جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تجربه پروازی ارزان با بلیط های چارتری !

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ دی ۱۴۰۲

یکی از مهم تریم دغدغه های سفر های هوایی، خرید بلیط هواپیما است. برای اینکه سفری بی دغدغه و مطمئن و کم هزینه را تجربه کنید باید ترفند هایی را در هنگام خرید بلیط هواپیما به کار بگیرید.
همانطوری که می دانید خرید بلیط هواپیما از سوی ایرلاین ها به صورت چارتری و سیستمی ارائه می شوند. بلیط های سیستمی به بلیط هایی گفته می شود که قیمت هایی مشخص دارند و چه از طریق آژانس ها و چه از طرف خود ایرلاین ارائه شود، قیمتشان فرقی ندارد و مزیت این نوع بلیط ها این است که قابل استرداد هستند یعنی اگر بنا بر دلایلی مجبور شوید بلیط خود را پس دهید یا از پروازتان منصرف شوید بجز مقداری از پولتان که برای جریمه برداشته می شود، باقی آن به شما باز گردانده می شود اما ما در اینجا می خواهیم از بلیهای چارتری صحبت کنیم. بلیط هایی که قیمت آنها مدام در حال تغییر است و با توجه به شرایطی همانند شلوغی مسافر، فصل ها، مناسبتی ها و غیره تغییر می کند. این نوع بلیط های در بسیاری از مواقع با قیمت هایی بسیار ارزان تر از بلیط های سیستمی به فروش می رسند اما برای خریدن این نوع بلیط ها با قیمت هایی پایین به ترفند هایی نیاز دارید که در ادامه با هم مرور می کنیم.
%name تجربه پروازی ارزان با بلیط های چارتری !
به طور کلی به بلیط هایی چارتری گفته می شود که طی آن، بخش یا تمام صندلی های موجود در یک هواپیما توسط یک شرکت یا آژانس هواپیمایی با قیمتی پایین تر پیش خرید می شود و آن آژانس مسئولیت فروش آن صندلی ها را به عهده می گیرد و در صورت عدم فروش بلیط ها، خود شرکت متضرر می شود بنابراین این شرکت ها سعی می کنند با حداقل سود بلیط های خریداری شده خود را به فروش برسانند تا دچار ضرر نشوند.
مهم ترین عاملی که روی قیمت بلیط های چارتری تاثیر می گذارد، میزان تقاضای مسافر است. این موضوع به این معنا است که در زمان هایی از سال که تردد مسافریین بیشتر است قیمت بلیط های چارتری نیز معمولا بالاتر است. زمان هایی را تصور کنید که تعطیل است و یا مناسبت هایی همانند عید نوروز، تعطیلات کریسمی، عید ها و روزهای بزرگ در تقویم که اکثر مردم چمدان هایشان را می بندند و آماده سفر می شوند. در این شرایط معمولا قیمت بلی های چارتری نیز بیشتر است و گاهی زمان های حتی ممکن است از بلیط های سیستمی نیز گران تر باشد. اما بر خلاف آن زمان هایی نیز وجود دارد که مسافرت در آن زمان ها کمتر صورت می گیرد. مثلا تصور کنید تصمیم گرفته اید در زمان عید نوروز به کیش سفر کنید. در این زمان که تعطلات نوروزی نیز هست و آب و هوای کیش هنوز مطبوع است، بسیاری از مردم کیش را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند و اینگونه سیل عظیمی از مسافر اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده و راهی کیش می شود و مسلم است در چنین روزهایی شرکت ها و آژانس های هواپیمایی بلیط های چارتری خود را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند. و موضوعی که در مورد نین روزهایی وجود دارد این است که هرچه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم قیمت این بلیط ها کمتر می شود. در این مواقع آژانس ها برای فروش همه صندلی های خود با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت ها را کاهش می دهند تا همه بلیط ها فروخته شود.
charter 1 800x533 تجربه پروازی ارزان با بلیط های چارتری !
اما موضوع مهمی که در مورد خرید بلیط های چارتری وجود دارد این است که برای یک خرید ارزان و به صرفه باید برنامه ریزی داشته باشید. یکی از آسان ترین روش های خرید بلیط ارزان هواپیما انتخاب درست و هوشمندانه در زمانی درست است. زمانیکه چند ماه زودتر برای خرید بلیط خود اقدام می کنید گزینه های بیشتری پیش رویتان قرار دارد چون هنز بسیاری از پرواز ها پر نشده اند و در نتیجه می توانید با قدرت انتخاب بیشتری خریداری کنید. از طرف دیگر می توانید با بررسی قیمت ها و پرواز های بیشتر در ساعت های مختلف و ایرلاین های متفاوت، مناسب ترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین خرید کردن در اواسط هفته نیز می تواند مورد مهمی در هنگام رزرو بلیط هواپیما محسوب شود. از آنجایی که تقاضای مسافر در اواسط هفته کمتر است، بلیط ها نیز با قیمت کمتری به فروش می رسند. علاوه بر آن همانطور که گفته شد فصل ها نیز بر قیمت بلیط های چارتری موثر هستند. مثلا در فصل های بهار و تابستان که اکثر مردم به مسافرت می روند، اگر بلیط هواپیمایتان را حدود ۳ ماه زود تر تهیه کنید، می توانید تا میزان زیادی از هزینه هایتان را بکاهید.
مورد دیگری که به شما در کاهش هزینه رزرو بلیط هواپیما کمک می کند این است که بلیط های رفت و برگشت خود را به صورتی جداگانه و از ایرلاین های متفاوتی خریداری کنید و با جستجو در زمان رفت و زمان برگشتتان ارزان ترین مورد را انتخاب کنید. به علاوه یادتان باشد اگر در شهرتان ند فرودگاه وجود دارد حتما قیمت ها را در هر دوفرودگاه چک کنید چون ممکن است بتوانید در یکی از آنها صندلی لحظه آخری با قیمتی بسیار پایین تهیه کنید.
charter 800x400 تجربه پروازی ارزان با بلیط های چارتری !

نکته آخر و مهم ترین موضوعی که در هنگام خرید بلیط های چارتری وجود دارد این است که بلیط هواپیمای خود را از سامانه ای معتبر و در دسترس تهیه کنید. وب سایتی کامل و قابل اطمینان که به وسیله آن به راحتی می توانید با مشاهده لیست کامل همه ایرلاین های موجود در کشور بهترین پرواز را با بهترین قیمت انتخاب کنید. برای خرید بلیط از این سامانه تنها کافیست با مشخص کردن مبدا و مقصد مورد نظرتان در زمانی که قصد سفر دارید، بر روی دکمه جستجو کلیک کنید و با جدا کردن پرواز های چارتری از سیستمی، پروازهای چارتری بیش از دویست چارترکننده کشور را مشاهده کنید و سپس مناسب ترین پرواز را از نظر زمان پرواز و قیمت بلیط از میان آنها انتخاب نمایید و با پرداخت آنلاین صورتحساب، خرید بلیط هواپیما را کامل نمایید و خریدی مطمئن و راحت را تجربه کنید.

منبع : ویرلن

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد