جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بدون تحقیق، اقامت یک هتل یا بسته سفر را نخرید

تاریخ بروزرسانی :
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – این روزها بازار خریدهای نوروزی داغ است. از خرید لباس و کیف و کفش گرفته تا خرید وسایل خانه و نهایتا خرید بسته‌های سفرهای نوروزی.

البته با توسعه تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی کم‌تر اتفاق می‌افتد که برای خرید بی گدار به آب بزنیم. معمولا حتا برای خرید یک کفش ساده یا تلفن همراه و… بارها در اینترنت جستجو می‌کنیم تا مدل‌های روز و قیمت‌های آن را پیدا کنیم و در نهایت بهترین جنس را با کمترین قیمت بخریم.

آیا برای خرید بسته‌های سفر یا انتخاب هتل محل اقامت خود در نوروز چنین سختگیری‌هایی به خرج می‌دهیم یا آنکه تنها به دنبال قیمت پایین‌تر هستیم؟

در چنین شرایطی است که با دیدن قیمت‌های ۱ میلیون یا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار توما برای یک شب اقامت نوروزی در هتل‌ پنج ستاره‌ در کیش متعجب و بعد معترض می‌شویم.

«مسیح الله صفا» رییس جامعه هتلداران کیش با اشاره به آنکه قانون به صراحت می‌گوید، گردشگری جز کالاها‌ی لوکس است و نرخ گذاری آن بر اساس عرضه و تقاضا و خدمات انجام می‌شود خاطرنشان کرد: «دولت نمی‌تواند در نرخ گذاری هتلها ورود کند مخصوصا در مناطق آزاد که دارای قوانین خاص خود است. البته مسئولان دولتی نیز قصد ندارند در نرخ‌گذاری هتل‌های کیش وارد شوند اما من به عنوان متولی صنف هتلداری کیش و عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تعهد دادم که اگر هتلها قیمت بیشتری دریافت می‌کنند خدمات بهتری نیز ارائه دهند.»

او تاکید کرد: «هنگامی که هتل ۵ ستاره نرخ یک شب اقامت خود را ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند مطمئن باشید که خدمات را به نحو احسنت ارائه خواهد داد. جامعه هتلداران کیش و مسئولان مناطق آزاد نیز سعی در کنترل خدمات ارائه شده دارند. در واقع می‌توان گفت آنچه مسافران نوروزی تجربه خواهند کرد با تجربه آنها در اسفند و اردیبهشت و مهر ماه صد درد صد متفاوت خواهد بود.»

به گفته صفا، چارتر کننده‌، پرواز و هتل را در طول سال اجاره می‌کند. از آنجایی که روزهای کم مسافر ناچار هستند زیر قیمت بفروشند نباید مانع آن شویم که در نوروز نرخ‌های ویژه ارائه دهند. تنها باید خواستار ارائه خدمات خوب از آنها باشیم.

به گزارش CHN، هرچند مسئولان و متولیان امر بر ارائه خدماتی مناسب و درخور مسافران در نوروز تاکید دارند اما آنچه باید در این روزها مد نظر قرار گیرد تعداد بسیار زیاد مسافران نوروزی و حجم خدماتی است که باید به آنها ارائه شود.

البته اگر مسافران توجه داشته باشند که سونامی سفرهای نوروزی به کدام جهت راه خود را می‌‌کشاند می‌توانند با انتخاب راهی متفاوت، از آرامشی دور از سونامی لذت برند.

رییس جامعه هتلداران کیش در ادامه یادآور شد: «به غیر از چند هتل که به دلیل نبود دانش مدیریت هتلداری در مدیران و نگرش مالکان به این صنعت، از شرایط مناسبی برای پذیرش مسافر برخوردار نیستند و من نمی‌توان قولی در خصوص آنها بدهم،مابقی هتل‌ها از کیفیت مناسبی برخوردارند و مطمئن باشید مسافری ناراضی از کیش خارج نخواهد شد.»

گفته می‌شود این هتل ۴ ستاره که خدماتی در حد هتل ۳ ستاره هم ارائه نمی‌دهد بارها به دلیل خدمات نامناسب اخطار دریافت کرده‌است اما به دلیل ظرفیت هزار تخته خود همچنان در گردانه هتلداری کیش قرار دارد چراکه حذف این تعداد تخت از ظرفیت‌های اقامتی کیش دور از ذهن است.

صفا در این خصوص گفت: «به هتل‌ها گفته شده تا ۱۵ اسفند آمادگی خود برای پذیرش مسافران نوروزی را اعلام کنند و اگر نتوانند حداقل خواسته‌ها را برآورده کنند از سوی معاونت گردشگری و مسئولان به تمام دفاتر خدمات مسافرتی اطلاع داده خواهد شد که از فروش اتاق‌های هتل‌های نامناسب امتناع کنند.»

او همچنین به تخلفات برخی از دفاتر خدمات مسافرتی در فروش بسته‌های سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: «گاه اتفاق افتاده‌است که آژانسدار با اطلاع کامل از خدمات ارائه شده حتا در شرایطی که هتلی قیمتی کمتر از حد معمول می‌دهد، تور خود را با قیمت بالا به فروش می‌رساند. در چنین شرایطی باید تاکید کنم که مسافران بهتر است در خرید بسته‌ سفر خود توجه ویژه به خرج دهند و بدون آگاهی کامل خرید نکنند.»

IMAGE634769158205257617 بدون تحقیق، اقامت یک هتل یا بسته سفر را نخرید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *