رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ آبان ۱۳۹۶

بسیار سفر باید تا… هتلیار

لینک این مطلب کپی شد!

هتلیار سایت رزرواسیون حرفه ای هتل است که با تخفیف های ویژه شما را به وجد می آورد. برای رزرو هتل در سایت هتلیار روی نام آن کلیک کنید.

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. حرف قشنگی است از قدیمی ها، طوری که دیگر به ضرب المثل تبدیل شده است. من همیشه اعتقادم این است که قدیمی ها حرفهای خوب و درست، زیاد داشتند. حالا البته بماند که شاید در گذر زمان خیلی از آن حرفها تغییر ماهیت داده باشند یا حتی مابه ازای جدیدی پیدا کرده باشند. اما این حرفشان درباره سفر رفتن و تجربه و پختگی هنوز همان معنای گذشته را دارد. حتی حالا که شما اگر اراده کنید، می توانید عرض چند ساعت به دورترین جاهایی سفر کنید که در گذشته های دور، هفته ها و ماه ها زمان می برد و مشقتهای طی طریق با اسب و استر کاروان یا حتی پای پیاده را می طلبید و دور از خطر دزد و راهزن و قطاع الطریق و دیو و دد صحرا و جنگل و بیابان نبود.

لابد قدیمی ها هم درست می گفتند که همچین سفری هر آدم خام و بی تجربه را پخته و آبدیده می کرده است. اما حالا هم که به مدد تکنولوژی، خیلی کارهای شاق گذشته، آسانتر از خوردن یک آبمیوه و ساندویج بی مزه ایرلاین هایی شده که شما را با هواپیماهای دست دومشان مثلا از تهران به کیش می برند، آن هم راس دو ساعت، و البته به انضمام ساعتهای معطلی در فرودگاه!! باز هم چنین سفرهای آسانی، خامها را پخته می کند.

زیرا اگر در قدیم مثلا در طی سالها، فردی موفق می شد یک سفر طولانی برود، حالا هر آدمی، بله هر آدمی، می تواند در سال سفرهای مختلف برود، جاهای گوناگون را ببیند، با آدمها، فرهنگها، آداب، و حتی آب و هوا و اقلیمهای جدید مواجهه شود و از هرکدام چیزی بیاموزد و لذت ببرد. اما برای همه این سفرها، هنوز دغدغه هایی هست که از همان گذشته های دور تا امروز، تغییر چندانی نکرده است؛ هزینه سفر و پول مثل همیشه، هنوز همان حرف اولش را می زند و بسیاری هنوز گمان دارند باید پول زیادی خرج کرد تا بتوان به یک سفر خوب و به یاد ماندنی رفت.

اما اشتباه این آدمها در این است که همیشه حرف اول با پول نیست بلکه با برنامه ریزی است! چه بسا با داشتن یک برنامه مدون و مشخص، بتوان سفری ترتیب داد به یاد ماندنی، اما با بودجه ای نه چندان زیاد. امروزه در دنیا، بحث سفر ارزان، یکی از مباحث روز دنیای گردشگری و مسافران حرفه ای است. اما شاید برای هر تازه کاری که با این مبحث آشنا نیست این سوال مطرح شود که چطور می توان هم از امکانات مناسب یک مسافرت قابل قبول، برخوردار شد و هم پول زیادی خرج نکرد؟ برای پاسخ به این پرسش، باید برگردیم به اجزاء یک سفر که منجر به افزایش هزینه ها می شود.

اگر از قسمت خورد و خوراک و خرید سوغات و یادگاری و هزینه های تفریحی بگذریم – که عموما می تواند بر اساس سلیقه و دخل و خرج آدمها متفاوت باشد- بودجه سفر معمولا دو بخش را شامل می شود؛ هزینه رفت و برگشت و هزینه اقامت. اینکه ما با چه وسیله ای بخواهیم سفر کنیم قطعا انتخابی است که می تواند هزینه های مختلف داشته باشد. اما حتی اگر شما بخواهید با سریع ترین و گرانترین وسیله، یعنی هواپیما، مسافرت کنید، همیشه انتخابهایی دارید که می تواند هزینه های شما را کم کند. این انتخابها برمی گردد به زمان مسافرت و مقصد. بخصوص حالا که هزینه بلیط داخلی شناور شده، امکان پیدا کردن بلیطهای ارزان برای مقصدهایی که پروازهای زیادی دارند، در برخی تاریخهای خاص زیاد می شود.

این مساله درباره پروازهای خارجی متفاوت است. آنجا شما هرقدر زودتر بلیط را تهیه کنید، ارزانتر درمی آید و البته ایرلاین هایی هم هستند که با حذف برخی خدمات، مثل غذا و پذیرایی، بلیط ارزانتری ارائه می کنند. همین تاریخ های خاص، که به اصطلاح گردشگران، خارج از زمانهای های سیزن هستند، می تواند نه تنها باعث کاهش هزینه بلیط شود، که هتلهای مناسب با ستاره های قابل قبول هم، با تخفیفهای خوبی نصیب شما کند. اما اینکه تاریخهای خاص چه روزهایی هستند و چطور باید از تخفیف هتلها و اقامتگاهها مطلع شد هم کار چندان سختی نیست. امروزه چیزی در اختیار همه ما قرار گرفته که نسلهای پیشین از آن محروم بودند؛ اینترنت و جریان گسترده انتقال اطلاعات. شما از طریق دنیای مجازی می توانید از نرخها مطلع شوید، تجربیات دیگران را درباره هتلها و اقامتگاه ها و گردشگری شهرها بخوانید و تصمیم بگیرید. با این حال، همین امکانات اطلاع رسانی جدید می تواند در حکم یک شمشیر دو لبه باشد.

وقتی حجم اطلاعات و سایتهایی که مدعی برآورده کردن نیازهای شما هستند زیاد می شود، تصمیم گیری را هم مشکل می کند. مثلا وقتی مشغول خواندن نظرات کسانی می شوید که در هتلی اقامت داشته اند، هر کدام از نظرها می تواند از پنجره دیدگاه خود، حرفی متفاوت بزند و قضاوت را مشکل کند. اما در این شاهراه گسترده و سرگیجه آور اطلاعات، سایتهای قابل اعتمادی هم وجود دارند که هم آخرین تخفیفهای متناسب با تاریخ های کم سفر را برای چنین هتلهایی ارائه می کنند، هم امکان رزرو اینترنتی را برآورده می کنند و هم با یک روش مناسب نظرخواهی از مسافرانی که قبلا از این هتلها استفاده کرده اند، مسافران را در انتخاب و قضاوت، یاری می-کنند. یکی از این سایتها که من به وفور از آن بهره برده ام سایت هتلیار Hotelyar.com است.

این سایت که یکی از معدود سایتهای حرفه ای و قدیمی رزرو هتل در ایران است، چنان برای من محبوب شده که هر از گاهی، حتی زمانی که قصدی هم برای سفر ندارم، نگاهی به فهرست هتلهای آن می اندازم تا شاید با دیدن آفرهای جدید، جرقه یک سفر شکل بگیرد. از طرفی با مقایسه کردن رای هایی که سایر مسافران به خدمات مختلف هر هتلی ارائه می کنند، تصمیم گیری درباره سفر آسان تر می شود. مخصوصا که بعضی تخفیفها برای ایام کم سفر، واقعا دلچسب و وسوسه کننده هستند و اگر وقت و زمان برنامه ریزی شده برای شما فراهم باشد، این توصیه من را جدی بگیرید! یک روز نه چندان شلوغ را برای مسافرت، به هرجا که دوست دارید انتخاب کنید و سری به این سایت بزنید!

dariush-grand-hotel-5 بسیار سفر باید تا... هتلیار

           
 

نظر کاربران :

  • khorshidtaban

    کم آبی را جدی بگیریم!

    کم آبی را جدی بگیریم! در کشور عزیزمان ایران که دچار کمبود آب هست اگر هر ایرانی فقط روزی ۱ لیتر آب کمتر مصرف کند، می توان روزانه به میزان ۷۵ میلیون لیتر آب صرفه جویی شود. لازم به ذکر است با استفاده از پمپ آب پنتاکس، پمپ آب ابارا، پمپ آب گراندفوس، پمپ آب ویلو، پمپ آب کالپدا، پمپ آب پمپیرانو دیگر برندهای پمپ آب و استفاده از ادوات کنترل دقیق، می توان این امر را میسر کرد. چرا که اگر بتوانیم از هدر رفتن آب با استفاده از ذخیره آن و توزیع یکنواخت در این امر قدم برداریم.

    ۱۴ تیر, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *