جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بانکها تمایلی برای حضور در صنعت گردشگری ندارند

تاریخ بروزرسانی :
۶ تیر ۱۳۹۵

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: بانک ها به واسطه زود بازده نبودن صنعت گردشگری تمایلی برا حضور در این صنعت ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا ظهر یکشبنه در جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری نمایشگاهی و سرمایه گذاری استان گفت: گردشگری یکی از محور های توسعه استان است و باید با شناسایی درست توان داخلی به دنبال بازارهای خارجی برای معرفی صحیح استان بود.

وی با اشاره به گردشگری در کشور های توسعه یافته، گفت: باید از تجربه نوین جهانی در بخش جذب گردشگر استفاده کرد تا فاصله ما با این کشورها کم شود.

بزرگ نیا با اشاره نقش حمایتی بانک ها در توسعه گردشگری، گفت: متاسفانه بانکها کشور تمایلی در ارائه تسهیلات به یخش گردشگری ندارند که دلایل خاص خود را دارند و برای ایجاد تعامل با بانک ها باید با کتر کارشناسی به دنبال ایجاد انگیزه برای آنها بود.

صفرزاده معاون بانک ملی مازندران و نماینده بانک های دولتی در این جلسه گفت: اولویت اول بانک ها بنا به دستور العمل بانک مرکزی با واحد های صنعتی است

وی با بیان اینکه مشتری خوب برای بانک مشتری با سوددهی بیشتر است، تصریح کرد: تسهیلات بانکی در صورت ضمانت برگشت آن پرداخت می شود.

صفر زاده در ادامه افزود: ۹۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش گردشگری استان داده شد که درصد زیادی از آن بازگشت داده نشده است.

وی با اشاره به حمایت از گردشگری سلامت در مازندران توسط بانک ملی، خاطرنشان کرد: به چهار بیمارستان تسهیلات پرداخت شد که هیچ کدام برگشت داده نشده و بعضی از موارد بیش از ده سال در حال ساخت هستند و هیچ توجیه اقتصادی ندارند.

IMG13062493 بانکها تمایلی برای حضور در صنعت گردشگری ندارند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *