جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری منطقه پنج کشور در زاهدان

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ اسفند ۱۳۹۶

میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری منطقه پنج کشور از امروز به مدت سه روز در محل هتل جهانگردی زاهدان آغاز بکار کرد.

مجتبی میرحسینی افزود: در این جشنواره هنرمندان استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان شرکت دارند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه غذا‌های محلی، برگزاری رقابت‌های آشپزی، انتخاب واحد‌های پذیرایی و محل‌های عرضه غذا‌های برتر از جمله برنامه‌هایی است که در این جشنواره اجرا می‌شود.

وی افزود: نمایش آئین غذا و نشست‌های علمی در خصوص خوراک غذا از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در حاشیه این جشنواره است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: اجرای موسیقی زنده محلی نیز یکی از برنامه‌هایی است که در این جشنواره اجرا می‌شود.

میرحسینی با بیان اینکه امروزه در سفره گردشگری غذای محلی ارزش ویژه‌ای یافته است، اظهار داشت: ما با مفهوم جدید گردشگری غذا مواجه هستیم که بعد از اسکان دومین اولویت را در طراحی بسته‌های سفر به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از آیین ها، آداب، سنت‌ها و رسوم رفته رفته در حال فراموشی هستند با برگزاری این گونه جشنواره‌ها از نشستن غبار فراموشی بر میراث ماندگارمان جلوگیری می‌کنیم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا با توجه به هم مرز بودن و همسایگی و اشتراکاتی که با کشور‌های افغانستان، پاکستان، عمان و هندوستان داریم امکان عرضه غذای محلی و سوغات این کشور‌ها به همراه اجرای موسیقی محلی آنان را فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

زاهدان برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری منطقه پنج کشور در زاهدان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *