رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ اسفند ۱۳۹۵

برنامه‌های نوروزی تبریز برای جوانان

لینک این مطلب کپی شد!

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از برنامه‌های نوروزی این اداره کل برای جوانان خبر داد و گفت: سمن‌های جوانان استان در زمینه پذیرش مهمانان نوروزی حضور فعالی خواهند داشت.

امیدتقی‌زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تبریزدر سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شده است و ما در سال ۲۰۱۷ طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این شرایط را برای سال بعد تمرین می‌کنیم، اظهارکرد: طبق مذاکرات انجام شده با شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی قرار است سمن‌های جوانان استان را برای پذیرش مهمان‌های نوروز ۹۶ آماده کنیم همچنین قرار است دوره‌های ویژه‌ای برای اعضا و دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان با هماهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری تبریز برگزار شود.

وی با اشاره به دیگر ویژه برنامه‌های نوروز۹۶ گفت: با ارسال نامه‌ای به شهرستان‌ها اعلام کردیم در صورت نبود امکان برای بازدید از نمایشگاه سبک زندگی اسلامی-ایرانی – که در مرکز استان برگزارمی‌شود – می‌توانیم از هر شهرستان ۴۰ نفر را در قالب تورهایی برای بازدید از این نمایشگاه و جاذبه‌های گردشگری تبریز بپذیریم. به همین منظور شاخص‌هایی را مشخص کردیم البته اولویت با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی درباره انتخاب اعضای مجمع جوانان استانی اظهارکرد: انتخابات مجمع جوانان استان آذربایجان شرقی ۵ بهمن ماه برگزار شد که از ۱۶ کاندیدا، ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

وی به طرح‌های ارائه شده از سوی سمن‌های جوانان استان آذربایجان شرقی اشاره کرد وگفت: جزو استان‌های پیشتاز در زمینه ارائه طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم. به این منظور با ارسال دو فراخوان برای دریافت طرح به سمن‌های استانی در مرحله اول با دریافت ۲۱طرح اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیون تومان و در مرحله دوم با دریافت ۲۹ طرح اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان را تصویب کردیم و در حال حاضر حدود ۵۰ طرح را انجام داده‌ایم.

تقی زاده افزود:علاوه بر ۵۰ طرحی که توسط سازمان‌های مردم نهاد جوانان استانی در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی از جمله مناطق محروم و حاشیه‌ای انجام شده است، این سمن‌ها هشت کارگاه در حوزه کاهش طلاق و اعتیاد برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان،گفت: از اول سال جاری تاکنون هفت دوره توانمندسازی را برای سمن‌های جوانان استانی در زمینه آموزش حقوق ، تکالیف و قانون برگزار کرده‌ایم. همچنین در دوره‌هایی به مقایسه سازمان‌های مردم نهاد ایران یا سمن ‌های سایر کشورها پرداختیم.

وی ادامه داد: به دلیل تجربه ‌کاری کم سمن‌های جوانان در حوزه مدیریتی و سیستم‌های اداری، دوره‌های طرح‌نامه نویسی و مستندسازی طرح‌های فرهنگی را برگزار کردیم که همین آموزش‌ها منجر به دریافت طرح‌هایی از سمن‌های جوانان استانی شده است.

تقی زاده درپایان گفت:۷۱ سمن جوانان دارای مجوز در استان آذربایجان شرقی در موضوعات علمی و پژوهشی، مذهبی و مسائل اجتماعی مشغول فعالیت و ۴۲ سازمان مردم نهاد جوانان دیگر نیز در حال اخذ مجوز هستند .

87 برنامه‌های نوروزی تبریز برای جوانان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *