جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تاکید رییس جمهور بر لزوم توسعه گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۸ مهر ۱۳۹۲

آخرین شب حضور “حسن روحانی” رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نیویورک با برگزاری نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی همراه بود. یکی از سئوالاتی که در این نشست مطرح شد درخصوص سیاست خارجی روحانی مبنی بر بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عربی تاکید داشت.

روحانی در این خصوص تاکید کرد: «یکی از اولویت‌های دولت من، ایجاد روابط مناسب‌تر و بهتر با همسایگان است، دولت اهمیت ویژه‌ای برای همسایگان قائل است چه آنانی که جزء کشورهای عربی هستند و چه آنانی که جزء کشورهای عربی نیستند.»

رئیس‌جمهور در ادامه به دیدار با رهبران کشورهای همسایه ایران همچون روسیه، ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان، قزاقستان و برخی از کشورهای منطقه مانند لبنان، تاجیکستان، که همسایه همسایه های کشور هستند در روزهای گذشته و به دیدار با تعدادی از مقامات کشورهای عربی و شمال آفریقا طی حضور چند روزه خود در نیویورک اشاره کرد و گفت: «اساس برنامه ما ایجاد اعتماد بیشتر بین ایران و همسایگان است، حل و فصل مسائل احتمالی بین دو کشور، توسعه روابط اقتصادی، توسعه روابط فرهنگی و موضوع توریسم، از مسائلی هستند که این دولت به آنها توجه دارد.»

روحانی همچنین به روابط گردشگری خوبی که بین ایران و کشورهای عربی مانند عربستان و عراق برقرار است اشاره کرد و یادآور شد: «می توان گفت در طول سال تعداد گردشگرانی که از کشورهایی مانند عربستان و عراق به ایران سفر می کنند به چند میلیون می رسد. در این راستا هدف دولت، ایجاد روابط صمیمانه‌تر با همسایگان است و دولت این هدف را دنبال خواهد کرد، به همین دلیل ملاقات‌هایی نسبت به کل همسایگان جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است.»

به گزارش CHN، توجه رییس جمهور به مسئله گردشگری از جمله تاکیداتی است که مسئولان این حوزه را بیش از گذشته متوجه لزوم توجه به رونق صنعت گردشگری می کند. بر این اساس تاکید رییس جمهور بر برقراری روابط صمیمانه تر با همسایگان به لحاظ رونق بخشی به توسعه گردشگری نکاتی را در بر دارد.

به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت، روزانه بیش از ۶ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام می شوند. بنابر این می توان گفت در طول سال بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی عازم عراق می شوند در این میان اگر تعداد حاجی ها را به این رقم بیافزاییم خواهیم دید سالیانه بیش از ۳ و نیم میلیون ایرانی تحت کنترل سازمان حج و زیارت تنها به دو کشور عراق و عربستان سفر می کنند. این درحالی است که تعداد گردشگران ورودی از این دو کشور به ایران، به زحمت به ۱ و نیم میلیون نفر می رسد که این تعداد نیز معمولا بدون ساز و کار سازمانی و به صورت انفرادی به کشور سفر می کنند.
IMAGE635159746667439038 تاکید رییس جمهور بر لزوم توسعه گردشگری

البته این نکته نیز قابل تامل است که زائران ایرانی در هتلها اسکان داده می شوند و به تبع این حضور رونقی چشم گیر شامل حال گردشگری و هتلداران عراق و عربستان می شود اما زائران انفرادی که از این کشورها به ایران سفر می کنند بیشتر در زائرسراها و منازل استیجاری اقامت می کنند که در نتیجه صنعت هتلداری از حضور آنها بی بهره می ماند از این رو لزوم سازمان دهی و ایجاد ساز و کاری مناسب برای حضور این گردشگران در ایران احساس می شود.

از دیگر سو، سالیانه تعداد بسیار زیادی از ایرانی ها به کشور همسایه ما یعنی ترکیه سفر می کنند در حالی که ایران نه تنها در بسته های سفر ترک ها وجود ندارد بلکه بسیاری از آنها شناخت مناسبی از ایران که هم مرز کشورشان است ندارند.

با توجه به آنکه بیشتر گردشگرانی که از کشورهایی مانند عراق و عربستان به ایران سفر می کنند گردشگران مذهبی هستند می توان با برنامه ریزی برای حضور گردشگر از کشور ترکیه علاوه بر توجه به گردشگری مذهبی، سایر بخش های گردشگری همچون طبیعت گردی، گردشگری سلامت، گردشگری فرهنگی و … را نیز رونق داد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *