریخی، شرایط غیرقابل جبرانی برای این اماکن و صرفه و صلاح دولت به‌وجود می‌آورد که با اهداف حفاظت و احیای این اماکن و بهره‌برداری شایسته آن مغایر و متناقض است. ایروانی افزود: اگر بخواهیم برآوردی از هزینه‌های تحمیلی دوره پلمب بودن و بلااستفاده بودن مجموعه و آسیب‌دیدگی کالبدی و تاسیسات و همچنین زیان عدم بهره‌برداری از آن، داشته باشیم، به مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون تومان ضرر برای دولت می‌رسیم؛ حال آنکه کل حکم صادره در رابطه با امور معوقه و خسارت قریب به ۳۵۰ میلیون تومان است. وی در ادامه تاکید کرد: مجموعه هتل آپادانای تخت جمشید یک مجموعه اقامتی عادی نیست، این مجموعه در مجاورت محوطه جهانی تخت جمشید قرار گرفته و کیفیت بهره‌برداری از آن با شأن این محوطه جهانی نسبت مستقیم دارد و چه بسیار اعتراضاتی که در زمان بهره‌برداری گذشته و زمان بلااستفاده بودن آن به مدیر پایگاه جهانی تخت‌جمشید از سوی گردشگران ارائه شده است.
مجموعه هتل آپادانای تخت جمشید باشرایط و چارچوب‌های دقیق به مزایده عمومی گذاشته شده که تا هفته اول دی‌ماه تعیین تکلیف و پیش‌بینی می‌شود برای نوروز سال آتی راه‌اندازی مجدد شود. به گزارش «دنیای اقتصاد» هتل آپادانای تخت جمشید به دلیل متعهد نبودن بهره‌بردار به مفاد قرارداد با صندوق حفظ و احیای آثار در خردادماه سال‌جاری پلمب شد. اسناد و مدارک حاکی از آن است که این هتل تبدیل به محلی برای نگهداری گرگ شده بود!
این هتل بنایی متعلق به دوران پهلوی دوم است که در یکصد متری بنای جهانی تخت جمشید قرار گرفته است و حدود ۸۰ سال پیش به‌عنوان مرکز اقامتی پژوهشگران و باستان‌شناسان فرانسوی مورد استفاده قرار می گرفته و بعد از آن به اداره میراث فرهنگی و گردشگری فارس و پایگاه تخت‌جمشید واگذار شد. در دهه ۷۰ مجموعه پژوهشی آپادانا با عنوان هتل آپادانای تخت جمشید در طرح پردیسان مصوب شد. از آنجا که این بنا آماده واگذاری به بخش خصوصی بود با هزینه دولت تجهیز و به صندوق حفظ و احیا داده شده تا کارهای واگذاری آن را انجام دهد.

48 تحویل هتل آپادانا به صندوق احیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *