جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تالاب ارواح، دریاچه ممرز نوشهر

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ تیر ۱۳۹۷

نوشهر یکی از شهرهای استان مازندران ایران است که پیدایش این شهر در این منطقه را می‌توان وجود رودخانه‌های متعدد، نزدیکی آن به دریا، کوتاه بودن فاصله‌اش به تهران و موقعیت مناسب ساحل آن برای پهلوگیری شناورهای تجاری و حاصلخیزی اراضی اطرافش دانست. شهرستان نوشهر از شمال به دریای کاسپین، از جنوب به بخش بلده نور، رشته کوه‌های البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان چالوس متصل است و به دلیل این موقعیت جغرافیایی جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. پارک‌های جنگلی،‌ آبشارها، سواحل و رودخانه‌های زیبای نوشهر گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از جاذبه‌های طبیعی، عجیب و خارق‌العاده این شهرستان دریاچه ممرز است.
تالاب ارواح، دریاچه ممرز از جاهای دیدنی نوشهر در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. در درون این دریاچه درختان خشک شده‌ای قرار دارند که منظره جالب و ترسناکی را ایجاد کرده‌اند و به خاطر همین ظاهر خوفناک و سکوت وهم‌انگیز دریاچه، این دریاچه به تالاب ارواح شهرت یافته است.
تالاب ارواح، دریاچه ممرز از جاهای دیدنی نوشهر در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است و در میان محلی‌ها با نام این منطقه نیز نامیده می‌شود. طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است.
تالاب ارواح در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است و جز جاذبه‌های طبیعی و بکر خطه شمال محسوب می‌شود که در بین گردشگران و ماجراجویان کمتر شناخته شده است. در کنار این دریاچه جنگلی سرسبز قرار دارد و در میان آب‌های دریاچه، تنه‌های درختان خشکی قرار دارد که به درختان مرده شهرت یافته‌اند.
متاسفانه امکانات رفاهی و گردشگری در این منطقه برای مسافران وجود ندارد و گردشگران برای اقامت و دسترسی به امکانات باید به نوشهر بازگردند.
برای دسترسی به تالاب ارواح، دریاچه ممرز از جاهای دیدنی نوشهر در کیلومتر ۱۲ مسیر نور به نوشهر پس از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شد و بعد از عبور از روستا به محیط بانی خواهید رسید. بعد از انجام اقدامات اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه دهید. پس از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید. این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز خواهد رساند.
عبور از جاده فرعی نیاز به خودروهای کمک دار دارد و برای رسیدن به این دریاچه آفرود سواری در میان درختان و جنگل را نیز تجربه خواهید کرد.
تالاب ارواح، دریاچه ممرز از جاهای دیدنی نوشهر به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است. با توجه به دسترسی سخت، فصل‌های بهار و تابستان که زیبایی طبیعت دو چندان می‌شود، بازدید از این تالاب وحشتناک مناسب خواهد بود و در فصل‌های سرما دسترسی از طریق جاده‌های فرعی مشکل و سخت می‌شود.

 ارواح 3 1 تالاب ارواح، دریاچه ممرز نوشهر

 ارواح 2 0 تالاب ارواح، دریاچه ممرز نوشهر

 ارواح1 2 تالاب ارواح، دریاچه ممرز نوشهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد