جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهره‌برداری از مرتفع‌ترین سورتمه ریلی شمال ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ خرداد ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۱۷-مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه ریلی شمال کشور در دهکده توریستی و گردشگری حیران آستارا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، «سیروس شفقی» فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در آیین بهره‌برداری از این پروژه که با حضور استاندار گیلان، مدیران استانی و فرمانداران سراسر استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن قابلیت‌های مختلف طبیعی از قبیل کوهستان، جنگل، تالاب، جلگه و سواحل دریای خزر، پتانسیل بسیاری در توسعه صنعت گردشگری دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق این هدف سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نقش بسزایی را ایفا می‌کنند که نمونه‌ای از این سرمایه‌گذاری را در روستای سرسبز حیران شهرستان مرزی بندر آستارا شاهد هستیم.

شفقی با بیان اینکه برای احداث پروژه سورتمه دهکده گردشگری حیران ۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است، افزود: این سورتمه با طول ۱۵۰۰ متر، لیفت ۳۰۰ متر، اختلاف ارتفاع ۱۲۰ و با برگشت ۱۲۰۰ متر احداث شده است.

وی ایجاد اشتغال را از مهمترین دستاوردهای اجرای اینگونه پروژه‌ها برشمرد و تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه برای ۲۰ نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه در مدت سه ماه توسط بخش خصوصی و با همکاری شرکت آلمانی نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، دهکده گردشگری حیران آستارا با زیربنای ۱۵ هکتار از مهمترین مناطق گردشگری استان گیلان و شهرستان آستارا محسوب می‌شود که تاکنون امکانات گردشگری از قبیل تله کابین، پیست کارتینگ، شهربازی سرپوشیده، کافی‌شاپ، رستوران، پارک بازی کودکان و بازار عرضه صنایع‌دستی در آن راه‌اندازی شده است و عملیات احداث استخر تفریحی روباز و هتل بین‌المللی با ۲۰۰ اتاق ۵۰ متری در برنامه گنجانده شده است.

37 بهره‌برداری از مرتفع‌ترین سورتمه ریلی شمال ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *