رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اسفند ۱۳۹۵

بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی و محوطه باستانی کرمان دچار خسارت شد

لینک این مطلب کپی شد!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طی بارش های اخیر در استان به بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی و محوطه باستانی خسارت وارد شده است.

محمود وفایی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با خسارت های وارده به چند اثر تاریخی در استان کرمان، اظهار کرد: طی بارش های اخیر در استان و طبق بررسی کارشناسان میراث فرهنگی، به بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی و محوطه باستانی بین پنج تا ۲۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی افزود: آثاری همچون ارگ راین، یخدان های دوقلوی سیرجان، تعدادی از خانه های تاریخی زرند و انار، کاروان سرای رفسنجان و بیش از همه بناهایی در سیرجان، بافت و جیرفت دچار صدمه شده اند.

وفایی با اشاره به اینکه برآورد این خسارت ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: هنوز کارشناسان میراث فرهنگی در سایر نقاط استان مشغول بررسی هستند و احتمال افزایش خسارات وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درپاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چه زمانی آثار آسیب دیده مرمت خواهند شد؟ گفت: بودجه های میراث فرهنگی بسیار اندک است به طوریکه در شرایط عادی پاسخگوی مرمت حتی پنج درصد آثار تاریخی هم نیست و باید در این خصوص چاره ای اندیشیده و جهت بهسازی اضطراری این آثار اعتبار ویژه ای اختصاص داده شود.

 بیش از 100 اثر تاریخی و محوطه باستانی کرمان دچار خسارت شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *