جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازسازی جاده های روستایی سمنان برای رونق گردشگری در اولویت است

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ آذر ۱۳۹۶

سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از ۲۰ روستای سمنان براساس برنامه ششم توسعه به عنوان مناطق ویژه گردشگری انتخاب شدند که باید زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در این مناطق مهیا کرد.
وی با بیان این که، برای نوسازی این راه های ارتباطی و نصب چراغ های برق بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است اظهارداشت: اعتبار مالی اجرای این طرح ها، از محل خزانه وزارت راه و شهرسازی تامین می شود.
نژاد صفوی تصریح کرد:نوسازی راه های ارتباطی استان سمنان برای اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در این مناطق اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۳۰ درصد از راه های ارتباطی استان نیازمند بازسازی است و مهم ترین دغدغه اداره کل راه و ترابری سمنان برای آسفالت این راه های دسترسی، تامین اعتبار است.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: در دولت یازدهم جاده های ۳۰ روستای این استان آسفالت و نوسازی شد و تاپایان دولت دوازدهم آسفالت بیش از ۵۰ روستای دیگر در دستور کار قرار دارد.
نژاد صفوی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در دولت تدبیروامید برای نوسازی شریان های فرعی استان هزینه شد و براساس آمار پلیس راه سمنان میزان تصادفات جاده ای در این مناطق بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: برای نوسازی تمامی محورهای ارتباطی سمنان بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در یک دوره بلند مدت ۲۰ ساله این برنامه های زیرساختی در این استان انجام می شود.
به گزارش ایرنا،استان سمنان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد .همچنین ۶۶۰ کیلومتر از بزرگراه ۸۶۰ کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و ۷۸۴ کیلومتر راهِ استان سمنان ۲.۱ درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۲۸۴ روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

جاده های سمنان بازسازی جاده های روستایی سمنان برای رونق گردشگری در اولویت است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *