رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر به بهره برداری رسید

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۲/۲۷ – به گزارش ایرنا، پل معلق مشگین شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچای احداث شده ، دارای دو متر عرض است و ۳۶۵ متر طول به عدد روزهای سال دارد.

این پل در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث می شود و برای احداث پل و تاسیسات جانبی آن بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون رییس جمهوری در آیین بهره برداری از این پل گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت تاسیسات و ابنیه ها در تمامی زمینه ها از جمله گردشگری به توانایی های بسیار بالایی دست یافته است.

سلطانی فر بیان کرد: این توانمندی ها به گونه ای است که ما هم اکنون یکی از صادرکنندگان عمده خدمات فنی درجهان هستیم .

وی نمونه این توانمندی ها را پل معلق مشگین شهر ذکر کرد و افزود: نقشه و تمام مراحل مطالعه ، طراحی و اجرای این سازه توسط کارشناسان داخلی انجام شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به توفیق هایی که در صنعت گردشگری بدست آمده است، گفت: در صورت تحقق برنامه ها در سال ۱۴۰۰ کسب درآمد گردشگری در کشور معادل درآمدهای نفتی خواهد بود.

سلطانی فر اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها در سال ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران پذیرای ۲۰ میلیون گردشگری خارجی و درآمد بیش از ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود.

او با اشاره به اجرای بیش از ۹۵۰ طرح و پروژه گردشگری درکشور گفت: اغلب این طرح ها که توسط بخش خصوصی اجرا می شود بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز در سخنانی در این آیین جذب و حمایت از سرمایه گذاران را از سیاست های اصلی دولت در این استان ذکر کرد و گفت : دستگاههای ذیربط برای حمایت و تسهیل امور سرمایه گذاران آماده اند.

وی با بیان قابلیت های سیاحتی استان اردبیل گفت: گردشگری یکی ازمحورهای توسعه استان اردبیل است و در این زمینه از هرگونه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی حمایت می شود و نمونه آن اقدام های حمایتی و تشویقی است که در مورد پروژه پل معلق مشگین شهر انجام گرفت.

او شهرستان مشگین شهر را یکی از مناطق مستعد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری ذکر کرد و گفت : مجموعه گردشگری پل معلق و مجموعه های جنبی آن زمینه را برای تبدیل منطقه بعنوان یکی از قطب های گردشگری استان فراهم می سازد.

یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس نیز این شهرستان را دارای قابلیت های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دانسته و خواستار توجه بیشتر دولت به این منطقه شد.

وی خواستار تسریع در ایجاد موزه شهر یئری و بازسازی بقعه شیخ حیدرمشگین شهر شد

مشگین شهر در شمال غربی استان اردبیل و در دامکنه کوه سبلان واقع است.
81610317-6456234 بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر به بهره برداری رسید

81610317-6456236 بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر به بهره برداری رسید

81610317-6456237 بزرگترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر به بهره برداری رسید

           
 

نظر کاربران :

  • رامین

    خوب بود تشکر

    ۲۶ تیر, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *