رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ بهمن ۱۳۹۳

بضاعت و ظرفیت هنرمندان سنتی ایران بسیار بالاست

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۲- دومین دوره نمایشگاه سالانه دستان خیال پرداز با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، جمعی از مدیران و هنرمندان نسل های مختلف روز جمعه ۱۰ بهمن ماه در نگارخانه‌های تابستان، بهار، پاییز، میرمیران و نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در افتتاح این نمایشگاه با تاکید بر ترویجی بودن این رویداد گفت: این آثار نشان می دهد که هنرمندان ما چه استعدادی دارند و بضاعت ما در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی چقدر زیاد است و امیدواریم در طول زمان برگزاری نمایشگاه های ترویجی از این دست، مخاطبان با هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا شوند.

نامورمطلق با اشاره به جذاب بودن آثار جوانان در این نمایشگاه بیان کرد: می‌توانم بگویم کارهایی که جوانان در حوزه فلز‌، چوب‌ و شیشه انجام داده‌اند، بی‌نظیر است. امیدوارم در این نمایشگاه که غرض ما بیشتر گفتمان‌سازی و آشنایی‌سازی جوانان و مخاطبان با کارهای آنهاست‌، انجام بگیرد و در این یک هفته‌ای که نمایشگاه برپاست، دوستان از آن بازدید کنند، با هنرمندان و کارهای‌شان آشنا شوند، گفت‌وگو کنند و بدانند که اگر کارهای ایرانی کمی قیمتش بالاتر است به خاطر کیفیت آن است و اگر کارهای شبه صنایع‌دستی و شبه سنتی از کشورهای دیگر می‌آید و قیمت‌شان پایین است، واقعا دارای کیفیت پایین هستند.

وی با با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه دستان خیال پرداز، گفتمان سازی و آشنایی سازی مخاطبان با آثار صنایع دستی است، اظهار کرد: امیدواریم در طول روزهای برگزاری این نمایشگاه، مخاطبان با هنرمندان و آثار حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بیشتر آشنا شوند. چراکه برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در آشناسازی مردم هنرجو و هنرپسند با صنایع دستی تاثیر بسزایی دارد و همچنین موجب تشویق و ترغیب جوانان به ارائه آثار می‌شود.

معاون صنایع دستی کشور همچنین افزود: کارهای چوب و شیشه و در کل همه کارها مجذوب‌کننده هستند و نشان می‌دهند که چقدر در این زمینه استعداد داریم و جوانان ما تا چه اندازه بضاعت دارند الحمدالله پیشکسوتان هم جای خود امتحان‌شان را پس داده‌اند، اما جوانان هم بسیار خوب درخشیدند.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستان خیال پرداز پیشکسوتان هنرهای سنتی گالری های مختلف را افتاح کردند، بدین ترتیب که غرفه نگارگری و تذهیب گل و مرغ توسط استاد حسن صائب، غرفه فرش و قالی توسط استان محسن محسنی، غرفه تابلو و حجم توسط استاد محسن دلجو، غرفه صنایع دستی توسط مهدی ابراهیمیان و غرفه شیشه و مینا توسط استاد مقصود پاشایی و علی بختیاری افتتاح شد.

در این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های فعالان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان برگزار می‌شود، بالغ بر ۳۵۰ اثر برجسته و کاربردی متعلق به ۴۰ هنرمند معاصر در رشته هایی چون صنایع دستی فلزی از قبیل قلمزنی، نقره، زیور‌آلات و صنایع دستی چوبی مانند مشبک، معرق، منبت و… هنرهای مستظرفه مانند نگارگری و منسوجات و هنرهای دستبافت چون گلیم و فرش است.

گفتنی است دومین دوره نمایشگاه دستان خیال پرداز از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ۹۳ در خانه هنرمندان ایران واقع در تهران خیابان ایرانشهر برپا خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۴ الی ۲۰ از این آثار بازدید کنند.

539 بضاعت و ظرفیت هنرمندان سنتی ایران بسیار بالاست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *