جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین مقاصد ارزان برای سفر پاییزی در ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

پاییز هزار رنگ از راه رسیده و فصلی نو برای سفرهای هیجان‌انگیز آغاز شده است. این فصل را می‌توانید با سفر به شیراز، مشهد، کیش و قشم در ایران به فصلی پر از خاطره تبدیل کنید. همراه نکست هالیدی باشید تا بهترین تورها را به شما معرفی کنیم.
تابستان که تمام می‌شود، برای برخی، فصل سفرها هم به پایان می‌رسد. برای عده‌ای اما، شروع پاییز نقطه‌ای برای آغاز سفرهایی از جنس و حال و هوایی دیگر است. پاییز هزار رنگ یکی از بهترین و زیباترین فصل‌ها برای گشت و گذار در ایران زیبا است؛ مقصدی چهار فصل برای گردشگران و عاشقان سفر . اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید پیش از رفتن به سفرهای خارجی، بخش کوچکی از دنیای بزرگ دیدنی‌ها و جاذبه‌های هزار رنگ و پر خاطره در ایران را ببینید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بهترین مقصدها و ارزان‌ترین آنها را پیدا و به درستی انتخاب کنید. نکست هالیدی برای سفرهای پاییزی شما، ۴ مقصد پر طرفدار در ایران را معرفی می‌کند که بعید است با هر روحیه و بودجه‌ای که دارید، این مقاصد را دوست نداشته باشید.
مشهد، شیراز، قشم و کیش همواره در صدر مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای سفر هستند. هوا که رو به خنک شدن و سرد شدن می‌رود و تب و تاب گرمای تابستان می‌افتد، برای عده‌ای ایده‌آل‌ترین زمان سفر محسوب می‌شود تا بتوانند به راحتی گشت و گذار کنند. شهرهای گرم جنوبی کشور در این زمان از سال بهترین آب و هوا را دارند. قشم، کیش و شیراز، هوا که خنک شود مقصدی دوست‌داشتنی و مناسب برای کسانی هستند که در هنگام سفر آب و هوا را بیش از هر چیز مد نظر قرار می‌دهند. مشهد نیز در این فصل علاوه بر هوای خوب، خلوت‌تر و آرام‌تر است و اگر دوست دارید گردشی زیارتی و سیاحتی را در خلوتی و آرامش تجربه کنید، بهترین زمان سفر را انتخاب کرده‌اید.

مشهد
مشهد به واسطه بارگاه مطهر امام هشتم علیه‌السلام، معمولا روزهای خلوت را به خود نمی‌بیند. اوج شلوغی مشهد در تابستان تازه تمام شده و با آغاز مدارس و جدی‌تر شدن فصل کار، بسیاری ترجیح می‌دهند زمان سفر و استراحت بعدی‌شان را به تابستان بعد موکول کنند. اما اگر شما جزو این دسته نیستید و به دنبال زمانی خلوت و دور از فصل – به اصطلاح – های سیزن می‌گردید تا به این شهر سفر کنید، پاییز زمان بسیار خوبی است. نه سرما و سختی زمستان را دارد و نه شلوغی و گرمای تابستان.
مشهد در پاییز بسیار خلوت تر است. آب و هوای آن در این فصل تازه رو به خنکی مطبوعی می‌رود و زمان مناسبی براش گشت و گذار و زیارت و سیاحت محسوب می‌شود.
مشهد بهترین مقاصد ارزان برای سفر پاییزی در ایران
در سفر پاییزی‌تان می‌توانید بعد از زیارت حرم امام رضا (ع)، سری هم به دیدنی‌های بی‌شمار این شهر بزنید. اگر دوستدار طبیعت و انرژی و آرامش موجود در آن هستید، شاندیز، طرقبه و کوهسنگی را امتحان کنید. اگر جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های قدیمی این شهر را می‌پسندید سری به آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه فرودسی شاعر پر آوازه ایرانی در توس، گنبد خشتی، گنبد هارونیه و مدرسه عباسقلیخان را ببینید.
اگر مکان‌های مذهبی بیشتری را دوست دارید ببینید می‌توانید سری به حسینیه‌ها و مساجد شهر بزنید. مسجد جامع گوهرشاد یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین مساجد مشهد است که بسیار معروف هم هست. مسجد جامع هفتاد و دو تن، مسجد و حسینیه کرامت، آرامگاه پیر پالان دوز، آرامگاه شیخ نخودکی و گنبد سبز هر یک مکان‌هایی هستند که می‌توانید زمانی را در آنجا بگذرانید و به تاریخچه این مکان و اشخاصی که نامشان در این مکان ثبت و ضبط شده است بیندیشید.
اگر طرفدار موزه‌ها هستید و موزه‌گردی و فکر کردن به سرگذشت اشیای تاریخی برایتان جذاب است، موزه‌های زیادی در محوطه حرم رضوی قرار دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید. همیشه در موزه‌ها آنچه بیش از هر چیز شما را در دنیای فکر و خیال غوطه‌ور می‌کند، اندیشیدن به پیشینه اشیا و آثار موجود در موزه است. اینکه چطور سرنوشت این اثر اکنون به اینجا ختم شده و در پشت آن چه تاریخی نهفته است، همیشه یکی از جالب‌ترین اتفاق‌ها در موزه‌گردی‌های علاقه‌مندان این بخش از گردشگری است.
برای دوستداران خرید و کسانی که در هر سفر می‌خواهند دست پر بازگردند و رهاوردی برای دوستان و آشنایان خود داشته باشند، مشهد هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اینجا می‌توانید انواع خوردنی‌های خوشمزه، صنایع دستی و خریدنی‌های زیادی را پیدا کنید که سبد خریدتان را به بهترین شکل پر کنید.
بازارهای سنتی و مدرن مختلف مشهد با امکانات فراوان و تنوع قیمت و جنس، همواره از مکان‌های شلوغ در این شهر هستند. بازار سنتی امام رضا برای دوستداران مکان‌های قدیمی و تاریخی و بازارهای آلتون، الماس شرق، خیام و … منتظر کسانی است که دوست دارند خرید خود را در مکانی مدرن و شیک تجربه کنند.
چگونه بهترین و ارزان‌ترین تور مشهد را انتخاب کنیم؟
فصل شلوغی که تمام می‌شود معمولا بیشتر آژانس‌های برگزار کننده تورهای مسافرتی، تغییری در قیمت‌های خود دارند و تورهای ارزان‌تری را برای سفرهای خود خواهید یافت.
جزیره قشم در استان هرمزگان و یکی از جزیره‌های دوست‌داشتنی و پر طرفدار برای سفر است. این جزیره در جنوب کشورمان قرار دارد و آب و هوایی نسبتا گرم دارد.
قشم در گروه مکان‌های گرم و مرطوب قرار می‌گیرد. رطوبت هوا در قشم بالا است و تابستان، این شرایط اندکی سخت‌تر می‌شود. قشم به طور متوسط، سالیانه دمایی در حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد دارد. اختلاف درجه حرارت فصلی در این شهر بسیار زیاد است.
قشم گرم‌ترین زمان خود را بین ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور دارد و سردترین ماه‌ها دی و بهمن هستند. ماه‌های پاییزی بهترین شرایط آب و هوایی را برای سفر به قشم دارند. شاید به نوعی به خاطر مساعد بودن آب و هوا، فصل پر گردشگر برای قشم باشد؛ اما در همین شرایط هم می‌توانید تورهای ارزانی پیدا کنید که به قشم بروید.
قشم بهترین مقاصد ارزان برای سفر پاییزی در ایران
قشم دیدنی‌های زیادی دارد که در سفر به این جزیره می‌توانید اوقات خود را در آنها سپری کنید. گنبد نمکی نمکدان در جنوب غربی جزیره، دره ستارگان برای تماشای بی‌نظیرترین منظره از آسمان شب و ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها، ژئوپارک قشم، جنگل‌های حرا و بسیاری دیدنی‌های دیگر را در این جزیره ببینید.
قشم همچنین غذاهای محلی خوشمزه‌ای هم دارد که می‌توانید در این سفر پاییزی آنها را نوش جان کنید. نان تمشی، خورش قلیه ماهی، هواری ماهی، هواری مرغ، هواری گوشت، زیبن هوور، زیبن میگ، حلا ماهی و نان بادی از جمله غذاهای رایج در قشم اما ناآشنا برای غیر محلی‌ها است. در سفر به هر شهر همواره سعی کنید غذاهای محلی آنها را امتحان کنید تا درست مانند محلی‌ها از بودن در آن شهر لدت ببرید. با جستجو و پرس و جو از مردم محلی و راهنماها حتما می‌توانید رستوران‌های محلی با کیفیت را پیدا کنید و بعضی از این غذاها را در سفر خود امتحان کنید.
قشم از دیرباز به دلیل نزدیکی به خلیج فارس و عبور و مرور کشتی‌های مسافری و باربری، مکانی معروف و ایده‌آل برای خرید اجناس جدید و متنوع بوده است. هرچند امروزه خیلی از اجناس را می‌توان در هر شهری و هر جایی یافت، گشت و گذار در بازار محلی و سنتی و همینطور بازارهای مدرن هر شهر لطف دیگری دارد. اصلا این گشت و گذارها جزو جدا نشدنی سفرهای ما ایرانی‌ها به هر نقطه‌ای از این کره خاکی است؛ حتی اگر خرید هم نکنید، دیدن آنها خالی از لطف نیست. مرکز خرید ستاره قشم، سیتی سنتر قشم، بندر درگهان، مجتمع زمرد، مجتمع دو دلفین، مراکز خرید فردوسی، پردیس، خلیج فارس و بسیاری دیگر، مکان هایی هستند که برای تجربه خرید در مکانی مدرن‌تر می‌توانید به آنها سر بزنید. بازار قدیم قشم اما همان جایی است که عاشقان رنگ و بوی قدیم و دوستداران خاطره‌بازی را به سوی خود می‌کشد.
چگونه بهترین و ارزان‌ترین تور قشم را انتخاب کنیم؟

شیراز
شیراز، شهر شعر و راز، مقصد دوست‌داشتنی عاشقان ادب و فرهنگ در ایران است. آرامگاه حافظ، سعدی، باغ‌های بی‌نظیر و آب و هوای روح‌بخش آن، یکی از بهترین مکان‌ها برای سفری پاییزی است.
شیراز در پاییز آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. میانگین دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد در مهرماه، بهترین شرایط دمایی و آب و هوایی را برای سفر به این شهر فراهم می‌کند.
شیراز بهترین مقاصد ارزان برای سفر پاییزی در ایران
آب و هوای پاییزی و بارانی در کنار آسمان آبی و ابری زیبای شیراز منظره‌ای بی‌نظیر در دیدنی‌های بی‌شمار این شهر دوست‌داشتنی ایجاد می‌کند. حافظیه، سعدیه، آرامگاه خواجوی کرمانی، ارگ کریمخان، باغ ارم، باغ جهان نما، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، نارنجستان قوام و بی‌نهایت مکان دیدنی دیگر به همراه آرامگاه شاه چراغ، بخش کوچکی از این جاهای دیدنی را تشکیل می‌دهند.
جاذبه‌های گردشگری شیراز تمامی ندارد و سفر به شیراز هرگز خسته‌کننده و تکراری نخواهد شد. مراکز خرید شیراز هم تمام انتظارات شما را از یک خرید خوب برآورده خواهد کرد. مجتمع تجاری و تفریحی خلیج فارس در شیراز،‌ مجتمع زیتون فارس، ستاره فارس، هامون، مجتمع آفتاب، مرکز خرید سلطانیه، بازار مسگرها و بازار حافظ، بازارچه بعثت و مرکز تجاری الماس، از مراکز خرید معروف شیراز هستند که می‌توانید به آنها سر بزنید و دست پر برگردید.
در شیراز یادتان باشد مانند دیگر شهرها، غذاهای محلی آن را هنگام سفر انتخاب و نوش جان کنید. کلم پلوی شیرازی و آش‌های خوشمزه آن در این فصل بهترین انتخاب خواهد بود.
اگر در ساعات میانی روز، گرمای هوا باعث شد هوس یک خوردنی خنک کنید، حتما هنوز هم فالوده‌فروشی‌هایی را پیدا خواهید کرد که فالوده شیرازی معروف را نوش جان کنید. هوا که سردتر شد به سراغ دمنوش‌های بی‌نظیر شیرازی در کافه‌های سنتی آن باشید. عصرهای پاییزی بهترین زمان برای کافه‌گردی و نوشیدن یک فنجان دمنوش خوش عطر و طعم و غرق شدن در مناظر زیبای پاییزی از پشت پنجره کافه‌ها است. عطر بهارنارنج بی شک شما را سر ذوق می‌آورد و دلگیری‌های غروب‌های پاییز را از یادتان خواهد برد.
چگونه ارزان‌ترین و بهترین تور شیراز را انتخاب کنیم؟
این فهرست به شما کمک می‌کند پیش از انتخاب تور، آنها را با هم مقایسه کنید، امکانات هر یک را بررسی کنید و با توجه به بودجه و زمانی که می‌خواهید به سفر خود اختصاص دهید، بهترین انتخاب را داشته باشید.
هتل‌های اقامتی هر آژانس را ببینید و بسته به روحیات خود و اینکه کدام یک از جاذبه‌ها و مناطق شهری برایتان مهم‌تر است، بهترین تور را که در این هتل به شما خدمات می‌دهد انتخاب کنید.

کیش
کیش کم کم به سمت فصل پر گردشگر خود می‌رود. در عوض دیگر خبری از گرمای سخت و آزاردهنده این شهر نیست. کیش در این فصل شدت گرمای خود را از دست داده و تازه هوایی مناسب برای سفر و گشت و گذار دارد.
در کیش می‌توانید تفریحات بی‌نظیری را تجربه کنید که در کمتر مقصدی از ایران این تجربه‌ها را خواهید داشت. دیدنی‌های متنوع، مراکز خرید لوکس و مدرن، تفریحات شبانه، دوچرخه سواری و بسیاری فعالیت‌های مفرح دیگر.
کیش بهترین مقاصد ارزان برای سفر پاییزی در ایران
حریره، پایاب و کاریز از دیدنی‌های تاریخی کیش هستند. پارک آبی اوشن، ساحل مرجانی، کشتی یونانی، باغ پرندگان، باغ وحش، دلفیناریوم، کارتینگ، تجربه غواصی، جت اسکی، فلای برد و ورزش‌ها و تفریحات هیجان انگیز دیگر، همه و همه فعالیت‌هایی است که می‌توانید یک جا آنها را در کیش تجربه کنید. کیش مقصدی است با جاذبه‌های بی‌شمار که به جرات می‌توان گفت با وجود هوای گرم هم گردشگران خود را دارد و به راحتی می‌توان آن را با برخی مقاصد خارجی مقایسه کرد.
در کیش هم به دنبال غذاهای محلی این شهر باشید و سعی کنید رستوران‌هایی را برای صرف غذا انتخاب کنید که غذای محلی این خطه را برایتان سرو کنند. اگر هم بتوانید با محلی‌ها ارتباط برقرار کنید و از آنها کمک بخواهید، حتما شانس امتحان کردن غذاهای خوشمزه آنها را خواهید داشت. حتی شاید یکی از آنها شما را برای سرف غذا مهمان کرد. خونگرمی و مهمان نوازی مردم جنوب همواره زبان‌زد بوده است. غذاهای محلی کیش معمولا جزو دسته غذاهای دریایی هستند. سمک مشوی، مرگوگ، برنج شکری و هریسه نام‌هایی آشنا برای مردم محلی و مرموز و ناآشنا به گوش گردشگران است. اما تا امتحان نکردید در مورد غذاها قضاوت نکنید، حتی اگر اهل ریسک و تجربه غذاهای جدید نیستید، بهتر است غذاهای کیش را امتحان کنید.
مراکز خرید کیش هم مانند قشم، از گذشته جزو اهداف سفر ایرانی‌ها بوده و معمولا اجناس شیک، جدید و متنوع را اولین بار در همین فروشگاه ها دیده و خریده‌اید. سارینا، پردیس، دامون، دیپلمات و هایپرمارکت کیش، تنها بخشی از این بازارها هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    يكي از سفرهاي ارزان اما سراسر زيبايي مسير سفر به مشهد با خودرو شخصي است ؛ در مسير اول به بسطام و از سلطان العارفين ديدار كنيد ، بعد خرقان در مسير به جنگل ابر سري بزنيد و از دهكده چوبي نيشابور ديدن كنيد و بزرگ رباعي نويس دوران خيام و زيبايي هاي نيشابور و در آخر توس و امام غريبش

    ۲۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد