رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای گردشگری خارجی استان اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۹ مرداد ۱۳۹۳

راهبرد، برنامه ای جامع برای اقدامات یک بنگاه است که جهت گیری های اصلی آن را مشخص می کند و رهنمودهایی برای تخصیص منابع در مسیر کسب هدف های بلندمدت ارائه می دهد. انتخاب راهبرد مناسب، کاری پیچیده و حتی مخاطره آمیز است، زیرا هر، سازمان را به یک محیط رقابتی خاص هدایت می کند و چگونگی برنامه ریزی مدیران برای تطبیق قوت ها و ضعف های سازمان، فرصت ها و تهدیدهای محیطی را معین می سازد. با تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها، سازمان ها می توانند راهبردهایی متناسب با نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و استفاده از فرصت ها برای رویارویی با تهدیدها تدوین نمایند. هدف از این مقاله، تحلیل صنعت گردشگری استان اصفهان با توجه به محیط داخلی (نقاط قوت و ضعف) و محیط خارجی (فرصت ها و تهدیدها) است. در رتبه بندی عوامل درونی و بیرونی، از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که نقاط قوت، فرصت، تهدید و ضعف به ترتیب، از بیشترین اهمیت در برنامه ریزی راهبردی برخوردار هستند. همچنین در مجموعه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای گردشگری خارجی استان اصفهان به ترتیب، شهرت و آوازه بین المللی، کیفیت و امنیت سیستم های حمل و نقل، افزایش تدریجی رشد صنعت گردشگری جهانی و تحریم ها و تبلیغات منفی کشورهای غربی نسبت به ایران، بالاترین اولویت و رتبه را به خود اختصاص داده اند.
رنجبریان بهرام*,خزایی پول جواد,بالویی جام خانه هادی
* گروه مدیریت بازاریابی، دانشگاه اصفهان
منبع : پایگاه اطلاعات علمی

81203723-5765174 تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای گردشگری خارجی استان اصفهان
برای دانلود متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :
Tourism55

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *