رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ آبان ۱۳۹۲

بقعه متبرکه امامزاده زید

اشتراک گذاری

امامزاده زید(ع) با کنیه ابوالحسن(ع) از نوادگان امام زین العابدین(ع)است. بقعه و بارگاه ایشان در محله صادقیه (نعمت آباد) جاده ساوه قرار دارد که درمیان گورستان عمومی واقع شده است.

امامزاده زید(ع) با کنیه ابوالحسن(ع) از نوادگان امام زین العابدین(ع)است. بقعه و بارگاه ایشان در محله صادقیه (نعمت آباد) جاده ساوه قرار دارد که درمیان گورستان عمومی واقع شده است. بنای بقعه آن حضرت با مساحت ۳۵۰ متر مربع در سال ۱۳۵۸ در قالب طرح جامع عمرانی احداث گردیده است. طرح داخلی حرم به صورت هشت ضلعی و سقف آن به صورت ضربی و سفید کاری شده است. همچنین گنبد بقعه کاشی کاری و نماهای خارجی ساختمان نیز با کاشی خشتی نما سازی گردیده است.

ضریح مطهر امامزاده از جنس آلومینیوم بر روی مرقد مطهر قرار دارد. اخیرا هم توسط بانیان خیر ضریح جدیدی ساخته شده و بر روی مرقد مطهر قرار گرفته و صندوقی نیز برای نذورات زائرین محترم در حرم نصب گردیده است. شجره نامه امامزاده نیز در داخل حرم نوشته شده است. محوطه بقعه که بیش از سه هکتار وسعت دارد، به دلیل واقع شدن در مجاورت جاده ساوه از موقعیت مناسب و خوبی برخوردار است.

rebaghmat بقعه متبرکه امامزاده زید

rebaghmat1 بقعه متبرکه امامزاده زید

rebaghmat2 بقعه متبرکه امامزاده زید

rebaghmat3 بقعه متبرکه امامزاده زید

rebaghmat4 بقعه متبرکه امامزاده زید

rebaghmat5 بقعه متبرکه امامزاده زید

rebaghmat6 بقعه متبرکه امامزاده زید

rebaghmat7 بقعه متبرکه امامزاده زید

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    معماری حرم با توجه به راستای قبله و راسته ی بازار سعی شده با انحنایی یک هماهنگی ایجاد کند . درون بازار قرار گرفتن این مکان نیز باعث شده تا افراد ساعتی را برای استراحت در شبستان منحنی وار این مکان بگذرانند . آینه کاری بنا به زیبایی خاصی به سقف داده و چشم هر بیننده یا گردشگر را به خود جلب میکند .

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رسول پوراكبري

    با سپاس از اطلاع رساني شما . ما كه در شهرري هستيم تا كنون از اين مكان ها اطلاع نداشتم

    ۱۸ اسفند, ۱۳۹۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *