رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

بازسازی بافت‌ با ارزش در روستاهای یزد

لینک این مطلب کپی شد!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از اجرای طرح بازسازی بافت‌های با ارزش روستایی در استان یزد خبر داد.
علیرضا قربانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی استان یزد اظهار داشت: این طرح به منظور شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش روستایی به منظور حفاظت، احیاء، مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در روستا اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح در راستای حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی ـ فضایی، معماری و منظر روستایی و معرفی این ارزش‌ها در سطوح ملی و فراملی با هدف توسعه گردشگری اجرا خواهد شد.

 بازسازی بافت‌ با ارزش در روستاهای یزد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد عنوان کرد: بر این اساس در سال گذشته در روستای مزرعه کلانتر شهرستان میبد، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در دست مطالعه قرار گرفته است.

قربانیان یادآور شد: علاوه بر این، تاکنون شش طرح مطالعاتی در سطح روستاهای استان تهیه و در پنج روستا عملیات بهسازی بافت با ارزش روستایی در فاز یک، اجرایی شده است.

وی در مورد طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری استان یزد نیز اظهار داشت: این طرحبه منظور ساماندهی نظام فعالیت و اسکان همچنین پیش‌بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری در روستاهای منتخب با عنوان روستاهای هدف گردشگری تهیه و اجرا می شود.

قربانیان ادامه داد: بر اساس این طرح، در سال گذشته طرح گردشگری در دو روستای طزرجان در شهرستان تفت و سریزد در شهرستان مهریز در دست مطالعه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *