جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برنامه گسترده کره جنوبی برای جذب گردشگران مسلمان

تاریخ بروزرسانی :
۶ تیر ۱۳۹۵

پکن – ایرنا – کره جنوبی از جمله کشورهایی است که در سال های اخیر مسئله توزیع مواد غذایی حلال را به دلیل حضور گردشگران مسلمان به طور جدی مورد توجه قرار داده و توانسته از این طریق رضایت خاطر این افراد را جلب نماید.

به گزارش ایرنا،کره جنوبی سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) میزبان نزدیک به ۷۴۰ هزار گردشگر مسلمان بود و دست اندرکاران صنعت گردشگری این کشور امیدوارند این رقم را در سال جاری میلادی به شکل قابل توجهی افزایش دهند.
از آنجا که مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به این کشور سفر می کنند و بسیاری از آنان مسلمان هستند، دولت سئول کوشیده است بخش مواد غذایی و تولیدات حلال را تا آنجا که ممکن است، توسعه دهد.
کره جنوبی چند ماه قبل اعلام کرد که این کشور به دلیل آنکه خواستار افزایش گردشگران مسلمان است، باید برای رفاه حال آنان به مسئله مواد غذایی حلال توجه جدی مبذول داشته باشد.
در همین حال گزارش شده است که مسلمانان در کره جنوبی از آزادی عمل فراوانی برخوردارند و در برخی از خیابان های شهرهای مختلف این کشور مجوز ایجاد رستوران های اسلامی صادر شده است.
همچنین از سئول پایتخت کره جنوبی خبر می رسد که چند خیابان مخصوص برای گشایش سالن های پذیرایی حلال در نظر گرفته شده و شمار آنها نیز در حال افزایش است.
از دیگر اقداماتی که دولت کره جنوبی انجام داده است تولید لوازم بهداشتی و آرایشی حلال برای صادر کردن به کشورهای مسلمان است. این بخش از دیگر تحرکات ابتکاری دولت خانم «پارک گئون هی» رییس جمهوری و دست اندرکاران بخش های تجاری کره جنوبی برای تقویت همکاری های اقتصادی با کشورهای مسلمان به حساب می آید.
افزون بر همه موارد فوق تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که در بیمارستان های کره جنوبی نیز برای بیماران مسلمان غذای حلال سرو می شود.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی آورده است که شمار زیادی از بیماران برای درمان از کشورهای اسلامی به کره جنوبی می آیند و بیمارستان ها این موضوع را مد نظر قرار داده اند.
بررسی های موسسه صنایع غذایی حلال کره جنوبی نشان می دهد که نزدیک به ۸۰ درصد از کسانی که در بیمارستان ها بستری شده بودند از توزیع مواد غذایی حلال در این کشور ابراز رضایت کرده اند.
با وجود همه این اقدامات موسسه صنایع غذایی حلال کره جنوبی گفته است که هنوز در وضعیت خوبی قرار ندارد و باید با ایجاد یک شبکه اطلاع رسانی درباره رستوران ها و فروشگاه های توزیع این مواد برای مسلمانان، گام های بلندتری برای آنان برداشته شود.
سازمان گردشگری کره جنوبی هم اعلام کرده است، دستور کار و راهنمایی هایی را در اختیار بخش های خدماتی و سالن های پذیرایی قرار خواهد داد تا بدانند به چه نحوی باید به مسلمانان خدمات بدهند و اصول مرتبط با تولیدات حلال را برای آنان مراعات کنند.
براساس آخرین گزارش فدراسیون مسلمانان کره جنوبی، نزدیک به ۲۰۰ هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند که تعداد مسلمانان کره ای الاصل بالغ بر ۵۰ هزار نفر برآورد می شود.
فدراسیون مسلمانان کره جنوبی در سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شده است.
82125394 70819780 برنامه گسترده کره جنوبی برای جذب گردشگران مسلمان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد