رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ دی ۱۳۹۳

برگزاری جشنواره فیلم بمانی چشم انداز تازه‌ای برای کشف فرصت‌های مستعد است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۴-برگزاری جشنواره فیلم بمانی چشم انداز تازه‌ای برای کشف فرصت‌های مستعد و گاه مغفول است که می‌تواند از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و مشارکت‌های مردمی بهترین استفاده را کرده و به برنامه‌ریزی، شناخت و تهیه‌ی برنامه‌های بلند مدت سازمان نیز کمک شایانی کند.

سعید شیرکوند، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه نخستین روز برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بمانی با بیان این مطلب افزود: برگزاری جشنواره هایی از این دست بهترین راه برای جلوگیری از مهجور ماندن واژه «هنر و میراث» و شناساندن آنچه که داریم و می‌توانیم در این عرصه داشته باشیم هستند.
وی اظهار داشت: امیدواریم این رویداد فرهنگی و باشکوه، راهی را هموار سازد تا همه ساله شاهد تولید فیلم‌های تخصصی بیشتری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران عزیز باشیم؛ تا آنجایی که تعادل موثر و کارآمد میان مسئولان، کارشناسان و هنرمندان، اتفاقی خجسته را رقم بزند.
شیرکوند توضیح داد: گام اولی که تحت عنوان جشنواره بمانی برداشته شده قطعا گام آخر نخواهد بود. در این جشنواره تجربه هایی در زمینه جمع آوری فیلم ها و برقراری ارتباط با جامعه هنری و هدایت تجارب و اندیشه ها و زحماتی که در این راه کشیده شده به دست خواهیم آورد که در جهت معرفی سازمان، اهداف آن و همچنین ابعاد مختلف میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کشورمان از آن ها استفاده خواهیم کرد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان بودیم؛ ۲۸۷ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال و از بین آن ها ۳۰ فیلم برگزیده شد و امیدواریم بتوانیم جشنواره را در گام های بعدی به صورت تخصصی تر در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دنبال کنیم.
وی گفت: در این جشنواره به دلیل اطلاع رسانی کم نتوانستیم با تمام کسانی که در این زمینه گام هایی برداشته اند ارتباط برقرار کنیم؛ چراکه افراد بسیاری در سطح کشور وجود دارند که براساس علایق و یا دل مشغولی هایی که داشته اند در این حوزه تلاش نموده اند که با افزایش دامنه اطلاع رسانی و برقراری تماس با افراد مختلف خواهیم توانست حاصل کار آنها را در جشنواره های آتی نشان دهیم.
شیرکوند افزود: امیدواریم در جشنواره های آتی بتوانیم با جدی تر دنبال کردن مباحث با همکاری صدا و سیما و وزارت ارشاد از سالن های نمایش بزرگتر و حتی سینماها برای نمایش فیلم های منتخب استفاده کنیم.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ و هنر، بی شک دریچه‌ای به سوی کشف خواسته‌های جامعه در جهت رشد و تعالی بیشتر و تاثیر گذاری عمیق‌تر بر حوزه‌های انسانی و اجتماعی است؛ تاثیر شگرف و ماندگار در رسیدن به اهداف پیش روی تنها با استفاده از ظرفیت‌های جامعه‌ پویا و جوان که ذوق و استعدادی سرشار را در فرهنگ مرز و بوم خود دارند میسر خواهد شد.

125 برگزاری جشنواره فیلم بمانی چشم انداز تازه‌ای برای کشف فرصت‌های مستعد است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *