جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برگزاری نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق در فارس

تاریخ بروزرسانی :
۱ آبان ۱۳۹۵

نخستین جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق در استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در جشنواره انار و گردشگری فاروق، اقتصاد را مهم‌ترین محور برنامه ششم توسعه دانست.

«محمدمهدی برومندی»، توجه به روستاها و ارتقا شاخص‌های اقتصادی روستائیان را از اولویت‌های مد نظر مجلس و دولت دانست و گفت: باید بکوشیم که کشاورزی از حالت معیشتی خارج شده به کشاورزی اقتصادی تبدیل شود.

او افزایش ضریب مکانیزاسیون،‌ درصد ماده آلی خاک، توسعه گلخانه‌ها، افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از بذور گواهی شده را از عوامل تأثیرگذار بر تبدیل اقتصاد کشاورزی از معیشتی به اقتصادی قلمداد کرد.

این نماینده مجلس با یادآوری این‌که کمبود آب مهم‌ترین تهدید در کشور محسوب می‌شود، ضرورت ارتقاء بهره‌وری در کشاورزی را متذکر و یادآور شد: در کشور ۶ میلیون هکتار زیر کشت است که از این میزان تنها ۱.۵ میلیون هکتار از سیستم‌های نوین آبیاری بهره می‌برد.

برومندی از تشکیل کمیته امنیت آب در مجلس شورای اسلامی برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: اگر به‌دنبال توسعه کشور هستیم باید به کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: اولین هدف از برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، شکرگزاری نعمت‌های خداوندی است.

«محمدمهدی قاسمی» با اشاره به جایگاه فارس در عرصه کشاورزی، گفت: این استان ویترین محصولات باغبانی و انبار غله کشور بود اما به‌دلیل چالش‌ آب، در زراعت دچار مشکل شده است و باید با استفاده از روش‌های نوین بر مشکلات غلبه کنیم.

وی گفت: در عرصه کشاورزی به‌دنبال تولید به‌صورت زنجیره‌ای هستیم یعنی از ابتدا تا انتهای تولید و مصرف یک محصول را کنار هم ببینیم و با کاهش قیمت تمام شده محصولات هم رضایت مصرف‌کننده را کسب کرده و هم اقتصاد کشاورز را بهبود ببخشیم.

قاسمی ادامه داد: به جد دنبال تشکیل زنجیره تولید انار هستیم که امیدوارم به‌عنوان نخستین زنجیره تولید محصولات کشاورزی در استان فارس مد نظر قرار گیرد.

معاون تولیدات باغی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزانی که در طرح تجمیع اراضی شرکت کنند تا ۸۵ درصد هزینه‌ها یارانه پرداخت می‌کند و این فرصت خوبی برای تجمیع اراضی است.

طهماسبی به کشاورزان توصیه کرد که برای برخی محصولات برند، به‌دنبال دریافت نشان ثبت جغرافیایی باشند و گفت: استفاده از تکنیک‌های جدید، اصلاح باغات، استفاده از ارقام جدید و پر محصول و ….. را در دستور کاری خود در معاونت باغبانی قرار داده‌ایم.

در پایان این جشنواره از کتاب فاروق شهری از ولایت استخر فارس رونمایی شد.

1295 برگزاری نخستین جشنواره انار و گردشگری فاروق در فارس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *