جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ کیهان قمصر

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ فروردین ۱۳۹۷

باغ مرحوم سید کیهان لاجوردی قمصری، واقع در محله میان ده قمصر، مجاور بلوار کمربندی (جاده قزآن) و مقابل کوه قبله، در ناحیه جنوبی قمصر، واقع شده است. این باغ در سال ۱۳۵۳ به صورت زمین و صحرا (ادامه کوهپایه کوه قبله)، همراه با یک رشته قنات (اگرچه کم آب ولی تاکنون دائمی) و به وسعت ۵ هکتار خریداری شده است. باغ در آن زمان دارای یک استخر کوچک گلی (سلخ) با یک اتاق خشت و چوب و تعداد اندکی درخت توت و سیب ،در اطراف آن استخر و اتاق و مابقی صحرای پر تیغ و سنگ در امتداد دامنه بوده که به تدریج و طی مدت نزدیک به ۴۰ سال و با سختیهای فراوان آباد شده است.

از آن باغ بزرگ که در قمصر به رحمت آباد معروف است و زمانی اغلب زمین آن را بوته‌های گل محمدی دربر می‌گرفت ؛ امروز خانه‌ها، ویلاها و باغهای بسیاری پدید آمده و تنها قسمت اصلی آن، واقع در کنار جاده و مقابل پارک آبشار، به صورت تغییرات آرام و ملایمی که در طی مدت این سالها انجام گردیده به صورت سبک و سیاق سنتی و قدیمی، همچنان حفظ شده، باقیمانده است.

این قسمت یعنی باغ کیهان کنونی اکنون دارای امکانات سادۀ یک خانه باغ زیبا، از قبیل: دو سوئیت تک و دو خوابه بزرگ سنتی با سقفهای چوبی، استخر بزرگ آبیاری همراه با آلاچیق بزرگ روی آن، محوطه گلابگیری سنتی همراه با استخر و انبارهای آن، محوطه قدیمی گلابگیری سنتی همراه با حوض پر آب و اتاق ذوزنقه روی آن، و مهمتر از همه فضای باز سبز و نسبتا بزرگ و زیبای اطراف ساختمانها و استخرها می‌باشد که با خیابانها (راهروها) و درختان بزرگ گردو، صنوبر و موی آن، همراه با تختهای چوبی و سکوهای نشیمن، محیطی دلنشین و آرام را همراه با “صدای پای آب ” برای هر رهگذر و مسافری فراهم می‌کند.

کیهان 1 باغ کیهان قمصر

کیهان 2 باغ کیهان قمصر

کیهان 3 باغ کیهان قمصر

کیهان 4 باغ کیهان قمصر

کیهان 5 باغ کیهان قمصر

کیهان 6 باغ کیهان قمصر

کیهان 7 باغ کیهان قمصر

کیهان 8 باغ کیهان قمصر

کیهان باغ کیهان قمصر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد