جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تبلیغات کم رمق گردشگری داخلی نسبت به کشورهای خارجی

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ مرداد ۱۳۹۵

کیش – ایرنا – معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تبلیغ برای مقاصد گردشگری داخلی نسبت به مقاصد خارجی در کشور را کم دانست و افزود : برخی تور اپراتورهای داخلی تمایل به جذب گردشگر برای کشورهای خارجی دارند که یکی از دلایل آن کسب سود بیشتر است .
محمد محب خدایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به رشد ۱۶ درصدی تردد مسافران در ۱۵ روز نخست جشنواره تابستانی کیش نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود :تعداد پروازها نیز دو درصد رشد داشته که اختلاف بین درصد رشد تعداد مسافران و پروازها نشانگر رشد گردشگری است .
وی با بیان اینکه رشد مسافران دریایی بیش از هوایی بوده است افزود : در مجموع و در هردو مسیر هوایی و دریایی ۱۶ درصد رشد تردد داشتیم.
محب خدایی با بیان اینکه برنامه های در نظر گرفته شده برای جشنواره خاص و برای نخستین بار اجرا می شود گفت : حضور مجریان مطرح کشور ، اجرای برنامه های شاد و جذاب و استقبال مردم نشانگر این رشد است .
وی مشارکت مجموعه بازارها در ارائه کد قرعه کشی را کمی پائین دانست و گفت : در سالهای گذشته کارت برای جشنواره توزیع می شد و آماری در این زمینه نداشتیم امسال به دلیل سیستمی بودن این مساله به طور کامل مشهود است.
معاون گرشگری سازمان منطقه آزاد کیش به تجربه ای جدید با یکی از بازارهای کیش ‘ مروارید ‘ اشاره کرد و گفت : در دو شب گذشته و همزمان با برگزاری جشنواره ،در برنامه قرعه کشی داخلی بازاز نزدیک به یک هزار نفرحضور داشتند و نشان می دهد هر چه مشارکت و همفکری بیشتر باشد گردشگران و شهروندان از برنامه های متنوع بیشترین بهره را خواهند برد.
محب خدایی با بیان اینکه اجرای کار مشترک جذابیت ایجاد می کند افزود : بالاترین میزان مشارکت توسط هتل ها با اختصاص اتاق های خالی ۷۰ میلیارد ریال و پس از آن جامعه بازاریان با ۱۸ میلیارد ریال بوده است، تخفیف ۲۰ تا ۵۰ در بازارها، مراکز خرید، تفریحات دریایی و خدمات گردشگری از دیگر مشارکت های برای جشنواره نوزدهم است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره های متعددی در دل جشنواره تابستانی قرار دارد اظهار کرد : در این دوره ، ۷۵ روز جشنواره اجرای برنامه دارد در حالیکه سال گذشته این رقم ۵۵ روز بود .
این مسئول گردشگری در سازمان منطقه ازاد کیش تاکید کرد : رضایت گردشگران و شهروندان از برنامه های جشنواره و کیفیت خدمات به رشد بیشتر گردشگری کمک خواهد کرد .

*اعلام قیمت های کاذب هتل در برخی سایت ها ضربه به رشد گردشگری است
محب خدایی در مورد ضریب اشغال هتل ها در طول مدت برگزاری جشنواره نوزدهم به ایرنا گفت : برخی هتل ها که سیستم بازاریابی آنها به صورت چارتری و تور است از ضریب ۹۰ درصدی برخوردارند اما برخی از آنها در بحث قیمت همکاری و همراهی نمی کنند .
وی با تاکید بر اینکه نمی توان به گردشگر اجبار کرد تا با رقم هایی که برای هتل ها گفته می شود به کیش سفر کند افزود : در برخی موارد آنها از خانه های استیجاری استفاده می کنند که مقصر اصلی برای گرایش این افراد به سمت استفاده از خانه های اجاره ای برخی هتل ها هستند .
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز تاسف از اینکه نظارت های جدی و سخت گیری ما در کنترل قیمت ها سبب ناراحتی برخی می شود افزود : در پایگاه اطلاع رسانی به نام ‘ هتل یار’ قیمت هتل ها به صورت واقعی درج نشده و قیمت های اعلامی کاذب است که این اقدام تنها برای فروش بیشتر تورهای خارجی است .
وی این اقدام را دشمنی برای مقاصد گردشگری داخلی دانست و افزود: این پایگاه به چه مجوزی قیمت های کاذب بر روی تورهای کیش گذاشته است ، در حال پیگیری موضوع هستیم.
محب خدایی با بیان اینکه مسافران حق انتخاب بهترین گزینه ها با کمترین هزینه ها را دارند تصریح کرد : اقدامات اینچنینی سبب کاهش گردشگرخواهد شد .
وی با تاکید بر اینکه قیمت بلیت کیش ایر به مقصد کیش کنترل شده است افزود : وجود واسطه گری ها به گردشگری ضربه می زند.

*تبلیغ کم برای مقاصد گردشگری داخلی نسبت به خارجی
محب خدایی با ابراز تاسف از اینکه تبلیغ در مورد مقاصد گردشگری داخلی در کشور کمتر از مقاصد خارجی انجام می گیرد اظهار کرد : ما در فرودگاه های کشور توزیع برشورهایی در مورد کیش را انجام داده ایم اما همکاری برخی از این مجموعه ها ضعیف است .
وی در مورد نا آرامی های اخیر ترکیه و تاثیر آن بررشد گردشگری ایران گفت : گردشگری که هدفش سفر به خارج است کشورهای دیگر را جایگزین خواهد کرد ، این تاثیر صد درصدی نیست .
محب خدایی با ابراز تاسف از اینکه تور اپراتورهای داخلی تمایل به جذب گردشگر برای کشورهای خارجی دارند افزود : یکی از دلایل آن سود بیشتر است .
وی در مورد دریافت شکایت شهروندان و گردشگران از طریق سامانه نظارتی ۶۱۲۲ گفت : شکایت زیادی نداشتیم چرا که نظارت بیشتر است ، متولیان حوزه خدمات گردشگری بیش از قبل موارد لازم را رعایت می کنند .
اجرای جنگ لبخند کیش با بهره مندی از هنرمندان مطرح کشور در حوزه طنز و موسیقی هر شب، راه اندازی کارناوال شادی مرکب از هنرمندان و ارائه کنندگان خدمات گردشگری و معرفی این خدمات همراه با اجرای موسیقی و برنامه های شاد، برگزاری جنگ کودک و حضور عروسک های لاکی و دلفی و تیپوخان، جشنواره های جزیره آب نبات چوبی، سلامت، جزیره هیجان، رالی تور خانوادگی، جشنواره خرید، مسابقه های متنوع و اختصاص جوایز ارزنده از سوی حامیان مالی از برنامه های جشنواره نوزدهم است .
نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد .
82171202 70905700 تبلیغات کم رمق گردشگری داخلی نسبت به کشورهای خارجی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسین

    سلام
    به نظر بنده اصلا احتیاجی به تبلیغ نیست مردم خودشون تشخیص میدن همین قیمتهای نجومی هتلهای داخلی بهترین تبلیغه که کسی استفاده نکنه ما در کل مملکت به جرات میتونم بگم یه هتل پنج ستاره بین المللی نداریم .وقتی یه هتل ۵ستاره با خدمات UALLوبلیط رفت وبرگشت با هواپیما توی یکی از کشورهای همسایه به شما میدن۲۲۵۰هزار تومان قضاوت با شما کسی میاد یه هتل درپیت توی شمال ایران یا همین کیش بگیره شبی ۶۵۰ هزار تومان اونم فقط با یک صبحانه تازه اگر به مهمانسراهای جهانگردی که متولی اونم سازمان جهانگردی است مراجعه کنه ببینید چه قیمتهای مسخره ای ارائه میدن.!!! نتیجه….اونهایی که پول دارن میرن خارج ازکشور واونهایی که پول ندارن بیچاره ها دلشونو خوش میکنن به یه چادر کنار خیابون و سرویس بهداشتی پارکها ومساجد !!!!!! اینطوریه که فاتح گردشگری در کشورمون خونده میشه اقایون سازمان گردشگری هم نمیخواد زیاد سمینار بزارن شب هر کدمشون توی خونه بشینن عمیقا مسئله رو حلاجی کنند.

    ۱۵ مرداد, ۱۳۹۵ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *