جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازگشایی موزه پرویز تناولی در دستورکار شورا است

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه شهری – سال ۱۳۸۲ شهرداری تهران خانه و بخشی از آثار پرویز تناولی را «مشروط به اینکه این خانه تبدیل به موزه آثار» این هنرمند شود از او خرید. اما به گفته تناولی بعدها شهرداری به وعده خود عمل نکرد و قصد داشت کاربری این خانه را به «حسینیه و یا اداره» تبدیل کند.

از آنجایی که شهرداری به وعده‌اش عمل نکرد و خانه‌ای که قرار بود موزه شود را تغییر کاربری داد تناولی هم با رای دادگاه خانه ‌اش را پس گرفت. ۶۲ قطعه از آثار او برای ۹ روز در این خانه به نمایش گذاشته شد اما با تغییر کاربری خانه آثار او در موزه امام علی و برخی ساختمان‌های شهرداری با وضعیت نامناسبی نگداری می‌شدند.

با شکایت دوباره این هنرمند قسمتی از آثارش به او بازگردانده شد اما شهرداری با رای جدیدی در ماه‌های پایانی سال گذشته به خانه تناولی هجوم برد و آثار پس‌گرفته شده را بار خودروها کرد و برد. در این اتفاق برخی آثار آسیب دیدند و از روی بالابر به زمین افتادند.

هفته گذشته عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به دیدن پرویز تناولی رفت و به او قول داد وضعیت آثارش را پیگیری کند. او در گفتگو با CHN از آخرین اقدام‌ها برای بازگشایی موزه تناولی می‌گوید.

به گفته رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران در روزهای آینده جلسه‌ای در شورای شهر برای بررسی این موضوع برگزار خواهد شد. همچنین شورا جلسه‌ای با شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواهد داشت تا وضعیت آثار پرویز تناولی که این روزها در اختیار این سازمان است روشن شود.

مختاباد اصرار دارد که اجازه نخواهد داد «استاد پرویز تناولی از شورا رنجیده شود» و پیگیری‌های جدی برای راه‌اندازی دوباره موزه آثار این هنرمند ادامه دارد و بازگشایی دوباره موزه در دستورکار قرار دارد.

او درباره آثار آسیب‌دیده هم می‌گوید که هنوز بررسی دقیقی در این زمینه انجام نشده است اما این آثار باید با «حضور خود آقای تناولی و یا نماینده‌اش» بررسی شود و گزارش آن به شورا اعلام شود.

در نهایت رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران اطمینان می‌دهد که بازگشایی موزه آثار پرویز تناولی در دستورکار شورا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار دارد و به زودی این موزه دوباره بازگشایی خواهد شد.

IMAGE635344665209177120 بازگشایی موزه پرویز تناولی در دستورکار شورا است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *