جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی متعلق به استان کرمان است

تاریخ بروزرسانی :
۶ شهریور ۱۳۹۵

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیشترین تعداد آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو در بین استان های مختلف کشور متعلق به استان کرمان است.

به گزارش میراث آریا محمدحسن طالبیان با اعلام این خبر در مراسم جشن ثبت جهانی بیابان لوت که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمعه شب ۵ شهریور ماه در کرمان برگزار شد افزود: کرمان دارای ظرفیت های بسیار بی نظیری در حوزه میراث فرهنگی است و نیاکان ما در کرمان سهم بزرگی در تمدن جهانی دارند.

طالبیان با بیان اینکه قنات ایرانی در چهلمین اجلاس یونسکو در تیرماه سال جاری به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید گفت: این قنات ها ۱۱ قنات را شامل می شود و سه هزار سال موجودیت، مدنیت و ماندگاری آبادانی ها را مدیون این قنات ها هستیم و این قنات ها بیشترین خدمت را به امنیت غذایی ایران کرده و همچنین نام ایرانیان را در صنعت آب جاودانه کرده است.

وی درباره ثبت جهانی کویر لوت نیز گفت: این پدیده ها از پدیده های ناب و استثنایی هستند که نمونه برجسته و منحصر به فرد به شمار می روند.
طالبیان عنوان کرد: این کویر در آغوش سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان آرمیده و حاشیه این بیابان خاطره هزاران سال قدمت را در خود جای داده است.
استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: در دولت تدبیر و امید سه اثر از استان کرمان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و این استان اکنون با پنج اثر ثبت جهانی دارای بیشترین آثار از این حیث در کشور است.

علیرضا رزم حسینی افزود: آثار ثبت شده جهانی در کرمان، گوشه ای از میراث کهن و پربار این سرزمین است.
استاندار کرمان گفت: خط اعتدال در استان کرمان به خوبی دنبال می شود و در حال حاضر همه ظرفیت های استان برای توسعه به کار گرفته شده و امروز استان کرمان یک کارگاه بزرگ سازندگی است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است افزود: در این راستا استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم شده و هم اکنون ۱۲ موسسه ملی و بزرگ مسئولیت ظرفیت سازی، سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های مردمی را بر عهده گرفته اند.
استاندار کرمان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی واقعی را با تکیه بر توان بخش غیر دولتی دنبال می کنیم.

482 بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی متعلق به استان کرمان است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد