رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

تبدیل تنها روستای کیش به منطقه ویژه گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – تنها روستای جزیره کیش با نام باغو به منطقه ویژه گردشگری تبدیل می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، باغو که در حال حاضر تنها روستای جزیره کیش است به عنوان منطقه گردشگری در نظر گرفته شده است و پس از بهسازی، در راستای جلب مشارکت ساکنان این منطقه در توسعه روستا، امور اقتصادی آن به ساکنان باغو واگذار می شود.

اهالی این روستا که شغل اصلی آنها دامداری است و بخشی از دام زنده مورد نیاز ساکنان کیش را فراهم می کنند به تازگی با تولید عسل و فروش آن به ساکنان و گردشگران، زمینه رونق اقتصادی این روستا را بیش از پیش فراهم کرده اند.

لازم به ذکر است صدها سال قبل ساکنان کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی این جزیره زندگی می کردند و باغو تنها روستای به جامانده ازآن دوران است که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده و بافت سنتی آن تا به امروزحفظ شده است.

در حال حاضر این آبادی جز چند خانوار دامدار، سکنه دیگری ندارد. در بین بومیان حاصلخیزی این منطقه زبانزد است و در گذشته های بسیار دور، محصولات کشاورزی این روستا بخشی از نیاز ساکنان کیش را برطرف می کرد.

دراین منطقه بیشه انبوهی از انواع درختان بومی به چشم می‌خورد که در آن میان، مجموعه درختان کهنسال لور زیبایی چشمگیری دارد.

ساخت آبشخورهای ویژه آهوان در سالهای گذشته در این منطقه سبب حضور بیشتر گله آهوان در این آبادی شده و بر زیبایی های طبیعی آن می افزاید. برخی از ساکنان کیش در فصول خنک سال برای بهره گیری از زیبایی های طبیعی این روستا، روزهای تعطیل را در کنار اهالی خونگرم باغو سر می کنند.

به نظر می رسد با تبدیل این روستا به منطقه ویژه گردشگری ، مسافران جزیره کیش همزمان از زیبایی دریا و محیط های بکر روستاهای جنوب کشور نیز بهره مند خواهند شد.
Kish-island تبدیل تنها روستای کیش به منطقه ویژه گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *