رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ آذر ۱۳۹۳

برگزاری نمایشگاه‌ به پویایی مجموعه‌های تاریخی کمک می‌کند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۳-برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری به پویایی مجموعه های تاریخی کمک شایانی می کند.

محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور در آیین افتتاح نمایشگاه عکس مساجد تاریخی ایران که صبح امروز ۱۲ آذرماه با حضور دکتر ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی، دکتر کارگر، مدیر کل موزه ها، آفرین امامی، مدیر این مجموعه و جمع دیگری از هنرمندان و علاقه مندان به هنر در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: به منظور ترویج میراث فرهنگی، برگزاری نمایشگاه از رویدادهای فرهنگی کشورمان، از طریق فراخوان جهت شرکت عموم مردم بسیار مهم و درخور توجه است.

وی با بیان اینکه موضوع این نمایشگاه یکی از عناصر مهم معماری اسلامی ایرانی است و هویت کشورمان است توضیح داد: قله های فرهنگی ما مساجد جامع و مساجد تاریخی هستند و خوشبختانه نسل به نسل بحث حفاظت و بهره برداری آن ها با جدیت دنبال می شود و تصاویری که مردم با عشق و علاقه از زوایای مختلف گرفته اند و فرستاده اند اتفاق فرهنگی بسیار مهمی است.

معاون میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: در حال انجام طبقه بندی برای مساجد جامع و تاریخی جهت ثبت در فهرست میراث جهانی هستیم و مسجد جامع اصفهان که به عنوان مسجد ایرانی در فهرست میراث جهانی قرار گرفته، از جمله افتخارات جهان و ایران است.

طالبیان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه و رویداد فرهنگی تصریح کرد: پس از بازدید از نمایشگاه، تعدادی عکس از زوایای مختلف انتخاب شدند که داوران مختلف نیز نظر خواهند داد و در نهایت به آثار برگزیده این نمایشگاه لوح تقدیر ویژه تعلق می گیرد و یکی از آثار نیز به عنوان عکس برگزیده از میان تمامی عکس های منتخب به عنوان پوستر چاپ خواهد شد.

بر همین اساس پس از افتتاح نمایشگاه عکس «مساجد تاریخی ایران» و بر اساس تصمیم داوران به تمامی شرکت کنندگانی که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته لوح تقدیر اهدا می شود و عکس های مسجدهای آقا بزرگ کاشان و جامع یزد از سعید فلاح فر، مشیر شیراز از امید آقایی، حاج علی اکبر اردبیل اثر علی رحمتی و شیخ لطف ا… اصفهان اثر کریم صباغی و نادر داوودی به عنوان آثار برتر نمایشگاه جهت اهدای لوح تقدیر ویژه انتخاب شدند و عکس مسجد وکیل شیراز، اثر امید آقایی به عنوان برترین عکس نمایشگاه جهت چاپ به صورت پوستر منتخب شد.

شایان ذکر است آثار نمایشگاه عکس «مساجد تاریخی ایران» پیشتر از طریق فراخوان جمع آوری و آثار برتر ارسالی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه عکس «مساجد تاریخی ایران» می توانند تا ۱۴ آذرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ به این مجموعه، واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت ۱۷ فعال خواهد بود.

1204 برگزاری نمایشگاه‌ به پویایی مجموعه‌های تاریخی کمک می‌کند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *