جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهشت در ایران کجاست ؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ تیر ۱۳۹۶

تهران – ایرنا – روزنامه اتریشی ‘اشتاندارد ‘ نوشت : در ایران مکانهای زیبا و دیدنی بسیاری وجود دارد که در واقع می توان گفت که در این کشور مکان هایی مانند بهشت هم دیده می شوند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این روزنامه افزود: کلمه بهشت از زبان فارسی آمده است، بنابر این ما از چهار ایرانی که در اتریش زندگی می کنند پرسیدیم که بهشت در ایران کجاست ؟
این روزنامه اضافه کرد: آیدا لوس بازیگروکمدین گفت که به دلیل شغلم چند سالی است درایران نیستم، اما پیش از آن ، هر تابستان را در این کشور می گذراندم .در نقاط مختلف ایران و در هوای گرم و خشک آنجا می توان عطر وبوهای خوبی را استشمام نمود.هنوز هم می توانم این عطر و رایحه خوش را در بینی خود حس کنم.
وی گفت:من باید شهر تهران را دوست داشته باشم چرا که خانواده من در آنجا هستند.اما باید گفت مردم این شهر خشمگین بوده و دارای عقاید خشک هستند و این شهر را در لیست محبوب ترین های خود قرار نمی دهم، این عنوان را به یه دلیل خاص که برای من بسیارعزیز و دوست داشتنی است به پل خواجو در اصفهان می دهم. مادرم مدتی طولانی یک مجسمه ای از این پل را در خانه داشت و این پل از یک معماری خاص ایرانی بهره برده است.
وی افزود : این پل در شب روشن شده و عکس آن در آب منعکس می شود که صحنه ای دلربا بوجود می آورد.
نوا ابراهیمی نویسنده ساکن دراتریش نیز به این روزنامه گفته است: ۹ سال از زمانی که من در ایران بودم گذشته است. پدر من اهل شیراز بوده و در این شهر آرامگاه سعدی شاعر بزرگ و همچنین حافظ عارف نامی ایرانی قرار دارد و اینها از مکانهای دیدنی شهر شیراز در ایران است که شما می توانید از آنها دیدن کنید.
علی رحیمی عمده فروش فرش ساکن اتریش نیز گفت:باید از فرهنگ بالای ایرانیان و همچنین از یک مکان دیدنی در ایران بنام تخت جمشید یا پرسپولیس بگویم. این مکان در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته و مکانی باستانی و زیبا است که به عنوان قصر پادشاهان ایران باستان محسوب می شود.
این روزنامه اتریشی در پایان نوشت : شهرام مرندی صاحب رستوران در اتریش نیز می گوید که خاطرات من از دوران کودکی در تهران بسیار جالب است . در شمال این شهر مکانی به نام دربند وجود دارد که تقریبا صبح خیلی زود هر جمعه که هنوز هوا تاریک بود ، همراه با پدرم به آنجا می رفتیم . دربند اکنون جزء شهر تهران بوده و پایین کوههای بلند قراردارد.
وی افزود: صبح های جمعه در کنار رودخانه استراحت می کردیم و صبحانه می خوردیم وبا خانواده که پدر و دو عمو و پسرعموهایم بودند تجدید دیدار می کردیم . اما دختران به آنجا نمی آمدند زیرا پیاده روی در آنجا بسیار طاقت فرسا بود.هنوز این رودخانه وجود دارد و رستوران هایی درکنار آن ساخته شده است.

34 بهشت در ایران کجاست ؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    ايران بهشت زياد دارد
    در هر چهارفصل
    از شمال تا جنوب
    كجا دلتان خوش تر است
    از اليمالات نور تا دره ستارگان قشم
    از زريوار كردستان تا كلوت شهداد
    از گهر لرستان تا بارگاه غريب خراسان
    اگر حال خوش باشد همه ايران بهشت است

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *