جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهانه‌ای برای یادآوری یک مصوبه‌ی خاک خورده

تاریخ بروزرسانی :
۸ خرداد ۱۳۹۶

«اتاقک ساخته شده در بالای سردری باغ ملی از زمان ساخت تا امروز بی‌استفاده بوده و می‌توان در ماه رمضان استفاده‌هایی مانند “نقاره‌خانه” از آن داشت.»

به گزارش ایسنا، پیشنهاد احمدمسجد جامعی برای تبدیل اتاقک قرار گرفته در بالای سر در باغ ملی به نقاره‌خانه، بهانه‌ای شد تا بار دیگر قدیمی‌های میراث فرهنگی درخواست توجه دوباره به مصوبه سال ۱۳۸۴ میدان مشق را مطرح کنند.

سید احمد محیط طباطبایی، پژوهشگر تهران قدیم با بیان این‌که اتاقک ساخته شده در بالای سردر باغ ملی، از زمان ساخت تا امروز تقریبا مورد استفاده نبوده است؛ گفت: با توجه به این که سردر باغ ملی به عنوان یک نماد ملی از گذشته باقی مانده است، می‌توان با هماهنگی با شهرداری تهران، خواست تا در مناسبت‌های خاص حتی مانند ماه مبارک رمضان، از ان برای زدن نقاره استفاده کرد.

صحبت در این زمینه کافی بود تا محیط طباطبایی – از اعضای شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران -بار دیگر از دولت بخواهد «مصوبه سال ۱۳۸۴ درباره‌ی میدان مشق و با مضمون تبدیل مجموعه میدان مشق به عنوان تبدیل این محوطه‌ی تاریخی به مجموعه‌ی موزه‌های ملی در تهران و در این محور فرهنگی تاریخی مورد توجه قرار گرفته و عملی شود.»

اما اسکندر مختاری طالقانی، که در طول سال‌های گذشته رئیس محور فرهنگی تاریخی تهران بوده و یکی از کارشناسان قدیمی میراث فرهنگی است، گفت: تا جائی که اطلاع دارم از این مکان در گذشته به عنوان دیده‌بانی استفاده می‌شده و احتمالا در مراسم‌ها و اعیاد خاص نیز در این مکان نقاره زده می‌شده است.

او که در طرح بازسازی و ساماندهی سر در باغ ملی و فضای میدان مشق مشارکت داشته، درباره‌ی احتمال باز شدن درِ اصلی باغ ملی نیز اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه بین سازمان زیباسازی و میراث فرهنگی استان تهران، قرار است برای مدت معینی از این فضا استفاده‌ی فرهنگی شود . نگه‌داری‌ان توسط سازمان زیباسازی انجام شود.

وی با اشاره به پایان زمان مرمت و ساماندهی این محوطه‌ی تاریخی، موقعیت کنونی را بهترین زمان برای انجام این تفاهم‌نامه دانست.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران؛ سوم خرداد و در مراسم آیین انتخاب موزه‌های برتر پیشنهاد کرد تا اتاقک سردر باغ ملی ماه مبارک رمضان به عنوان نقاره خانه مورد استفاده قرار گیرد. نواختن نقاره در زمان افطار در این محل می تواند باعث ایجاد طراوات شهری شود.

125 1 بهانه‌ای برای یادآوری یک مصوبه‌ی خاک خورده

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *